Aizdedzes spoles. Part 4

Šoreiz - pavisam īss posts, kurā pastāstīšu kā N53 sērijas dzinēja vārstu vāka maiņa beidzās diezgan nelāgi.

Problēma: vārstu vāka blīve nolietošanās rezultātā bija kļuvusi cieta, kā rezultātā sākās eļļas noplūde gan uz sveču šahtām, gan eļļa pilēja uz izplūdes kolektora. Piedevām, DME Offset tipa adaptācijas bija nestabilas, kas liecināja par iespējamu gaisa pieplūdi vai nu gar blīvi, vai caur CCV membrānu.
Loģisks lēmums - vārstu vāks ir jāmaina!

Pēc vārstu vāka maiņas situācija ar Offset tipa LTFT kļuva korekta. Pazuda problēmas ar eļļas noplūdi. Taču, parādījās cita problēma - nevienmērīga dzinēja darbība (raustīšanās), ko izraisīja diezgan bieži misfires. Kāds varētu būt problēmas iemesls? Situācijai ar iespējamiem misfirēm vajadzēja pat uzlaboties, jo apkopes laikā tika nomainītas aizdedzes sveces (uzstādītas BMW, iegādātas pie dīlera).
Nākošajā dienā pēc servisa apkopes auto īpašnieks izņēma aizdedzes spoles un konstatēja, ka visu spoļu pīpīšu iekšpuse ir baltas, ļoti raupjas - it kā kāds tās būtu apstrādājis ar smilšpapīru!


Kas gan bija noticis aizdedzes spolēm?
Tā kā to pīpītes (lielākoties no ārpuses) bija noķēpātas ar eļļu, mehāniķis, labu gribēdams, tās bija ''nomazgājis'' ar attīrošu spreju.
Te vietā atcerēties Bosch dīlera teikto - šīs aizdedzes spoles drīkst tīrīt tikai ar sausu drāniņu, jo to pīpītes ir pārklātas ar plānu silikona slāni. Ja šis aizargslānis tiek bojāts, spoles ir jāmaina.
Diemžēl, sprejs bija sabojājis šo silikona aizsargslānīti.
Baltie ''nosēdumi'' apstiprina, ka augstspriegums ir izvēlējies īsāko ceļu - nevis veicis izlādi aizdedzes svecē, bet ''pārskrējis'' pa aizdedzes spoles pīpītes iekšpusi. Lūk arī misfiru iemesls.

Konkrētajā situācijā divas visvairāk bojātās spoles nācās mainīt nekavējoši, pārējās 4 - tuvāko 5 .. 10.000km laikā. Tikai pēc pilna aizdedzes spoļu komplekta nomaiņas problēmas ar misfirēm pazuda.
Jā, klientam papildus 200 EUR izdevumi par spolēm; vairākas diagnostikas, kā arī - spoļu maiņa un ar to saistītie izdevumi.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām