Cik maksā nomainīt spuldzīti?

Cik varētu izmaksāt nomainīt spuldzīti?
20..30 EUR? 300 EUR? 1000 EUR? 2000 EUR?

Gadīties var visādi. Turpmāk postā - mana personīgā pieredze. Attiecīgi - nekādu stāstu par ''es dzirdēju..''.

E60 LCI. Daylight problēma. Iebraucu tuvākajā lielajā remonta centrā. Zināms brands, mūsu valstī tam ir kādi 5+ servisa centri.
Pirmā problēma: vīri nezina, ka LCI modelim jau ir H8 spuldze. Izskaidroju. Pēc stundas saņemu auto. Vakarā līdz ar tumsas iestāšanos konstatēju, ka lukturis skatās ''debesīs'', es žilbinu pretīmbraucošos.
Nākošajā dienā iebraucu tajā pašā servisa centrā. Problēmu skata gan menedžeris, gan servisa darbinieks - problēmas cēloni atrast nevar. Salūzis adaptīvā ksenona lukturis? Negaidīti izdevumi 800 EUR apmērā garantēti?
Lukturi apskatu es un konstatēju, ka tas nav pareizi ielikts!
Vēl vairāk - izrādās, ka tas ļurkājas, jo meistars to aizmirsis to pieskrūvēt! Protams, meistars vainu noliedz - lukturis pats esot sabojājies un sācis ļurkāties. Bet, apsola problēmu atrisināt.
Pēc stundas saņemu auto. Vakarā konstatēju, ka lukturis nespīd kā nākas - tiklīdz sasniedzu 50km/h, lukturis sāk spīdēt augstu un slīpi pa labi! Tiešām salūzis stara regulēšanas mehānisms?
Braucu vēlreiz uz servisa centru. Jā, viņi esot pieregulējuši lukturi, jo stars esot bijis ''nepareizs''.

Piezīme: adaptīvā ksenona vadītāja puses luktura stars ātrumos līdz 50km/h tiek novirzīts pa kreisi pa 30 grādiem un uz leju. Ierasto pozīciju luktura stars ieņem ātrumos virs 50km/h vai ieslēdzot tālās gaismas. Lai noregulētu šo lukturi, BMW AG ir paredzējis ''servisa'' režīmu: ātrumkārbas selektors jāieslēdz R (atpakaļgaitā).

Lieki piebilst, ka šādas nianses šī servisa ''speciālists'' nezināja, attiecīgi - lukturi noregulēja pavisam nepareizi! Vienīgais servisa centra ieteikums: jāmaina lukturis. Izdevumu tāme ap 1000 EUR.
Noregulēju luktura staru pats un izrādās, ka luktura vadība strādā ideāli.

Kādu rītu es pamanīju, ka viena no ksenona spuldzēm kļuvusi sārta - tā jāmaina. Balstoties uz negatīvo pieredzi, izvēlējos zināmu specializētu BMW servisa centru. Saku - lūdzu, nomainiet abas ksenona spuldzes. Menedžeris mani pārliecināja mainīt tikai vienu, jo otra strādājot ideāli. Pēc ilgākas tielēšanās piekritu.
Vīri nomainīja spuldzi. Izbraucot no servisa centra, konstatēju, ka abu lukturu gaismas tonis būtiski atšķiras. Jaunā spuldze - branda, maksāja virs 60 EUR. Servisa darbinieki pārliecināja, ka tā tas var būt, nedēļas laikā gaismas tonis izlīdzināsies.
Pēc nedēļas braucu mainīt otru spuldzi, jo gaismas tonis nedomāja izlīdzināties.
Tajā pašā servisa centrā nomainīja otru spuldzi.
Atšķirīgā gaismas toņa problēma palika. Turklāt, es pat to īpaši neievēroju. Manu uzmanību pievērsa paziņas ar jautājumu, kāpēc tā? Viņi bija neizpratnē - kā, tikko nomainītas abas spuldzes, bet tonis dažāds?
Lieki piebilst, ka servisa centrā problēmu nesaskatīja.
Risinājums - vēlreiz jāmaina abas spuldzes, šoreiz tās sagādājot pašam: ar vienādu gaismas temperatūru (acīmredzot, specializētā servisa centrā nezina, kas tas par ''zvēru''). Papildus izdevumi: 100..150 EUR.

Nākošā Daylight lampiņas maiņa notika ne mazāk eksotiski. ''Meistars'' manā klātbūtnē jauno spuldzi ''notīrīja'' pret savu darba kostīmu. Darba kostīms jau sen bija zaudējis krāsu un viss bija eļļainos pleķos.

Pēc diviem mēnešiem šī pati spuldze pārstāja spīdēt vēlreiz. Apmeklēju posta sākumā minēto servisa centru, jo liksta gadījās sestdienā un es nolēmu - ja stāvēšu blakus, gan jau spuldzīti nomainīt spēs. Ārā lija lietus, tādēļ nomaiņu nolēmu neveikt pats, uz ielas.

Servisa centrā man paskaidroja, ka nomaiņu veikt nevar, jo ir sakusis spraudnis.
Kā tas varēja notikt? H8 jau tā nav jaudīgākā spuldze, turklāt kā Daylight tā darbojas ar nelielu jaudu (tieši tā tiek sasniegts eņģeļa acu dzeltenais tonis). Strāva caur spraudi - ap 1..1.5A, bet tas ir sakusis?
Iemesls ļoti vienkāršs - spraudnis nav bijis uzsprausts, spraudnis tik tikko pieskāries spuldzes kontaktam. Šo problēmu radīja eļļainā darba kostīma meistars.
Lūk, jāsūta jauns spraudnis no BMW, jālodē vadi.
Esošajā servisa centrā visu nohermetizēja (pēc menedžera teiktā) un atdeva auto. Nē, viņiem neesot ne vadiņu, ne savienotāju, ne universālo H8 spuldžu spraudņu, pagaidu risinājums neesot iespējams.
Nākošajā vakarā konstatēju, ka šī luktura gaismas stars atkal nav korekts. Acīmredzot, meistars nezināja, kā un kuru spuldzīti jāmaina (un, ka nomaiņu var veikt, lukturi ārā neņemot), ņēma ārā lukturi. Protams, ka precīzi kā iepriekš, to ielikt nav iespējams. Man šīs problēmas risināšana aizņēma 5 minūtes, bet cilvēkam ''normālajam'' - papildus braucienu uz kādu servisa centru, lai noregulētu gaismas. Laiks, nauda un nervi.

Piezīme: ja savienojums netiek atjaunots tuvāko pārdesmit braukšanas sesiju laikā, FRM (gaismu vadības bloks) šo patērētāju atslēdz pavisam un spuldzes, štekera maiņa vairs nelīdzēs. BMW oficiālā versija - jāmaina FRM. Tāme: virs 300 EUR. Jā, ja ir kāds, kas prot Tool32, var izlīdzēties ar counteru nodzēšanu. Tādā gadījumā jūs tiksiet sveikā ar kādu 50 EUR izdevumiem. Protams, štekeris, tā nomaiņa - papildus naudas.

Apskatot ''nohermetizēto'' remonta vietu, es konstatēju, ka spuldzes vieta ir atstāta atvērta!
 
Ārā līst, gaisa mitrums tuvu 100%, bet lukturis - atvērts! Bez variantiem - tajā nokļūs gaisā esošais mitrums un lukturis sāks ''svīst''. Ievietojot jauno spuldzi, lukturis kļūs hermētisks (jo tam nekādu defektu nav), tas turpinās ''svīst'', jo mitrums no tā ārā netiks!
Aukstākā laikā ūdens kondensēsies un veidos pleķus uz reflektoriem. Putekļi un smiltis, kas iekļūs lukturī, pielips pie reflektoriem - pasliktinās luktura gaismas kūli un būs labi redzami no ārpuses. Lukturis nav izjaucams un reflektorus kvalitatīvi notīrīt nav iespējams. Lukturis būs sabojāts!  
Turklāt, ko ieteiks meistari, redzot luktura svīšanu? Lukturis jāmaina! Tāme? 800+ EUR.

Un tad jūs sagaida nākošā problēma - jaunais un otrs, lietotais lukturis pilnīgi noteikti atšķirsies. Kaut vai tāpēc, ka viens būs nedaudz matēts, bet otrs - pilnīgi dzidrs. Kā risināt šo problēmu? Jāmaina abi lukturi! Lūk, tāme jau pārsniedz 1600 EUR.

Protams, var likt lietotu lukturi, var pirms TA ''sausināt'' to, var mēģināt remontēt (kaut tie rezultāti, ko esmu redzējis, ir ļoti viduvēji), ja šādi ''risinājumi'' apmierina auto īpašnieku. Bet - lukturiem taču nebija nekādu problēmu! Visas problēmas radīja nekvalificēts personāls!
Cik gadījumos kāds no ''speciem'' atzīs savu vainu? Manā pieredzē - ne reizi! Vienmēr vainīgs bija kas cits - slikti štekeri, slikti lukturi, par spuldzēm pat nerunāsim.

p.s. lūk, kas nepieciešams sakusuša spraudņa pagaidu remontam:
lūk kā izskatās rezultāts:
Kopējais remontam veltītais laiks: ap 5 minūtēm. Izmaksas ap 30 centiem.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām