NOx katalizatora piesārņojums out of range

Brīdi atpakaļ saskāros ar diezgan unikālu situāciju. Katrā ziņā - pirmā vairāku gadu laikā un vairākiem tūkstošiem redzētu N43/N53.

Lūk, NOx katalizatora piesārņojuma menu:
Uzreiz jāpiebilst, ka šādas vērtības var ieraudzīt tikai tad, ja uzstādīts NOXEM.
Ja uzstādīts OEM sensors, NOx katalizatora piesārņojuma rēķināšana tiek pārtraukta, ja:
a) NOx katalizatora veiktspēja nokrīt zem pieļaujamā līmeņa (tiek ierakstīta 30EA kļūda un atslēgts Stratified charge), tas lietotam NOx katalizatoram notiek pie 400 .. 700mg, jeb;
b) parādās NOx sensora defekti.

Ja auto uzinstalēts NOXEM, tas turpina informēt DME, ka NOx katalizators ir teicamā tehniskā stāvoklī, neskatoties uz katalizatora reālo piesārņojumu. Ja netiek veiktas NOx katalizatora desulfatēšanas sesijas, katalizatora piesārņojums pieaug arvien vairāk un vairāk.
Spriežot pēc katalizatora piesārņojuma, ar auto ne reizi nav izbraukts pat 100+km/h pēdējo 15.000km laikā! BMW tehniskajā literatūrā šādu situāciju apraksta kā ''incorrect driving profile''.

Nianse, kas jāņem vērā: ja NOx katalizatora piesārņojums pārsniedz sarkano robežu (4000mg), NOx sensors var netikt ieslēgts Online mode:
a) kā ''parasti'', t.i.: izpildot pamatkritērijus (uzsildīts dzinējs, izplūdes temperatūra virs 220oC; braukšana ar ātrumu virs 20km/h); bet - tikai sasniedzot desulfatēšanas sesijas sākumam nepieciešamos nosacījumus;
b) var netikt ieslēgts vispār, līdz piespiedu desulfatēšanas sesijas aktivizēšanai.

Iemesls: DME saprot, ka (neatkarīgi no NOx sensora reportētās performances), NOx katalizators ir būtiski piesārņots un tas ir ASAP jāattīra. Attiecīgi - 30EA ir ierakstīta un Stratified charge ir atslēgts. Ja Stratified charge ir atslēgts (un katalizatora piesārņojums tik liels, ka nav pat jēgas uz brīdi ieslēgt Stratified charge, lai noteiktu aktuālo NOx katalizatora veiktspēju), nav nepieciešamības sildīt NOx sensora zondi.

Kā rīkoties šādā situācijā?
a) veiciet NOx katalizatora desulfatēšanas sesijas aktivizēšanu un attīriet NOx katalizatoru, braucot ar ātrumu 110+km/h, jeb;
b) piereģistrējiet jaunu NOx katalizatoru - attīriet tā piesārņojuma datus.

Pēc NOx katalizatora attīrīšanas veiciet dzinēja re-adaptēšanu.

Piezīme: šobrīd nav apstiprinājuma, ka MSD87 rīkotos identiski, bet  - šāda DME rīcība būtu tikai loģiska.
  

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām