Jaunas sprauslas! Kā tā?
Es mēdzu regulāri atkārtot - dārgas un atbildīgas detaļas pērciet tikai pie uzticama piegādātāja.
Šoreiz par to, kā man pašam veicās ar detaļu iegādi. Ceru, ka mana pieredze būs noderīga. Secinājumi - posta beigās.
Šoreiz stāsts par manu ikdienas auto, kura N53B30 dzinējam jau 500.000km nobraukums.
Minēšu tikai faktus, maksimāli kompakti.
Trijos cilindros: 07 un 09 relīzes sprauslas, kuru resurss vismaz 350.000km bez mazākajām problēmām.
Ceturtajā cilindrā - pirms vairāk kā gada nomainīta (instalēta) 11 relīzes sprausla, kas iegādāta pie viena no lieltirgotājiem un jau vismaz 100.000km darbojas nevainojami. Nomaiņas iemesls - iepriekšējā 07 relīzes sprausla sāka pilēt tukšgaitā. Tā, diemžēl, gadās - kaut vai dēļ iesprūdušas mikrodaļiņas, tas ir tipveida defekts.
Atlikušajos divos cilindros pēdējo nepilnu 100.000km (aptuveni pusotrs/divi gadi) laikā katrā nomainītas 4(!) 11 relīzes sprauslas.
Visas nomainītās sprauslas piegādājis viens piegādātājs (atšķirīgs no iepriekšminētā) - tā ir šo stāstu vienojošā komponente.
Sprauslu defekti:
a. pēc 9000km Stratified charge pie vidējas pieprasītās griezes (70..100Nm) cilindrā sākas spēcīga detonācija/misfires. Defekts stabils. Tajā pat laikā - visi sprauslas un bankas parametri un adaptācijas - korekti;
b. pēc 40.000km sākas nozzle iesprūšana atvērtā stāvoklī. Intervāls: 200..500km. Uz 5..10 sekundēm sprausla iesprūst vaļējā stāvoklī. Līdz nomaiņai sagaidīti 7 šādi notikumi;
c. uzreiz pēc instalēšanas novērojams palielināts misifre blīvums Stratified charge, adaptācijas un Lambda - korekti; pēc 15.000..20.000km sprausla nomainīta;
d. uzreiz pēc instalēšanas novērojama spēcīga ķīmiskās efektivitātes ''peldēšana'' tukšgaitā, Stratified charge (līdz +1.50mg/stk). Aptuveni 5000..10.000km laikā defekts progresē - ''peldēšana'' kļūst strauja, parādās konkrētā cilindra īslaicīga izraisīta vibrācija. Vēl pēc brīža sākas neregulāra dzinēja raustīšanās (nevis misfires kā cēlonis, bet spēcīgas misfires kā sekas dēļ neadekvātas sprauslas reakcijas). Visbeidzot - novēroti 4 notikumi, kuru laikā sprausla uz 5..10 sekundēm iesprūst atvērtā stāvoklī. Šo problēmu nerisina pat vairākkārtēja dzinēja izslēgšana un HPFP pārslēgšanās avārijas režīmā; kopējais sprauslas resurss ap 30.000km;
e. uzreiz pēc instalēšanas konstatēta spēcīga flowrate atšķirība no plānotās, defekts ar laiku progresē. Visbeidzot, DME konstatē sprauslas ''izkrišanu'' ārpus pieļautā koridora;
f. diezgan regulāra ''pilēšana'' tukšgaitā - neilgi pēc instalēšanas sprausla vairākas reizes sāka spēcīgi tecēt tukšgaitā, Offset adaptācijas Stratified charge režīmā izkrita ārpus atļautā koridora.
Visos gadījumos iepriekš identificētie defekti pilnīgi pazuda pēc attiecīgās sprauslas nomaiņas.
Pēc pirmajiem diviem gadījumiem es domāju: sagadīšanās. Pēc 6+ gadījumiem... Es redzu divus iespējamos scenārijus:
a. manā gadījumā jaunu sprauslu brāķa procents sastāda 100%, defekti - diezgan netipiski; sprauslu ražotājs vairs neprot ražot tās vai apzināti pārdod brāķi;
b. sprauslas, ko es iegādājos, patiesībā ir, piemēram, lietotas, bet - notīrītas (iespējams, atlasītas bez rupjiem defektiem vai tīrītas ar kādu ķīmiju) un pārliktas jaunu sprauslu kastītēs.
Visas sprauslas es iegādājos no sadarbības partnera, kurš teica, ka pērkot tās no DE dīlera. Šobrīd versija ir nedaudz cita - sprauslas ir iegādātas caur starptautisku lielu detaļu pārdevēju, kas tās pērkot no DE dīlera. Diemžēl, sprauslas esot pirktas bez jebkādas dokumentācijas un garantijas, attiecīgi - es esmu nopircis čupiņu ar defektīvām sprauslām. Protams, ka tie ir meli, jo nav iespējama detaļu iegāde juridiskai personai (uzņēmumam) no juridiskas personas (uzņēmuma) bez jebkādas pavadošās dokumentācijas. Bez šaubām - mans bijušais sadarbības partneris man melo - izvairās no jebkādas atbildības šajā situācijā.
Situācija ir diezgan stulba. Es pat nevēlējos ietaupīt naudu. Man bija foršā ''team'' sajūta, sadarbības partnerim saorganizējot darījumus. Man pat nav aizdomu, ka sadarbības partneris būtu apzināti pārdevis kādas defektainas detaļas. Viņa peļņa no darījuma - visticamākais, neliela. Jā, ja es būtu zinājis, ka liels detaļu tirgotājs savu produkciju pārdod it kā bez iegādes dokumentācijas un garantijām - man šāds piedāvājums liktos ļoti aizdomīgs. Es neizvēlētos šādu piegādātāju. Bet - es to nezināju, jo uzticējos sadarbības partnerim.
Šī posta sentence: diemžēl, mēs nevaram zināt, kurš ir ''uzticams'' pārdevējs, kurš - krāpnieks. Tādēļ es modificēju savu ieteikumu: atbildīgas detaļas pērciet tikai no dīlera! Noteikti saglabājiet pirkuma dokumentus! Ja detaļu uzstādīšanu veic serviss, prasiet pakalpojumu apliecinošus dokumentus! Ieskaitot - kurā cilindrā, pie kāda nobraukuma, ar kādiem kodējuma datiem (sprauslām) vai citām īpašām pazīmēm detaļas instalētas. Tikai tad, ja jums būs iegādes un uzstādīšanas dokumentācija, jūs varēsiet prasīt garantijas saistību izpildi.
Jā, esmu zaudējis ap 1500 EUR, laiku neskaitot. Jā, man nav ne mazāko ilūziju, ka kāds no pārdevēju ķēdes kā reaģēs. Jūs variet mācīties no manas pieredzes. Nedariet kā es!
Šoreiz par to, kā man pašam veicās ar detaļu iegādi. Ceru, ka mana pieredze būs noderīga. Secinājumi - posta beigās.
Šoreiz stāsts par manu ikdienas auto, kura N53B30 dzinējam jau 500.000km nobraukums.
Minēšu tikai faktus, maksimāli kompakti.
Trijos cilindros: 07 un 09 relīzes sprauslas, kuru resurss vismaz 350.000km bez mazākajām problēmām.
Ceturtajā cilindrā - pirms vairāk kā gada nomainīta (instalēta) 11 relīzes sprausla, kas iegādāta pie viena no lieltirgotājiem un jau vismaz 100.000km darbojas nevainojami. Nomaiņas iemesls - iepriekšējā 07 relīzes sprausla sāka pilēt tukšgaitā. Tā, diemžēl, gadās - kaut vai dēļ iesprūdušas mikrodaļiņas, tas ir tipveida defekts.
Atlikušajos divos cilindros pēdējo nepilnu 100.000km (aptuveni pusotrs/divi gadi) laikā katrā nomainītas 4(!) 11 relīzes sprauslas.
Visas nomainītās sprauslas piegādājis viens piegādātājs (atšķirīgs no iepriekšminētā) - tā ir šo stāstu vienojošā komponente.
Sprauslu defekti:
a. pēc 9000km Stratified charge pie vidējas pieprasītās griezes (70..100Nm) cilindrā sākas spēcīga detonācija/misfires. Defekts stabils. Tajā pat laikā - visi sprauslas un bankas parametri un adaptācijas - korekti;
b. pēc 40.000km sākas nozzle iesprūšana atvērtā stāvoklī. Intervāls: 200..500km. Uz 5..10 sekundēm sprausla iesprūst vaļējā stāvoklī. Līdz nomaiņai sagaidīti 7 šādi notikumi;
c. uzreiz pēc instalēšanas novērojams palielināts misifre blīvums Stratified charge, adaptācijas un Lambda - korekti; pēc 15.000..20.000km sprausla nomainīta;
d. uzreiz pēc instalēšanas novērojama spēcīga ķīmiskās efektivitātes ''peldēšana'' tukšgaitā, Stratified charge (līdz +1.50mg/stk). Aptuveni 5000..10.000km laikā defekts progresē - ''peldēšana'' kļūst strauja, parādās konkrētā cilindra īslaicīga izraisīta vibrācija. Vēl pēc brīža sākas neregulāra dzinēja raustīšanās (nevis misfires kā cēlonis, bet spēcīgas misfires kā sekas dēļ neadekvātas sprauslas reakcijas). Visbeidzot - novēroti 4 notikumi, kuru laikā sprausla uz 5..10 sekundēm iesprūst atvērtā stāvoklī. Šo problēmu nerisina pat vairākkārtēja dzinēja izslēgšana un HPFP pārslēgšanās avārijas režīmā; kopējais sprauslas resurss ap 30.000km;
e. uzreiz pēc instalēšanas konstatēta spēcīga flowrate atšķirība no plānotās, defekts ar laiku progresē. Visbeidzot, DME konstatē sprauslas ''izkrišanu'' ārpus pieļautā koridora;
f. diezgan regulāra ''pilēšana'' tukšgaitā - neilgi pēc instalēšanas sprausla vairākas reizes sāka spēcīgi tecēt tukšgaitā, Offset adaptācijas Stratified charge režīmā izkrita ārpus atļautā koridora.
Visos gadījumos iepriekš identificētie defekti pilnīgi pazuda pēc attiecīgās sprauslas nomaiņas.
Pēc pirmajiem diviem gadījumiem es domāju: sagadīšanās. Pēc 6+ gadījumiem... Es redzu divus iespējamos scenārijus:
a. manā gadījumā jaunu sprauslu brāķa procents sastāda 100%, defekti - diezgan netipiski; sprauslu ražotājs vairs neprot ražot tās vai apzināti pārdod brāķi;
b. sprauslas, ko es iegādājos, patiesībā ir, piemēram, lietotas, bet - notīrītas (iespējams, atlasītas bez rupjiem defektiem vai tīrītas ar kādu ķīmiju) un pārliktas jaunu sprauslu kastītēs.
Visas sprauslas es iegādājos no sadarbības partnera, kurš teica, ka pērkot tās no DE dīlera. Šobrīd versija ir nedaudz cita - sprauslas ir iegādātas caur starptautisku lielu detaļu pārdevēju, kas tās pērkot no DE dīlera. Diemžēl, sprauslas esot pirktas bez jebkādas dokumentācijas un garantijas, attiecīgi - es esmu nopircis čupiņu ar defektīvām sprauslām. Protams, ka tie ir meli, jo nav iespējama detaļu iegāde juridiskai personai (uzņēmumam) no juridiskas personas (uzņēmuma) bez jebkādas pavadošās dokumentācijas. Bez šaubām - mans bijušais sadarbības partneris man melo - izvairās no jebkādas atbildības šajā situācijā.
Situācija ir diezgan stulba. Es pat nevēlējos ietaupīt naudu. Man bija foršā ''team'' sajūta, sadarbības partnerim saorganizējot darījumus. Man pat nav aizdomu, ka sadarbības partneris būtu apzināti pārdevis kādas defektainas detaļas. Viņa peļņa no darījuma - visticamākais, neliela. Jā, ja es būtu zinājis, ka liels detaļu tirgotājs savu produkciju pārdod it kā bez iegādes dokumentācijas un garantijām - man šāds piedāvājums liktos ļoti aizdomīgs. Es neizvēlētos šādu piegādātāju. Bet - es to nezināju, jo uzticējos sadarbības partnerim.
Šī posta sentence: diemžēl, mēs nevaram zināt, kurš ir ''uzticams'' pārdevējs, kurš - krāpnieks. Tādēļ es modificēju savu ieteikumu: atbildīgas detaļas pērciet tikai no dīlera! Noteikti saglabājiet pirkuma dokumentus! Ja detaļu uzstādīšanu veic serviss, prasiet pakalpojumu apliecinošus dokumentus! Ieskaitot - kurā cilindrā, pie kāda nobraukuma, ar kādiem kodējuma datiem (sprauslām) vai citām īpašām pazīmēm detaļas instalētas. Tikai tad, ja jums būs iegādes un uzstādīšanas dokumentācija, jūs varēsiet prasīt garantijas saistību izpildi.
Jā, esmu zaudējis ap 1500 EUR, laiku neskaitot. Jā, man nav ne mazāko ilūziju, ka kāds no pārdevēju ķēdes kā reaģēs. Jūs variet mācīties no manas pieredzes. Nedariet kā es!
Komentāri
Ierakstīt komentāru