F10/11. Kā problēmas slēpj BMW. Part 2
Šoreiz labs piemērs tam, kā rīkojās BMW pēc neveiksmīgās pieredzes ar E sērijas N43/N53 saimes dzinējiem.
E sērijas N43/N53 saimes dzinēji bija slaveni ar regulārajām kļūdām par visām iespējamajām sistēmām, it īpaši: par NOx sistēmu un nevienmērīgu dzinēja darbību. Kļūda par nevienmērīgu dzinēja darbību (3104) tika ierakstīta pat braucot pa nelīdzenu ceļu!
Kā rīkojās BMW F sērijas auto?
Piemērs.
Pie manis vērsās F10, N53 saimes dzinēja īpašnieks. Auto bija kļūdas par NOx sensoru, tika konstatēta nepietiekama NOx katalizatora veiktspēja (auto nobraukums: virs 270.000km), pilnīgs crash ar sprauslu adaptācijām un cilindru darbību. Auto tika uzstādīts NOXEM un auto tika uzticēts tā īpašniekam adaptāciju izveidošanai. Pēc dažiem simtiem km auto īpašnieks ziņoja, ka auto darbībā ir vērojama nevienmērība (neskatoties uz jaunām un, jāpieņem - korektām sprauslu adaptācijām).
Iedarbinot pussiltu dzinēju (tā temperatūra ap 40oC), es konstatēju, ka dzinējs darbojas nevienmērīgi:
a) neskatoties uz Lambda zondu spriegumu 1.95 .. 2.05V (tātad: Lambda banku ietvaros ir korekts - ap 1.00);
b) cilindru mehāniskā efektivitāte uzrāda lielas īslaicīgās atšķirības no 0 (piedevām - nav paliekoša disbalansa, kas nozīmē: arī cilindru individuālais degmaisījums ir korekts).
Regulāri misfires gandrīz visos cilindros, neskatoties uz korektu degmaisījumu?
Laiks apskatīt aizdedzes spoles un sveces. Auto citā servisa centrā pirms brīža it kā esot veikta apkope, bet - kas gan to zina, ko sevī tā ietvēra...
Lūk, kādas izskatās aizdedzes spoles! Ar sarkanu atzīmētas bojājumu vietas, kur notikusi strāvas noplūde.
Un šādas izskatās sveces. Skaidrs, ka ''apkope'' nav paredzējusi ne sveču nomaiņu, ne aizdedzes spoļu tehniskā stāvokļa novērtēšanu (un šajā gadījumā - nomaiņu)! Skaidrs, ka sveces nav mainītas ne pirms 25.000km, ne pirms 50.000km, pat ne pirms 75.000km!
Pašsaprotami, ka jāmaina gan aizdedzes spoles, gan sveces. Taču vēl interesantāks ir cits aspekts.
Ļāvu dzinējam padarboties tukšgaitā tikai dažas minūtes. Kā jau minēju, dzinēja raustīšanās bija pamatīga, misfires - regulāras (dzinējs raustījās nepārtraukti).
Es nolēmu paskatīties misfire skaitītājus:
Lūk, 5 no 6 cilindru misfire skaitītāji ir 15 .. 39! Kopā virs 100 eventiem!
Tajā pat laikā - nekādu kļūdu par nevienmērīgu dzinēja darbību, misfirēm, aizdedzes problēmām!
Situācija - pilnīgi pretēja E sērijai (MSD80/81). E sērijas DME šādā situācijā nekavējoši ierakstītu gan kļūdas par misfirēm (par ''populārākajiem'' cilindriem, gan - arī kļūdu par vairāku cilindru misfirēm, jo kopējais misfiru eventu skaits ir graujoši liels), gan 3104 kļūdu, ja dzinējs mēģinātu strādāt Stratified charge.
Ir skaidrs, ka Stratified charge nav iespējama normāla darbība ar šādiem (attēlos augstāk redzamajiem) aizdedzes komponentiem - misfires ir garantētas. Skaidrs, ka uzsilis dzinējs pārslēdzās no Stratified charge uz Homogeneous lean, no tā - uz Homogēnu (avārijas) režīmu. Taču - nekādu kļūdu!
Protams, BMW var atviegloti ''uzelpot'' - mazāk reklamāciju. Taču - nevienmērīgas darbības problēma ir palikusi. Vēl vairāk - ilgāk braucot ar šādiem misfirēm, tiek bojāta visa izplūde - CO katalizatori, NOx katalizators, Lambda zondes, NOx sensors! Uz šo problēmu fona - palielināts degvielas patēriņš, gausāka dzinēja reakcija, paliekoša vibrācija u.c. blaknes: nav tā lielākā nelaime.
E sērijas N43/N53 saimes dzinēji bija slaveni ar regulārajām kļūdām par visām iespējamajām sistēmām, it īpaši: par NOx sistēmu un nevienmērīgu dzinēja darbību. Kļūda par nevienmērīgu dzinēja darbību (3104) tika ierakstīta pat braucot pa nelīdzenu ceļu!
Kā rīkojās BMW F sērijas auto?
Piemērs.
Pie manis vērsās F10, N53 saimes dzinēja īpašnieks. Auto bija kļūdas par NOx sensoru, tika konstatēta nepietiekama NOx katalizatora veiktspēja (auto nobraukums: virs 270.000km), pilnīgs crash ar sprauslu adaptācijām un cilindru darbību. Auto tika uzstādīts NOXEM un auto tika uzticēts tā īpašniekam adaptāciju izveidošanai. Pēc dažiem simtiem km auto īpašnieks ziņoja, ka auto darbībā ir vērojama nevienmērība (neskatoties uz jaunām un, jāpieņem - korektām sprauslu adaptācijām).
Iedarbinot pussiltu dzinēju (tā temperatūra ap 40oC), es konstatēju, ka dzinējs darbojas nevienmērīgi:
a) neskatoties uz Lambda zondu spriegumu 1.95 .. 2.05V (tātad: Lambda banku ietvaros ir korekts - ap 1.00);
b) cilindru mehāniskā efektivitāte uzrāda lielas īslaicīgās atšķirības no 0 (piedevām - nav paliekoša disbalansa, kas nozīmē: arī cilindru individuālais degmaisījums ir korekts).
Regulāri misfires gandrīz visos cilindros, neskatoties uz korektu degmaisījumu?
Laiks apskatīt aizdedzes spoles un sveces. Auto citā servisa centrā pirms brīža it kā esot veikta apkope, bet - kas gan to zina, ko sevī tā ietvēra...
Lūk, kādas izskatās aizdedzes spoles! Ar sarkanu atzīmētas bojājumu vietas, kur notikusi strāvas noplūde.
Un šādas izskatās sveces. Skaidrs, ka ''apkope'' nav paredzējusi ne sveču nomaiņu, ne aizdedzes spoļu tehniskā stāvokļa novērtēšanu (un šajā gadījumā - nomaiņu)! Skaidrs, ka sveces nav mainītas ne pirms 25.000km, ne pirms 50.000km, pat ne pirms 75.000km!
Pašsaprotami, ka jāmaina gan aizdedzes spoles, gan sveces. Taču vēl interesantāks ir cits aspekts.
Ļāvu dzinējam padarboties tukšgaitā tikai dažas minūtes. Kā jau minēju, dzinēja raustīšanās bija pamatīga, misfires - regulāras (dzinējs raustījās nepārtraukti).
Es nolēmu paskatīties misfire skaitītājus:
Lūk, 5 no 6 cilindru misfire skaitītāji ir 15 .. 39! Kopā virs 100 eventiem!
Tajā pat laikā - nekādu kļūdu par nevienmērīgu dzinēja darbību, misfirēm, aizdedzes problēmām!
Situācija - pilnīgi pretēja E sērijai (MSD80/81). E sērijas DME šādā situācijā nekavējoši ierakstītu gan kļūdas par misfirēm (par ''populārākajiem'' cilindriem, gan - arī kļūdu par vairāku cilindru misfirēm, jo kopējais misfiru eventu skaits ir graujoši liels), gan 3104 kļūdu, ja dzinējs mēģinātu strādāt Stratified charge.
Ir skaidrs, ka Stratified charge nav iespējama normāla darbība ar šādiem (attēlos augstāk redzamajiem) aizdedzes komponentiem - misfires ir garantētas. Skaidrs, ka uzsilis dzinējs pārslēdzās no Stratified charge uz Homogeneous lean, no tā - uz Homogēnu (avārijas) režīmu. Taču - nekādu kļūdu!
Protams, BMW var atviegloti ''uzelpot'' - mazāk reklamāciju. Taču - nevienmērīgas darbības problēma ir palikusi. Vēl vairāk - ilgāk braucot ar šādiem misfirēm, tiek bojāta visa izplūde - CO katalizatori, NOx katalizators, Lambda zondes, NOx sensors! Uz šo problēmu fona - palielināts degvielas patēriņš, gausāka dzinēja reakcija, paliekoša vibrācija u.c. blaknes: nav tā lielākā nelaime.
Komentāri
Ierakstīt komentāru