Misfires un atgāzes

Šajā postā piemērs, kā misfires ietekmē atgāzes.

Viens no N43 sērijas dzinēju īpašniekiem uzstādīja NOXEM, veica ātru dzinēja re-adaptēšanu un devās uz ikgadējo auto tehnisko apskati. Diemžēl - nesekmīgi.

Lūk, screenshot no atgāzu testera mērījumiem:
TI inspektors esot pateicis, ka atgāzu mērījumi ir ļoti slikti, jo praktiski visi mērījumu parametri ir sarkanajā zonā.
Bet, paskatīsim, kāda situācija ir patiesībā.
1. Sāksim ar apakšējo datu lauku: Lambda ap 2.7. Pirmais secinājums - dzinējs strādā Stratified charge. Tā ir laba ziņa - acīmredzot, DME uzskata, ka ar visām tā sistēmām viss ir kārtībā!
2. CO rādījumi ir ideāli - mēraparāts nav spējis neko samērīt!
3. O2 ir skābeklis; loģiski, ka tā daudzums ir palielināts, jo dzinējs strādā Stratified charge ar 2.7 reizes skābekļa pārpalikumu. Šis ir atgāzu testera aprēķinātais parametrs (nevis izmērītais; dati tiek ņemti no Lambda vērtības).
4. CO2 ir ogļskābā gāze, tās daudzums - mazāks kā vajadzētu būt Homogēna maisījuma gadījumā. Manuprāt, nav korekti SAMAZINĀTU CO2 daudzumu iekrāsot sarkanā krāsā, bet - tas paliek uz mēraparāta izstrādātāju sirdsapziņas.

Tātad:
a. CO = 0.00 %, ideāls rezultāts;
b. HC = 171 ppm (max pieļaujamais: 100 ppm).

Jau citos postos esmu minējis:
a. palielināts CO: nekorekts degmaisījums/daļēji sadegusi degviela (pārāk liess vai trekns degmaisījums, aktuāli Homogēnam režīmam);
b. palielināts HC: misfires - nesadegusi degviela.

Šoreiz nopietnas problēmas ar misfirēm apstiprināja DME kļūdu saraksts:
Kādu informāciju sniedz šī kļūda? 2. cilindrs ir atslēgts dēļ masveida misfirēm.
a. kļūda ierakstīta 3 reizes 30km laikā;
b. visas 3 reizes: dzinējs bijis uzsildīts, kļūda ierakstīta tukšgaitā;
c. pēdējo reizi: dzinējs strādājis Homogēnā maisījumā, degmaisījums ir bijis korekts (neviena attiecīgās bankas sprausla nav tecējusi).

Acīmredzot, problēmas ir ar aizdedzes sistēmu: 2. cilindra aizdedzes spoli, sveci.
Auto nesen ir uzstādītas jaunas OEM sveces, tātad - jāpārbauda aizdedzes spoles.
Auto īpašnieks ilgi nekavējās - uzstādīja jaunu Bosch aizdedzes spoli un devās uz atkārtotu izmešu testu.

Lūk, atkārtotā izmešu testa rezultāti:

a. dzinējs atkal strādā Stratified charge, Lambda 2.0;
b. CO = 0.00 %;
c) HC = 0 ppm! Problēmas atrisinātas! Ideāls rezultāts!

Te gan jāatzīmē, ka ideāls rezultāts nenozīmē to, ka tests tika sekmīgi iziets. Auto īpašnieks man ziņoja, ka arī atkārtotais tests nav ieskaitīts, jo puse datu esot nekorekti. Te līdzēja mans blogs un tajā minētā informācija par šo dzinēju specifiku. Auto īpašnieks devās uz TI apskates vietu atkārtoti ar datoru rokās. Tas līdzēja - TI inspektors atzina, ka viņam (pret)argumentu vairs nav un izsniedza tehniskās apskates uzlīmi.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām