Bosch LSU ADV
Bosch LSU ADV platjoslas zonde ir nākošais produkts pēc populārās LSU 4.9. LSU ADV tiek izmantota modernajos BMW turbodzinējos kā galvenās (pre-cat) zondes.
Būtiskākās izmaiņas, salīdzinot ar LSU 4.9:
a. paplašināts temperatūras diapazons. Pieļaujamais izplūdes gāzu temperatūras diapazons paliek nemainīgs: 930oC (1030oC uz īsu brīdi), taču zondes korpusa temperatūras robeža pacelta no 600oC uz 820oC;
b. saīsināts ''lights off'' posms. ADV zonde ir pilnīgi gatava darba jau pēc 5 sekundēm pēc apsildes uzsākšanas;
c. uzlabots zondes robustums. Šeit gan esmu skeptisks - keramikas plāksnīte ir kļuvusi vēl plānāka kā LSU 4.9. Iespējams, ka paplašinātais visas zondes temperatūras diapazons ir pamats šādam apgalvojumam.
LSU ADV ir speciāli paredzēta turbo dzinēju auto, kuri aprīkoti ar Start/Stop sistēmu un kuriem jāievēro E6 atgāzu normas. Tādēļ arī augstās pieļaujamās temperatūras, prasība pēc ātras gatavības darbam.
LSU ADV vairs nav trim rezistors spraudņa korpusā. Zondes trimēšanas operācija tiek veikta pašam sensora elementam. Attiecīgi, zondei ir tikai 5 vadi.
Ir izmainījusies arī zondes Lambda/Ip karte. Bet, kas ir būtiskāk - datasheet ir parādījusies līkne, kas apraksta zondes datu atkarību no izplūdes gāzu spiediena. LSU 4.9 zondēm šī kļūda bija mazāka un to varēja neņemt vērā.
No specifiskākām izmaiņām - ir samazinājusies (4 reizes) pieļaujamā Nernst šūnas noslodze. Tātad, bez ilūzijām - šīs zondes ir/būs jūtīgākas pret jebkāda veida piesārņojumu (ar eļļas, degvielas produktiem).
Zondes vadības algoritmi nav mainījušies, Bosch savos DME izmanto tipveida slēgumu ar Uo = 1.50 V pie Lambda = 1.00
Lūk, tabula, kas apraksta U vs Lambda:
Datu apgabalos, kuros Lambda atšķiras no 1.00, būtu jāņem vērā izplūdes gāzu spiediena radītā kļūda, bet aptuvenam rezultātam droši var izmantot šo tabulu.
Būtiskākās izmaiņas, salīdzinot ar LSU 4.9:
a. paplašināts temperatūras diapazons. Pieļaujamais izplūdes gāzu temperatūras diapazons paliek nemainīgs: 930oC (1030oC uz īsu brīdi), taču zondes korpusa temperatūras robeža pacelta no 600oC uz 820oC;
b. saīsināts ''lights off'' posms. ADV zonde ir pilnīgi gatava darba jau pēc 5 sekundēm pēc apsildes uzsākšanas;
c. uzlabots zondes robustums. Šeit gan esmu skeptisks - keramikas plāksnīte ir kļuvusi vēl plānāka kā LSU 4.9. Iespējams, ka paplašinātais visas zondes temperatūras diapazons ir pamats šādam apgalvojumam.
LSU ADV ir speciāli paredzēta turbo dzinēju auto, kuri aprīkoti ar Start/Stop sistēmu un kuriem jāievēro E6 atgāzu normas. Tādēļ arī augstās pieļaujamās temperatūras, prasība pēc ātras gatavības darbam.
LSU ADV vairs nav trim rezistors spraudņa korpusā. Zondes trimēšanas operācija tiek veikta pašam sensora elementam. Attiecīgi, zondei ir tikai 5 vadi.
Ir izmainījusies arī zondes Lambda/Ip karte. Bet, kas ir būtiskāk - datasheet ir parādījusies līkne, kas apraksta zondes datu atkarību no izplūdes gāzu spiediena. LSU 4.9 zondēm šī kļūda bija mazāka un to varēja neņemt vērā.
No specifiskākām izmaiņām - ir samazinājusies (4 reizes) pieļaujamā Nernst šūnas noslodze. Tātad, bez ilūzijām - šīs zondes ir/būs jūtīgākas pret jebkāda veida piesārņojumu (ar eļļas, degvielas produktiem).
Zondes vadības algoritmi nav mainījušies, Bosch savos DME izmanto tipveida slēgumu ar Uo = 1.50 V pie Lambda = 1.00
Lūk, tabula, kas apraksta U vs Lambda:
Datu apgabalos, kuros Lambda atšķiras no 1.00, būtu jāņem vērā izplūdes gāzu spiediena radītā kļūda, bet aptuvenam rezultātam droši var izmantot šo tabulu.
Komentāri
Ierakstīt komentāru