N53. Profesionāļu darbs
Ar mani sazinājās N53 sērijas dzinēja lietotājs. Auto esot dažas problēmas. Dzinējs vibrējot, mēdzot noslāpt pie krustojuma vai ja ļoti nedaudz piedod gāzi. Problēma esot ar ieplūdes VANOS. Uzdotā un reālā pozīcijas problemātiskajā režīmā atšķiras, nelīdz solenoīdu un blīvējošo gredzenu maiņa.
Auto īpašnieks atsūtīja Testo loga datus:
Jā, tik tiešām - problēma ir. VANOS pozīcijas nesakrīt (apvilkts ar sarkanu). Bet, pirms ķerties klāt VANOS, es lūdzu atsūtīt diagnostikas pamatdatus.
Lūk, jau pirmās dīvainības:
History sarakstā: kopā kādas 4..5 dažādas kļūdas, kuras DME ''neatpazīst''. Pat tik triviālas, kā, piemēram, gaisa masas mērītāja pieslēgums.
Mana necilā pieredze saka - te kāds būs ''uzlabojis'' DME programmatūru!
Kā nākošo piedāvāju apskatīt NOx sensora menu. NOx sistēma ir populārākais modifikāciju mērķis.
Lūk, atslēgtam sensoram Lambda esot 200(!), arī visi citi parametri - pilnīgi nekorekti! Nav vairs ne mazāko šaubu, ka DME programmatūra ir sabojāta. Piedevām, sabojāta ļoti nekorekti:
a. kļūdas par NOx sistēmu turpina parādīties;
b. citas, nesaistītas kļūdas DME vairs nepazīst;
c. bez skaidra iemesla atsevišķi reģistri ir ieguvuši pilnīgi nekorektas vērtības.
Paskatīsim, kādas ir sekas šādam DME uzlabojumam.
Fuel mixture: parādījušies neatpazīti reģistri, nekorekta Lambda 2.bankā
Fuel mixture: nekorektas multiplikatīvās LTFT; nekorekts degvielas sadalījums starp cilindriem, nekorekta platjoslas Lambda zondes trimēšana 2.bankā:
Rough run data: nekorekta cilindru mehāniskā efektivitāte:
Kā redzam, 3. un 5. cilindru efektivitāte ir nekorekta, Lambda 2.bankā - joprojām nekorekta.
Sprauslu live dati:
Lūk, sprauslām nav piemērotas ne Delay, ne Flowrate korekcijas! Kā tā?
Un te arī atbilde:
Sprauslu korekcijas Homogēnā režīmā vispār vairs nav paredzētas! To korekciju kartes vairs nav pieejamas!
Paskatīsimies, kas notiek Stratified charge režīmā:
Iespējams, ka apzīmējums ''interesanti dati'' būtu atbilstošākais, bet skaidrs - sprauslu noplūdes un Delay laiki nav samērīti.
Lūk, ''profesionāļu'' veikums:
a. paralizēti sprauslu mērījumi gan Homogēnā gan Stratified charge režīmos;
b. sprauslu korekcijas - netiek piemērotas;
c. Lambda zondes - netiek trimētas (tās ir mainītas, jo ir bijušas kļūdas par zondēm, maiņa nav līdzējusi);
d. Fuel mixture - nekorekts;
e. degvielas sadalījums starp cilindriem - nekorekts;
f. pilnīgi paralizēta citu mezglu darbība (ieskaitot VANOS, kurš pat target pozīciju vairs nemāk uzturēt).
Bez ilūzijām: NOx katalizators ir bojāts; 99% iespējamība - bojāti ir arī CO katalizatori (dēļ ilgstošas braukšanas ar nekorektu degmaisījumu).
''Čiperu'' veikums - zaudējumi vairāku tūkstošu EUR apmērā un bezgalīga cīņa ar nenovēršamām problēmām: vibrāciju, slāpšanu, būtiski palielinātu degvielas patēriņu, tajā pat laikā - samazinātu max griezi, utjpr.
p.s. spriežot pēc NOx sensora menu, šāds ''uzlabošanas'' veids nav individuāls darbs (tas nav unikāls - šādi izkropļotus datus redzu atkārtoti) - acīmredzot, šāds SW upgrade ir ietverts kādā ''čiperu'' failu pakā vai programmatūras scriptā.
Auto īpašnieks atsūtīja Testo loga datus:
Jā, tik tiešām - problēma ir. VANOS pozīcijas nesakrīt (apvilkts ar sarkanu). Bet, pirms ķerties klāt VANOS, es lūdzu atsūtīt diagnostikas pamatdatus.
Lūk, jau pirmās dīvainības:
History sarakstā: kopā kādas 4..5 dažādas kļūdas, kuras DME ''neatpazīst''. Pat tik triviālas, kā, piemēram, gaisa masas mērītāja pieslēgums.
Mana necilā pieredze saka - te kāds būs ''uzlabojis'' DME programmatūru!
Kā nākošo piedāvāju apskatīt NOx sensora menu. NOx sistēma ir populārākais modifikāciju mērķis.
Lūk, atslēgtam sensoram Lambda esot 200(!), arī visi citi parametri - pilnīgi nekorekti! Nav vairs ne mazāko šaubu, ka DME programmatūra ir sabojāta. Piedevām, sabojāta ļoti nekorekti:
a. kļūdas par NOx sistēmu turpina parādīties;
b. citas, nesaistītas kļūdas DME vairs nepazīst;
c. bez skaidra iemesla atsevišķi reģistri ir ieguvuši pilnīgi nekorektas vērtības.
Paskatīsim, kādas ir sekas šādam DME uzlabojumam.
Fuel mixture: parādījušies neatpazīti reģistri, nekorekta Lambda 2.bankā
Fuel mixture: nekorektas multiplikatīvās LTFT; nekorekts degvielas sadalījums starp cilindriem, nekorekta platjoslas Lambda zondes trimēšana 2.bankā:
Rough run data: nekorekta cilindru mehāniskā efektivitāte:
Kā redzam, 3. un 5. cilindru efektivitāte ir nekorekta, Lambda 2.bankā - joprojām nekorekta.
Sprauslu live dati:
Lūk, sprauslām nav piemērotas ne Delay, ne Flowrate korekcijas! Kā tā?
Un te arī atbilde:
Sprauslu korekcijas Homogēnā režīmā vispār vairs nav paredzētas! To korekciju kartes vairs nav pieejamas!
Paskatīsimies, kas notiek Stratified charge režīmā:
Iespējams, ka apzīmējums ''interesanti dati'' būtu atbilstošākais, bet skaidrs - sprauslu noplūdes un Delay laiki nav samērīti.
Lūk, ''profesionāļu'' veikums:
a. paralizēti sprauslu mērījumi gan Homogēnā gan Stratified charge režīmos;
b. sprauslu korekcijas - netiek piemērotas;
c. Lambda zondes - netiek trimētas (tās ir mainītas, jo ir bijušas kļūdas par zondēm, maiņa nav līdzējusi);
d. Fuel mixture - nekorekts;
e. degvielas sadalījums starp cilindriem - nekorekts;
f. pilnīgi paralizēta citu mezglu darbība (ieskaitot VANOS, kurš pat target pozīciju vairs nemāk uzturēt).
Bez ilūzijām: NOx katalizators ir bojāts; 99% iespējamība - bojāti ir arī CO katalizatori (dēļ ilgstošas braukšanas ar nekorektu degmaisījumu).
''Čiperu'' veikums - zaudējumi vairāku tūkstošu EUR apmērā un bezgalīga cīņa ar nenovēršamām problēmām: vibrāciju, slāpšanu, būtiski palielinātu degvielas patēriņu, tajā pat laikā - samazinātu max griezi, utjpr.
p.s. spriežot pēc NOx sensora menu, šāds ''uzlabošanas'' veids nav individuāls darbs (tas nav unikāls - šādi izkropļotus datus redzu atkārtoti) - acīmredzot, šāds SW upgrade ir ietverts kādā ''čiperu'' failu pakā vai programmatūras scriptā.
Komentāri
Ierakstīt komentāru