Kas bojā NOx sensoru?

Šajā postā minēšu pamatiemeslus, kas vainojami pie pāragra NOx sensora bojājumiem; gan veidus, kā paildzināt sensora darba mūžu.
Šis ieraksts attiecas gan uz OEM sensoru, gan NOXEM. Arī NOXEM izmanto skābekļa zondi izplūdes parametru mērīšanai. Jā, NOXEM izmantotā zonde ir daudz izturīgāka un ilgmūžīgāka kā OEM sensora zonde, taču arī tai ir savas izturības robežas.

Kas bojā sensoru:
1. Ūdens. Kā ūdens nokļūst izplūdē? Izplūdē kondensējas gaisa mitrums. Arī CO katalizatoru darba blakusprodukts ir ūdens. Kā paildzināt sensora darba mūžu? Regulāri veikt ilgākus izbraucienus, lai izplūde kārtīgi uzsilst un liekais ūdens no tās tiek izvadīts. Īsi pārbraucieni - ātrākais veids, kā sabojāt NOx sensoru.
2. Degviela. Ja tek kāda sprausla, nesadegusī degviela nokļūst izplūdē un kādā brīdī aizdegas. Ja kāds cilindrs misfiro, izplūdē nokļūst arī skābeklis. Degviela un skābeklis - lieliska kombinācija degšanai vai pat eksplozijai. Kā paildzināt sensora darba mūžu? Ja jūs maniet paliekošu vibrāciju (tipiski) auksta starta laikā un pēc tā, dzinēja raustīšanos gaitā, ja iedegas EML (Check engine) simbols - risiniet problēmas nekavējoši! Tekošas sprauslas un misfirojoši cilindri sabojās gan NOx sensoru, gan var sabojāt pārējās Lambda zondes un CO katalizatorus! Jo ilgāk atliksiet remontu, jo lielāki būs izdevumi!
3. Mehānisks bojājums. Ja kāds akmens gabals vai cits svešķermenis trāpa pa zondi vai izplūdi, tas var bojāt NOx sensoru. Sensora mērelements ir ļoti plāna trauslas keramikas plāksnīte - sitiens pa sensora korpusu tai ir nāvējošs. No šāda veida bojājuma ir grūti izvairīties, ja nu vienīgi - brauciet prātīgi pa grantētu ceļu un pār lielākiem (augstākiem) šķēršļiem.
4. Dažādi dzinēja darbību ''uzlabojoši'' līdzekļi. Jebkas, kas paredzēts vārstu un cilindru attīrīšanai, kompresijas uzlabošanai, atgāzu samazināšanai, jaudas palielināšanai, utml. Visas šīs piedevas var (un bieži vien - tas arī notiek) neatgriezeniski sabojāt Lambda zondes, CO katalizatorus, kā arī - būt iemesls sprauslu tecēšanai. Risinājums - nekādā gadījumā neizmantojiet nekādas ''uzlabojošas'' piedevas!
5. Palielināts eļļas patēriņš. Ja dzinējam ir palielināts eļļas patēriņš, sadegusī eļļa nosēžas izplūdē - CO katalizatoros un Lambda zondēs un bojā šos elementus. Risinājums? Jānovērš eļļas patēriņa iemesls. Dzinējiem ar normālu nobraukumu tipiskākais palielināta eļļas patēriņa iemels - kartera ventilācijas defekti.
6. Citi iemesli nekorektam degmaisījumam. Ja degmaisījums ir bagātināts, izplūdē nokļūs degviela, kas tur sadeg un veidojas sodrēji. Sodrēji ''aizlipina'' NOx sensora zondi - tā vairs nejūt atgāzu sastāvu. Ieteikums - N43/N53 sērijas dzinējus pārbaudīt pie zinoša speciālista (vai veikt Online diagnostiku Bimmerprofs) regulāri, lai pārliecinātos, ka visas dzinēja sistēmas darbojas, kā vajadzētu. Nekorekts degmaisījums bojā arī CO katalizatorus - visas dzinēja problēmas jānovērš, cik vien ātri iespējams. 
7. Termālais šoks. Tas var gadīties, ja ar auto iebrauciet dziļākā peļķē vai sniega kupenā. NOx sensora apvidū izplūde ir vairākus simtus oC karsta (vai pat vēl vairāk, braucot agresīvi, jeb ja DME veic NOx katalizatora desulfatēšanu). Ja uz izplūdes nokļūst ūdens, tās temperatūra strauji pazeminās. Straujas temperatūras maiņas var bojāt NOx sensoru.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām