Degmaisījums: liess vai trekns?
Šoreiz it kā pavisam vienkārša situācija: kļūda 29E0/29E1 par degmaisījuma problēmām.
Kas gan neparasts dotajā situācijā?
Pievērsiet uzmanību atzīmētajiem vārdiem.
Vāciski ''zu Mager'' nozīmē: ''too Lean''! Savukārt OBD kļūdas aprakstā figurē ''too Rich''.
Pirmā nianse, kas jāņem vērā: 29E0; 29E1 (attiecīgi 1. un 2. bankai) kļūdas tiek ierakstītas gan pārāk liesa, gan pārāk trekna degmaisījuma gadījumā. Kļūdas nosaukums ir: ''Fuel mixture control''. Kļūdas aprakstā tiek norādīts, tieši kāda veida problēma ir identificēta.
Savukārt, OBD kļūdas ir atdalītas liesa un trekna degmaisījuma problēmu gadījumiem. Pimēram, šajā gadījumā P2190 nozīmē pārāk treknu degmaisījumu, bet P2189: pārāk liesu.
Acīmredzot, šeit ieviesusies kļūda! Šis ir viens no iemesliem, kādēļ BMW diagnostikā jāizmanto EDIABAS, nevis OBD kļūdu reģistrēšanas sistēmas. BMW uztur OBD tikai ''minimuma'' prasību līmenī, galveno uzmanību veltot tieši EDIABAS (OEM) sistēmai.
Kāpēc ir tik būtiski, vai degmaisījums ir bijis pārāk lielss vai pārāk trekns? Atkarībā no situācijas, tipiski iemesli problēmai būs radikāli atšķirīgi!
Ja degmaisījums ir bijis pārāk liess:
a) gaisa pieplūde ieplūdes kolektorā (īpaši aktuāli tukšgaitā);
b) samazināts degvielas spiediens (vecākiem dzinējiem: līdz N52/N46).
Ja degmaisījums ir bijis pārāk trekns:
a) tekošas pjezo sprauslas (DI dzinējiem);
b) palielināts degvielas spiediens (bojāts spiediena regulators, aizsērējusi feedback degvielas maģistrāle vecākiem dzinējiem).
Bet, atgriežamies pie konkrētās situācijas. Šoreiz tas ir MSD80 DME, N53 sērijas dzinējs.
Lūk, kļūda par 1. banku, ar identisku problēmu - EDIABAS atribūtos figurē liess maisījums, bet OBD kļūda ir par treknu maisījumu.
Kļūdas pamatatribūtos redzams, ka problēma bijusi tukšgaitā (ap 640 RPM; 0km/h).
''Zustain Lambdaregulung'' 2, tas nozīmē: DME izmantojis closed-loop režīmu (degviela regulēta pēc Lambda zondu datiem), šo apstiprina arī statuss: EIN.
Ar sarkanu es atzīmēju degmaisījuma korekcijas datus.
Ko tie nozīmē? DME ir centies būtiski samazināt izsmidzināmās degvielas daudzumu. LTFT (Offset un Multiplikatīvo LTFT summa) katrai no bankām -20.3%, papildus Integrators ir samazinājis degvielas daudzumu par -25.8%. Tātad - lai uzturētu puslīdz korektu degmaisījumu, izsmidzinātās degvielas daudzums ir samazināts pat 46.1%!
Nav ne mazāko šaubu - kāda no sprauslām ir tecējusi kļūdas ierakstīšanas brīdī vai īsu brīdi pirms tam.
Kādēļ EDIABAS kļūdas aprakstā ietvēris ''zu Mager'' - ''too Lean''?
Šāda situācija veidojas, ja tekošā sprausla pēkšņi korekti aizveras un (kaut uz brīdi) degvielas noplūdes problēma pazūd. Tajā brīdī DME konstatē, ka degmaisījums (kuru iepriekš ir izdevies uzturēt puslīdz korektu, pat - samazinot izsmidzināto degvielu par 46%) negaidīti kļuvis ļoti liess. DME nekavējoši ieraksta kļūdu.
Šī iemesla dēļ situācija izveidojas it kā pretrunīga: DME ir būtiski samazinājis izsmidzināto degvielu un tad konstatējis, ka degmaisījums ir liess.
Lai pārliecinātos par situāciju, jāpaskata Offset type LTFT, kas redzami ../F5/F6, pēdējā rinda.
Lūk, Offset type LTFT ir sasniegušas minimālo robežu. Tātad: tukšgaitā DME samazina iesmidzināmo degvielu, cik vien iespējams. Lūk, neapstrīdams pierādījums tam, ka sprauslas tukšgaitā regulāri tek - tās izsmidzina palielinātu degvielas daudzumu.
Kas gan neparasts dotajā situācijā?
Pievērsiet uzmanību atzīmētajiem vārdiem.
Vāciski ''zu Mager'' nozīmē: ''too Lean''! Savukārt OBD kļūdas aprakstā figurē ''too Rich''.
Pirmā nianse, kas jāņem vērā: 29E0; 29E1 (attiecīgi 1. un 2. bankai) kļūdas tiek ierakstītas gan pārāk liesa, gan pārāk trekna degmaisījuma gadījumā. Kļūdas nosaukums ir: ''Fuel mixture control''. Kļūdas aprakstā tiek norādīts, tieši kāda veida problēma ir identificēta.
Savukārt, OBD kļūdas ir atdalītas liesa un trekna degmaisījuma problēmu gadījumiem. Pimēram, šajā gadījumā P2190 nozīmē pārāk treknu degmaisījumu, bet P2189: pārāk liesu.
Acīmredzot, šeit ieviesusies kļūda! Šis ir viens no iemesliem, kādēļ BMW diagnostikā jāizmanto EDIABAS, nevis OBD kļūdu reģistrēšanas sistēmas. BMW uztur OBD tikai ''minimuma'' prasību līmenī, galveno uzmanību veltot tieši EDIABAS (OEM) sistēmai.
Kāpēc ir tik būtiski, vai degmaisījums ir bijis pārāk lielss vai pārāk trekns? Atkarībā no situācijas, tipiski iemesli problēmai būs radikāli atšķirīgi!
Ja degmaisījums ir bijis pārāk liess:
a) gaisa pieplūde ieplūdes kolektorā (īpaši aktuāli tukšgaitā);
b) samazināts degvielas spiediens (vecākiem dzinējiem: līdz N52/N46).
Ja degmaisījums ir bijis pārāk trekns:
a) tekošas pjezo sprauslas (DI dzinējiem);
b) palielināts degvielas spiediens (bojāts spiediena regulators, aizsērējusi feedback degvielas maģistrāle vecākiem dzinējiem).
Bet, atgriežamies pie konkrētās situācijas. Šoreiz tas ir MSD80 DME, N53 sērijas dzinējs.
Lūk, kļūda par 1. banku, ar identisku problēmu - EDIABAS atribūtos figurē liess maisījums, bet OBD kļūda ir par treknu maisījumu.
Kļūdas pamatatribūtos redzams, ka problēma bijusi tukšgaitā (ap 640 RPM; 0km/h).
''Zustain Lambdaregulung'' 2, tas nozīmē: DME izmantojis closed-loop režīmu (degviela regulēta pēc Lambda zondu datiem), šo apstiprina arī statuss: EIN.
Ar sarkanu es atzīmēju degmaisījuma korekcijas datus.
Ko tie nozīmē? DME ir centies būtiski samazināt izsmidzināmās degvielas daudzumu. LTFT (Offset un Multiplikatīvo LTFT summa) katrai no bankām -20.3%, papildus Integrators ir samazinājis degvielas daudzumu par -25.8%. Tātad - lai uzturētu puslīdz korektu degmaisījumu, izsmidzinātās degvielas daudzums ir samazināts pat 46.1%!
Nav ne mazāko šaubu - kāda no sprauslām ir tecējusi kļūdas ierakstīšanas brīdī vai īsu brīdi pirms tam.
Kādēļ EDIABAS kļūdas aprakstā ietvēris ''zu Mager'' - ''too Lean''?
Šāda situācija veidojas, ja tekošā sprausla pēkšņi korekti aizveras un (kaut uz brīdi) degvielas noplūdes problēma pazūd. Tajā brīdī DME konstatē, ka degmaisījums (kuru iepriekš ir izdevies uzturēt puslīdz korektu, pat - samazinot izsmidzināto degvielu par 46%) negaidīti kļuvis ļoti liess. DME nekavējoši ieraksta kļūdu.
Šī iemesla dēļ situācija izveidojas it kā pretrunīga: DME ir būtiski samazinājis izsmidzināto degvielu un tad konstatējis, ka degmaisījums ir liess.
Lai pārliecinātos par situāciju, jāpaskata Offset type LTFT, kas redzami ../F5/F6, pēdējā rinda.
Lūk, Offset type LTFT ir sasniegušas minimālo robežu. Tātad: tukšgaitā DME samazina iesmidzināmo degvielu, cik vien iespējams. Lūk, neapstrīdams pierādījums tam, ka sprauslas tukšgaitā regulāri tek - tās izsmidzina palielinātu degvielas daudzumu.
Komentāri
Ierakstīt komentāru