Piezīme par F9/F1 menu

Arvien vairāk N43/N53 series dzinēju lietotāju zina, ka viņu auto spēka agregāti var strādāt Stratified charge režīmā. Īpašajā režīmā, jo no visiem BMW dzinējiem, tikai šie BMW dzinēji strādā šajā iesmidzināšanas režīmā.
Ar ko atšķirīgs Stratified charge, variet lasīt mūsu blogā, bet šoreiz:

Nedaudz sīkāk par INPA menu ../F9/F1

Daudzu N43/N53 dzinēju lietotāju vēlme - šo menu redzēt šādu:

Šāds menu nozīmē:
a. DME pieprasītais režīms: Stratified charge;
b. DME izmantotais režīms: Stratified charge.

Diezgan daudzi bloga lasītāji sūta epastus ar identisku ziņu: nospiežot taustiņu F3, Stratified charge neielēdzas. Acīmredzot, dzinējam ir kādas problēmas.

Nē, tas tā nav! Precīzāk - problēmas dzinējam var būt, bet - šis apstāklis nav apstiprinājums.

Menu ../F9/F1 NAV kāda forsēta degvielas iesmidzināšanas režīma IESLĒGŠANAS menu. Šis menu ir režīmu AIZLIEGŠANAS menu. Tātad:
a. ja nospiedīsiet F1, tiks atļauts tikai Homogēns režīms;
b. ja nospiedīsiet F2, tiks atļauts  Homogēns un Homogēni liess režīms;
c. ja nospiedīsiet F3, tiks atļauts Homogēns, Homogēni liess, Stratified režīmi.

Kuru režīmu izmantot dotajos apstākļos - to joprojām izvēlēsies DME (protams, respektējot jūsu aizliegumus).
Homogēnu režīmu aizliegt nevar: šis ir ''bāzes'' režīms, kurā dzinējs darbojas, kad tas ir auksts; kad tam ir kādas problēmas, kuru dēļ nevar izmantot ekonomisko Stratified charge režīmu. Savukārt, šos ''papildus'' režīmus (Homogēni liess un Stratified charge) var aizliegt.
Kādēļ vajadzētu aizliegt šos režīmus? Reizēm šāds aizliegums noder, lai novērtētu dzinēja darbu tieši Homogēnā vai Homogēni liesā režīmā. Piemēram - ja novērojami misfires Stratified charge. Ja dzinējs spēcīgi raustās Stratified charge, var to uz laiku (piespiedu kārtā, ar F1) pārslēgt Homogēnā režīmā un turpināt testus.  Principiāli atšķirīgie degvielas iesmidzināšas veidi ļauj ātri identificēt misfiru cēloņus.

Galvenais - tāpat kā daudzi citi menu, arī šis menu vairāk ir domāts šī auto izstrādes inžnieriem, DME un dzinēja testēšanas posmā. Normāli lietojot auto, nav nekādas nepieciešamības ierobežot tā funkcionalitāti. Vēl vairāk - ja Stratified charge būs izslēgts (aizliegts), auto piemeklēs visas problēmas (vibrācijas, raustīšanās, palielināts degvielas patēriņš, izplūdes bojājumi, utml.), kas raksturīgas tad, ja ir bojāta NOx sistēma.

Piezīme: funkcionalitātes ierobežojumi saglabājas arī nākošās braukšanas sesijas (pat iemidzinot auto). Atcerieties to! Vienmēr, izejot no šī menu, nospiediet F3: atļaujiet DME izmantot visus trīs iesmidzināšanas režīmus vai arī F5 - pārtrauciet manuālu ierobežojumu izmantošanu!

Nobeigumā. Blogā jūs variet sīkāk izlasīt, kuros gadījumos DME izvēlas Stratified charge, kuros tas netiek izmantots. Ļoti īsi - DME NEizmanto Stratified charge:
a. aukstam dzinējam;
b. pie lielām slodzēm, neatkarīgi no temperatūras;
c. ja ir kādas problēmas ar NOx sistēmu (NOx sensora defekts, piesārņots NOx katalizators vai tā veiktspēja - neapmierinoša);
d. problēmas ar CO katalizatoriem;
e. nevienmērīga darbība (misfires);
f. citu sistēmu bojājumi (piem., VANOS, eļļas spiediens, HPFP, sprauslu tecēšana, utjpr).

DME uz laiku var atslēgt Stratified charge, ja veic kādas servisa procedūras (sprauslu mērījumi, platjoslas Lambda zondu trim, droseles adaptācijas, utjpr.).
Tukšgaitā DME var izmantot gan Homogēnu režīmu, gan Stratified charge - atkarībā no braukšanas vēstures, izplūdes temperatūras, u.t.t.

Piezīme: F sērijas auto, kas aprīkoti ar N53 sērijas dzinēju, var būt slēptas problēmas (piesārņots NOx katalizators; misfires; problēmas ar CO katalizatoriem, sprauslu adaptācijām, utml.), taču kļūdas DME atmiņā ierakstītas nebūs. Tajā pat laikā - dēļ šīm slēptajām problēmām Stratified charge būs aizliegts.

Tas, vai Stratified charge ir atļauts un ir ieslēgts - jānovērtē gaitā, vienmērīgi baucot ar ātrumu 60..100km/h. Sīkāk par Stratified charge pārbaudi lasiet šeit:
https://n53series.blogspot.com/2019/10/f1011-stratiifed-charge-parbaude.html (F series)
https://n53series.blogspot.com/2017/03/kada-rezima-strada-mana-auto-dzinejs.html (E series)

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām