Dūmu tests
Šī posta rašanās iemesls - diemžēl, lielākoties, kad lūdzu auto īpašniekus veikt dūmu testu, vai uzticēt šo procedūru mehāniķim, saņemu atbildi: gaisa pieplūdes vietas atrast neizdevās. Diemžēl, ne tāpēc, ka nebūtu gaisa pieplūdes, bet tāpēc, ka tests tika izpildīts nekorekti.
Kā veikt dūmu testu?
Lūk, viens no daudziem video, kā darbojas dūmu tests:
Sekmīgam dūmu testam:
1. ieplūdes kolektorā un dzinēja karterī ir jāiepilda dūmi;
2. šiem dūmiem jārada ''vēlme'' izplūst no ieplūdes kolektora.
Soli pa solim.
1. Lai iepildītu dūmus ieplūdes kolektorā un dzinēja karterī:
a) ērti izmantot gumijas cimdu:
b) cimda rokas atvērumu uzmauciet ieplūdes kolektora ieplūdei, nohermetizējiet savienojumu; pa kādu no pirkstiem (nogrieziet ''pirksta'' galu, lai varētu pievienot to dūmu pumpītim) - sāciet pūst dūmus ieplūdes kolektorā;
c) lai dūmi piepildītu karteri, uz laiku atveriet eļļas uzpildes korķi;
d) uzpildiet (pumpējiet) dūmus un gaidiet, kamēr dūmi sāk plūst ārā pa eļļas uzpildes korķi. Tad korķi aizveriet.
2. Nodrošiniet tādu spiedienu ieplūdes kolektorā, lai cimds būtu piepūsts. Šādā situācijā dūmi mēģinās ''izkļūt'' no ieplūdes kolektora un kartera;
a) esiet pacietīgs - dūmi noteikti nebūs piepildījuši visas savienotājcaurules. Vispirms pa bojāto vietu izplūdīs gaiss, dūmi parādīsies vēlāk. Ja nepieciešams, gaidiet 5 .. 10 minūtes, kamēr parādās dūmi;
b) testu veiciet slēgtās telpās. Pat neliels caurvējš aizpūtīs dūmus - būs grūti pamanīt to uzrašanās vietu;
c) izmantojiet kvalitatīvu lokālo apgaismojumu, izpētiet ieplūdes kolektora savienotājcauruļu pieslēgumu vietas un to atrašanās - testa laikā ir jāzina, kur skatīties;
d) reizēm hermētiskuma defekti parādās tikai aukstam dzinējam (aukstumā plastmasa un gumija kļūst cietāka - blīvējumi var feilot). Ja nepieciešams - atdzesējiet dzinēju, veiciet testu aukstam auto; izkustiniet visus trubu savienojumus.
Ja jūs redziet, ka cimds palēnām kļūst ''saplacis'' - kaut kur ir noplūde. Jāmeklē, kamēr izdodas to atrast! Diemžēl, reizēm tas nav viegls uzdevums, jo pat 1mm diametra caurumiņš rada nopietnas Offset LTFT problēmas, kļūdas par degmaisījumu, misfires, u.t.t.
Kā veikt dūmu testu?
Lūk, viens no daudziem video, kā darbojas dūmu tests:
Sekmīgam dūmu testam:
1. ieplūdes kolektorā un dzinēja karterī ir jāiepilda dūmi;
2. šiem dūmiem jārada ''vēlme'' izplūst no ieplūdes kolektora.
Soli pa solim.
1. Lai iepildītu dūmus ieplūdes kolektorā un dzinēja karterī:
a) ērti izmantot gumijas cimdu:
b) cimda rokas atvērumu uzmauciet ieplūdes kolektora ieplūdei, nohermetizējiet savienojumu; pa kādu no pirkstiem (nogrieziet ''pirksta'' galu, lai varētu pievienot to dūmu pumpītim) - sāciet pūst dūmus ieplūdes kolektorā;
c) lai dūmi piepildītu karteri, uz laiku atveriet eļļas uzpildes korķi;
d) uzpildiet (pumpējiet) dūmus un gaidiet, kamēr dūmi sāk plūst ārā pa eļļas uzpildes korķi. Tad korķi aizveriet.
2. Nodrošiniet tādu spiedienu ieplūdes kolektorā, lai cimds būtu piepūsts. Šādā situācijā dūmi mēģinās ''izkļūt'' no ieplūdes kolektora un kartera;
a) esiet pacietīgs - dūmi noteikti nebūs piepildījuši visas savienotājcaurules. Vispirms pa bojāto vietu izplūdīs gaiss, dūmi parādīsies vēlāk. Ja nepieciešams, gaidiet 5 .. 10 minūtes, kamēr parādās dūmi;
b) testu veiciet slēgtās telpās. Pat neliels caurvējš aizpūtīs dūmus - būs grūti pamanīt to uzrašanās vietu;
c) izmantojiet kvalitatīvu lokālo apgaismojumu, izpētiet ieplūdes kolektora savienotājcauruļu pieslēgumu vietas un to atrašanās - testa laikā ir jāzina, kur skatīties;
d) reizēm hermētiskuma defekti parādās tikai aukstam dzinējam (aukstumā plastmasa un gumija kļūst cietāka - blīvējumi var feilot). Ja nepieciešams - atdzesējiet dzinēju, veiciet testu aukstam auto; izkustiniet visus trubu savienojumus.
Ja jūs redziet, ka cimds palēnām kļūst ''saplacis'' - kaut kur ir noplūde. Jāmeklē, kamēr izdodas to atrast! Diemžēl, reizēm tas nav viegls uzdevums, jo pat 1mm diametra caurumiņš rada nopietnas Offset LTFT problēmas, kļūdas par degmaisījumu, misfires, u.t.t.
Komentāri
Ierakstīt komentāru