Ignition problēmas

Ignition problēmu gadījumā tiek ierakstītas sekojošas kļūdas:
2E18 ignition, cylinder 1
2E19 ignition, cylinder 2
2E1A ignition, cylinder 3
2E1B ignition, cylinder 4
2E1C ignition, cylinder 5
2E1D ignition, cylinder 6

Jāņem vērā sekojošais:
a) ja DME uzskata, ka ar aizdedzes spoļu vadību viss ir kārtībā un mēģina aizdedzināt degmaisījumu, bet tas neizdodas, DME atmiņā tiks ierakstītas kļūdas par misfirēm (29CD..29D2);
b) ja DME redz, ka tam ir problēmas ar aizdedzes spoļu vadību, tiek ierakstītas kļūdas par ignition (2E18..2E1D).

Ja DME ir identificējis problēmas aizdedzes spoļu vadībā (ierakstījis kļūdas par ignition), vispirms jāatrisina problēmas ar DME perifēriju. Nav jēgas skatīties aizdedzes sveces un sprauslas (risināt problēmas ar misfirēm), jo DME ir konstatējis, ka dzirkstele nemaz netiek ''radīta''.

Kā DME kontrolē aizdedzes spoļu vadību?
Lūk, aizdedzes spoles vadības tranzistora (aizdedzes) kontroles shēma:

Lūk, uz PCB atzīmēti R1 (rezistori, ar kuru palīdzību tiek mērīts spriegums aizdedzes spoļu primary side ķēdē):

Caur rezistoru dalītāju R1/R2 CPU mēra spriegumu aizdedzes spoles primārajā tinumā. Ja aizdedzes spoles vadības tranzistors strādā korekti un aizdedzes spoles pieslēgums ir vesels, pēc tranzistora aizvēršanās (brīdī, kad aizdedzes spole tajā uzkrāto enerģiju sāk atdot slodzē - aizdedzes svecē) uz tā C ir sprieguma izsitiens. Šo izsitienu pārbauda (un MSD85 - arī mēra) CPU.

Attēlā: tranzistora aizvēršanās brīdis atzīmēts ar bultu; sprieguma pozitīvā izsitiena laiks atzīmēts ar ovālu


Diemžēl, ražotājs nesniedz precīzāku informāciju, kā DME mēra aizdedzes parametrus.
Pēc novērojumiem:
MSD80 veic tikai identifikāciju ''aizdedze sekmīga/nesekmīga'', t.i.: pārbauda pozitīva sprieguma izsitiena esamību laiku X pēc tranzistora aizvēršanas;
MSD85 jau mēra katra aizdedzes cikla ilgumu, t.i.: spēj noteikt ne tikai elektriskās ķēdes korektu darbību, bet identificēt misfires un daļējus misfires. Tiesa gan, šie ignition dati ir pieejami praktiski nelietojamā testa blokā;
MSD87 līdz pat 1500 RPM sprauslu korekcijas piemēro, balstoties uz spararata rotācijas izmaiņām, pēc šī izskatās, ka misfire noteikšanai arī tiek izmantots tieši spararats (tāpat kā MSD80).

Lūk, MSD80 atbilstošās kļūdas piemērs:
Ar sarkanu atzīmēts: 0ms aizdedzes laiks - sprieguma izsitiens uz vadības tranzistora C nav identificēts.

Ja DME atmiņā ierakstīta kļūda par ignition:
a) jāpārbauda aizdedzes spoles pieslēgums. Diemžēl, aizdedzes spoļu štekeri, kā arī to fiksējošais mehānisms ir brāķis. Fiksators pilda tikai dekoratīvu lomu, štekeris ''nostrādā'' tikai pēdējajos divos mm. Tādēļ ļoti rūpīgi jāseko, vai štekeris ir pienācīgi uzspiests;
b) ja savienojumā nav problēmu, jāpārbauda aizdedzes vadības tranzistors, izmantojot osciloskopu (kontrolējot spriegumu uz aizdedzes spoles) jeb multimetru (pārbaudot tranzistora Bāzes un C/E pāreju īssavienojumu).


Korekti spriegumi uz tranzistora C (mērījumiem jāizmanto osciloskops ar Samplerate vismaz 5MHz):
a) spriegums aizvērtā stāvoklī: +12V (borta spriegums) [1];
b) spriegums atvērtā stāvoklī: +1 .. 2V [2];
c) sprieguma izsitiens pēc tranzistora aizvēršanās: līdz +350 .. 380V pirmās 5us [3]; ap +25V nākošās 2ms [4].

Ja tranzistoram ir bojāts Bāzes pieslēgums (tas ir iespējams, ''pateicoties'' tranzistorā iebūvētajai overvoltage pārslodzes aizsardzībai), pieslēgta DME gadījumā uz tā C (attiecīgi - arī aizdedzes spoles) visu laiku būs +12V.
Ja tranzistoram ir C/E pārejas īssavienojums, uz tranzistora C (arī aizdedzes spoles) visu laiku būs 1 .. 2V spriegums, aizdedzes spole pastiprināti karsīs.
Ja vadības tranzistoram ir overvoltage protection Zenera diodes bojājums, uz tā C var būt 3 .. 5V spriegums tā aizvērtā stāvoklī (sprieguma izsitiens - nebūs, neskatoties uz it kā korektu spriegumu tranzistora atvērtā stāvoklī).
Aizdedzes spoles tranzistora bojājuma gadījumā iespējams arī šo tranzistoru vadības IC bojājums.
 

 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām