F10/11. N53 remonts. INPA. Part 2

Šajā postā: kā rīkoties, ja dzinējs ir atjaunojis Stratified charge; lielākās problēmas ir novērstas, bet:
i) Stratified charge periodiski tiek atslēgts;
ii) dzinējs reizēm darbojas nevienmērīgi.

Ja dzinējam novērojama noraustīšanās, jeb Lambda (pārbaudot Stratified charge) nokrītas no 2 .. 3.5 līdz 1.4 .. 1.6 (un, ja nelīdz pat pārslēgšana Homogeneous lean režīmā - pāreja uz Homogēnu režīmu ar Lambda 1.00), iespējamie iemesli:
i) misfires (cēlonis: aizdedzes problēmas jeb sprauslas nekorekts beam);
ii) nelīdzens ceļa segums.

Domāju, ka par nelīdzenu ceļa segumu papildus skaidrojums nav nepieciešams.
Ja nelīdzens ceļa segums nav pie vainas, pārbaudiet Misfire counters pēc garākas braukšanas sesijas. Pieļaujamās (aktuālās sesijas) vērtības katram cilindram: līdz 10. Ja izteikti dominē kāds no cilindriem: risiniet problēmas ar tā misfirēm!

Nākošais iespējamais problēmas iemesls - kādas sprauslas problēmas.
Ja dzinējam nav izteikti jūtama paliekoša vibrācija, tas nenozīmē, ka sprauslas darbojas ideāli. Ja kādas sprauslas parametri ''peld'', DME regulāri pārmērīs šo (un arī citas) sprauslu, lai atjaunotu tās adaptāciju kartes dažādiem režīmiem.
Šādu defektu var būt grūtāk atklāt, jo INPA sniedz ierobežotu informāciju par sprauslu adaptāciju datiem.
Populārākās situācijas: aukstam vai daļēji siltam (uzsildītam līdz temperatūrai, pie kuras tiek ieslēgts Stratified charge) dzinējam kādas sprauslas parametri stipri ''aizpeld'' (sprausla sāk tecēt slēgtā stāvoklī vai aizveras ar lielu aizturi).

Kā pamanīt šādu defektu?
i) atveriet INPA sprauslu korekciju datus ../F5/F9
ii) novērtējiet cilindru mehānisko efektivitāti un sprauslai piemērotās korekcijas
Katra cilindra datu augšējā rinda: sprauslai piemērotā momentānā korekcija;
Katra cilindra datu apakšējā rinda: cilindra mehāniskā efektivitāte (pozitīva vērtība: palielināta efektivitāte).
Novērtējiet, vai kādai sprauslai nav piemērota būtiski atšķirīga korekcija. Ja sprauslas korekcija ir būtiski atšķirīga no citām, acīmredzot - sprauslas parametri ir būtiski izmainījušies kopš brīža, kad pēdējo reizi tika izveidotas/atjaunotas sprauslas adaptāciju kartes.
Sprauslas, kuru parametri spēcīgi fluktuē, jāmaina. Pēc nomaiņas - sprausla jāpiekodē, dzinējam jāveic re-adaptēšana.
Piezīme: cilindru mehānisko efektivitāti MSD87 spēj mērīt līdz 1500 RPM, attiecīgi - sprauslu korekcijas jūs variet novērtēt arī braucot, pie dažādām dzinēja pieprasītās griezes vērtībām.

Degmaisījuma problēmas tukšgaitā.
Viens no iemesliem, dēļ kuriem DME var regulāri veikt sprauslu mērījumus, izmisīgi mēģinot tās pārmērīt, var būt banku Offset adaptāciju izveidošanas problēmas.
i) atveriet INPA degmaisījuma menu ../F5/F6
ii) skrollējiet menu zemāk, līdz redzamas Offset adaptācijas (menu pēdējā rinda)
Ja šīs adaptācijas:
i) ir 0.00 mg/stk: kādu iemeslu dēļ (apraksts seko) DME nav spējis šīs adaptācijas izveidot un apstiprināt;
ii) ir stipri samazinātas (sasniegušas -1.50 mg/stk: minimālo vērtību), iemesls - tekošas sprauslas;
iii) ir stipri palielinātas (+1.50 mg/stk: maksimālā vērtība), iemesls - ieplūdes kolektora air-tightness problēmas.
Ja DME nav izdevies izveidot Offset adaptācijas, jāpārbauda gan sprauslu tecēšana, gan ieplūdes kolektora hermētiskuma problēmas. Vairāk info šeit.


CO katalizatoru nepietiekama veiktspēja.
Ja DME konstatē samazinātu CO katalizatoru veiktspēju Stratified charge režīmā, tas uz laiku atslēdz Stratified charge attiecīgajā segmentā (dzinēja slodze/braukšanas ātrums - emitēto izmešu apjoms) jeb pat visos darba režīmos. Pēc laika (ja CO katalizatoru testi Homogēnā režīmā uzrādīs veiktspējas ''iztikas minimumu''), DME atjaunos Stratified charge un atsāks CO katalizatoru veiktspējas mērījumus.
Arī šīs problēmas identificēšana nav vienkārša. Jūs variet veikt dzinēja re-adaptēšanu un novērtēt CO katalizatoru pass/fail testu rezultātus, kā norādīts šeit. Variet nogaidīt - ja pēc kāda laika (daži tūkstoši km) DME atmiņā tiek ierakstītas kļūdas par CO katalizatoru veiktspēju - tā nav laba zīme. Pilnīgi noteikti - šī problēma ir iemesls izslēgtam Stratified charge.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām