Dīleris ir līmenī!

Diezgan bieži man nākas saskarties ar dīleru ''profesionalitāti'' visā Eiropā, pat visā Pasaulē.
Bieži vien šo kļūdu cena ir mērāma tūkstošos. Protams, ka par visu maksā klients. Šoreiz viens jautrāks atgadījums. Šoreiz vairāku tūkstošu problēmām dīleris atrada ''risinājumu'' par dažiem desmitiem EUR!

Konkrētā BMW īpašnieks - tehniski izglītots cilvēks. Viņš izmanto INPA sava auto dzinēja diagnostikai. Auto tiek uzturēts labā tehniskā kārtībā, tā N53 sērijas dzinēja NOx sistēma - regulāri pārbaudīta. Ja nepieciešams, NOx sensors tiek nomainīts nekavējoši! Nesen auto īpašnieks pamanīja, ka DME atmiņā ierakstīta 30E9 kļūda, Stratified charge vairs netiek ieslēgts, dzinējam sāk parādīties dažādas problēmas (palielināts degvielas patēriņš, vibrācijas, raustīšanās).

Ar šo info auto īpašnieks vērsās pie dīlera. Bet, pirms apskatīt, ko rekomendēja dīleris, ļoti īsi - par to, ko nozīmē 30E9 kļūda.
Acīmredzot, DME ilgstošu mērījumu rezultātā ir nonācis pie secinājuma, ka NOx katalizatora veiktspēja ir zem kritiskā minimuma. Kad par to vairs nav šaubu, DME ieraksta 30E9 kļūdu, uz visiem laikiem atslēdz Stratified charge. Dzinējam sākas visas iepriekšminētās problēmas, jo līdz ar Stratified charge atslēgšanu vairs nav iespējami sprauslu parametru mērījumi, nav iespējama korekciju piemērošana tām. 30E9 kļūdu nevar izdzēst, tās statuss vienmēr ir aktīvs un tā atjaunojas nekavējoši.

Šīs kļūdas gadījumā, saskaņā ar BMW regulām:
a) jāmaina NOx katalizators;
b) jāreģistrē katalizatora nomaiņa;
c) jādzēš kļūdas;
d) jāpāradaptē dzinējs.
Ja pēc šīm operācijām (veicot testa izbraucienu) viss ir kārtībā, t.i.: Stratified charge ir atjaunots, visi parametri - korekti, tikai tad auto jāatdod klientam.

Ko ieteica dīleris? Dīleris ieteica degvielai pievienot attīrošas piedevas! Lūk, rēķins par šīm precēm!
Vai nav izdevīgs problēmas risinājums? Vairāku tūkstošu EUR vietā - vien jāiztērē daži desmiti!
Protams, ka šis ''risinājums'' neko nelīdzēs! Dīlera ''speciālisti'' pat nav sapratuši problēmu!

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām