Par visu maksā klients. Part 4
Divu dienu laikā jauns HPFP tika saņemts.
HPFP uzstādīšanas procesā.
Lūk, HPFP spiediens pēc remonta:
Kā redzam, pat pie pilnas slodzes (paātrināšanās ar atvērtu droseli līdz 7000 RPM) HP kontūra spiediens ir 200 Bar un sūknis pat nemēģina ''nogurt''.
Vēl viena problēma novērsta. Bet, paliek jautājums - kas gan notika ar veco HPFP?
Lūk, vecais HPFP:
Redziet zaļo krāsas pleķi? Tas neizskatās pēc rūpnīcas marķējuma. Parasti tā lietotas detaļas marķē izgāztuvēs. Ja klients saka - man jāpārbauda, vai detaļa der, viņš saņem ''garantiju'' līdz brīdim, kamēr detaļu uzstāda. Tieši tāpēc marķēta tiek plakne, kas saskaras ar dzinēja bloku. Kad klients uzstādīs HPFP, uzreiz būs redzams, ka sūknis ir ''izmantots''.
Lūk, vēl neliela atšķirība:
Vecajam sūknim nav nekādu marķējumu! Jaunajam HPFP ir marķējums gan uz vārsta, gan vairāki marķējumi uz korpusa, bet vecajam - nekādu atpazīšanas zīmju!
Ja man kāds jautātu: vai vecais sūknis ir OEM, rūpnīcā uzstādītais? Es teiktu - 99.9%, ka nē.
Vai tas ir OEM replacement? Izskatās, ka nē.
Es esmu eBay redzējis Ķīnas Tautas republikā ražotus HPFP, kas maksā ap 100 EUR. Jāatzīst, ka tie izskatās aizdomīgi līdzīgi vecajam HPFP.
Acīmredzot, auto jau ir bijis mainīts HPFP. Jā, budžets lieki nav tērēts. Kāpēc mainīts? Kas to zina - iespējams, ka dēļ tekošām sprauslām bija ierakstītas 2FCA, 2FDA kļūdas par Rail spiedienu. Īstiem ''meistariem'' ar to pietiek, lai bez liekas domāšanas ķertos klāt HPFP.
Domājiet, ka pārsteigumi beidzās? Nē!
Ik pa brīdim no dzinēja atskanēja skaļa klaboša skaņa. Parādījās vibrācija. Rough run dati uzrādīja, ka 5.cilindra mehāniskā efektivitāte ir par 40..50% samazināta.
Pie lielākas slodzes 5. cilindrs vairākas reizes tika atslēgts, tā misfiru skaits - iespaidīgs.
Uzstādīta jauna Bosch spole. Pavisam nesen mainītas sveces! Kur problēma?
Apskatiet šo sveci! Redziet ko aizdomīgu?
Un tagad?
Kā tas gadījies, ka tikko nomainītai svecei air gap ir kādas 3 reizes mazāks kā vajadzētu būt?
Acīmredzot, nesaprotot, ka 5.cilindra misfiru problēmas saistītas ar paralizēto adaptāciju veidošanu (kas radās dēļ sabojātas NOx sistēmas, tad - dēļ izdemolētas programmatūras), ''meistari'' mēģināja mainīt sveces. Aizdedzes spole gan bija vismaz 8 gadus veca - līdz tās nomaiņai vīri netika.
Kad nelīdzēja arī sveces maiņa un 5.tais cilindrs tika regulāri atslēgts, ''meistari'' nolēma samazināt gaisa spraugu, lai aidegšanās notiktu ''vieglāk''. Rezultātā dzirkstele kļuva tik niecīga, ka degviela aizdegās nevis no 1.mā impulsa, bet kādu no 5 sekundāro impulsu laikā. Tādēļ arī parādījās samazināta cilindra veiktspēja, spēcīga detonācija un klaboša skaņa.
Bez ilūzijām - šeit nebija uzstādītas OEM sveces. Attiecīgi - visu sveču maiņa pret OEM. Klients maksā atkal!
Pēc sveču maiņas - pilna dzinēja re-adaptēšana, tad: ātrumkārbas re-adaptēšana un... Auto kā jauns!
Iedomājieties, cik reižu izmisīgi bija jāspaida Start poga, lai tā tik ļoti nodiltu?
Nav ne mazāko šaubu - ar dzinēja startēšanu šim auto ir bijušas nopietnas problēmas!
HPFP uzstādīšanas procesā.
Lūk, HPFP spiediens pēc remonta:
Vēl viena problēma novērsta. Bet, paliek jautājums - kas gan notika ar veco HPFP?
Lūk, vecais HPFP:
Redziet zaļo krāsas pleķi? Tas neizskatās pēc rūpnīcas marķējuma. Parasti tā lietotas detaļas marķē izgāztuvēs. Ja klients saka - man jāpārbauda, vai detaļa der, viņš saņem ''garantiju'' līdz brīdim, kamēr detaļu uzstāda. Tieši tāpēc marķēta tiek plakne, kas saskaras ar dzinēja bloku. Kad klients uzstādīs HPFP, uzreiz būs redzams, ka sūknis ir ''izmantots''.
Lūk, vēl neliela atšķirība:
Vecajam sūknim nav nekādu marķējumu! Jaunajam HPFP ir marķējums gan uz vārsta, gan vairāki marķējumi uz korpusa, bet vecajam - nekādu atpazīšanas zīmju!
Ja man kāds jautātu: vai vecais sūknis ir OEM, rūpnīcā uzstādītais? Es teiktu - 99.9%, ka nē.
Vai tas ir OEM replacement? Izskatās, ka nē.
Es esmu eBay redzējis Ķīnas Tautas republikā ražotus HPFP, kas maksā ap 100 EUR. Jāatzīst, ka tie izskatās aizdomīgi līdzīgi vecajam HPFP.
Acīmredzot, auto jau ir bijis mainīts HPFP. Jā, budžets lieki nav tērēts. Kāpēc mainīts? Kas to zina - iespējams, ka dēļ tekošām sprauslām bija ierakstītas 2FCA, 2FDA kļūdas par Rail spiedienu. Īstiem ''meistariem'' ar to pietiek, lai bez liekas domāšanas ķertos klāt HPFP.
Domājiet, ka pārsteigumi beidzās? Nē!
Ik pa brīdim no dzinēja atskanēja skaļa klaboša skaņa. Parādījās vibrācija. Rough run dati uzrādīja, ka 5.cilindra mehāniskā efektivitāte ir par 40..50% samazināta.
Pie lielākas slodzes 5. cilindrs vairākas reizes tika atslēgts, tā misfiru skaits - iespaidīgs.
Uzstādīta jauna Bosch spole. Pavisam nesen mainītas sveces! Kur problēma?
Apskatiet šo sveci! Redziet ko aizdomīgu?
Un tagad?
Kā tas gadījies, ka tikko nomainītai svecei air gap ir kādas 3 reizes mazāks kā vajadzētu būt?
Acīmredzot, nesaprotot, ka 5.cilindra misfiru problēmas saistītas ar paralizēto adaptāciju veidošanu (kas radās dēļ sabojātas NOx sistēmas, tad - dēļ izdemolētas programmatūras), ''meistari'' mēģināja mainīt sveces. Aizdedzes spole gan bija vismaz 8 gadus veca - līdz tās nomaiņai vīri netika.
Kad nelīdzēja arī sveces maiņa un 5.tais cilindrs tika regulāri atslēgts, ''meistari'' nolēma samazināt gaisa spraugu, lai aidegšanās notiktu ''vieglāk''. Rezultātā dzirkstele kļuva tik niecīga, ka degviela aizdegās nevis no 1.mā impulsa, bet kādu no 5 sekundāro impulsu laikā. Tādēļ arī parādījās samazināta cilindra veiktspēja, spēcīga detonācija un klaboša skaņa.
Bez ilūzijām - šeit nebija uzstādītas OEM sveces. Attiecīgi - visu sveču maiņa pret OEM. Klients maksā atkal!
Pēc sveču maiņas - pilna dzinēja re-adaptēšana, tad: ātrumkārbas re-adaptēšana un... Auto kā jauns!
Iedomājieties, cik reižu izmisīgi bija jāspaida Start poga, lai tā tik ļoti nodiltu?
Nav ne mazāko šaubu - ar dzinēja startēšanu šim auto ir bijušas nopietnas problēmas!
Ļoti labs blogs!
AtbildētDzēstMan nav BMW, bet tāpat ļoti interesanti lasīt.
Paldies par zināšanām, informāciju.
Paldies!
Dzēst