Degvielas piedevas. Vēlaties izmēģināt?

Ieskatījos savos pierakstos un secināju, ka esmu fiksējis jau 20 gadījumus, kad negaidot sākušas tecēt VISAS sprauslas un tās bija jānomaina. Ir īstais brīdis apkopot informāciju un izdarīt secinājumus. Jā, šādi gadījumi nav pārāk bieži (20 no vairākiem tūkstošiem problēmu skartu dzinēju), bet sekas ir pietiekoši dramatiskas, lai šos gadījumus aprakstītu.

Šo gadījumu statistika ir sekojoša:
  • 13 gadījumos auto īpašnieki atzina, ka brīdi pirms negadījuma ir ielējuši degvielas sistēmu attīrošu/dzinēja veiktspēju uzlabojošu piedevu;
  • 2 gadījumos auto īpašnieki ''neatcerējās'', vai būtu lietojuši kādas piedevas. Man tas izklausās vairāk kā aizdomīgi - amnēzija nav pārāk izplatīta diagnoze;
  • 3 gadījumos auto ar darbības nevienmērības problēmām bija paviesojies servisā, kurā, iespējams, tika pielietas kādas piedevas lai ''risinātu'' darbības nevienmērības problēmas. Šoreiz amnēzija bija skārusi šo servisa centru darbiniekus;
  • 2 gadījumos auto bija lietošanā arī citiem ģimenes locekļiem un nebija pieejams precīzs info (acīmredzot, arī šie ģimenes locekļi ''neatcerējās'', ka būtu lietojuši kādas degvielas piedevas).
Priekš manis galvenais šo gadījumu statistikā - nav NEVIENS gadījums, kad būtu skaidri zināms: nē, nekādas degvielas piedevas lietotas netika, acīmredzot, problēma ir citur.
Jā, teorētiski var gadīties, ka DUS nav kārtīgi iztīrījusi savas tvertnes un tajās ir palikusi kāda ķīmija. Tādēļ šo jauno N sērijas dzinēju, kas aprīkoti ar pjezo sprauslām, darbināšanai iesaku izmantot tikai zināmu brendu DUS. Nepildiet degvielu mazās, puspamestās DUS stacijās tikai tādēļ, ka tur degviela ir dažus centus lētāka! Šādu DUS tvertnēs var būt ūdens, rūsa, kādi netīrumi, tīrīšanas ķīmijas paliekas.

Tehniska atkāpe - vienkāršots aprēķins. Sprausla atveras aptuveni 0.1mm. N43/N53 sērijas dzinējam 1ms (aukstam dzinējam) laikā tā izsmidzina tukšgaitai (600 RPM) nepieciešamo degvielas daudzumu. Attiecīgi - nepieciešama tikai 0.5um liela sprauslas nozzle spraudziņa, lai no sprauslas iztecējušais degvielas daudzums dubultotos! Salīdzinājumam - cilvēka mata diametrs ir vidēji 50 .. 150(!) reizes lielāks.

Protams, ka nav precīzs info, kādas tieši ķīmiskas vielas ir tās agresīvās, kas nodarīja šādu postu. Nav arī info, ko tieši izšķīdināja šīs degvielas piedevas.
Ir bijuši vairāki gadījumi, kuros sprauslas tek ļoti līdzīgi - tas ļauj pieņemt, ka ķīmija ir izšķīdinājusi kādas detaļas plānu virskārtiņu (un tā ir atdalījusies, vēlāk - iesprūdusi sprauslās), piemēram - degvielas cauruļvadu oksīda slānīti.
Sprauslu tecēšana tipiski ir robežās no +200 .. +500% no vajadzīgā daudzuma (es ņemu vērā, ka aptuveni puse no izpilējušā nonāk izplūdē, jo izpil ''nepareizajos'' darbības ciklos). Pat mazākās (iepriekš minētās: +200%) pilēšanas rezultātā DME nespēj sasniegt korektu degmaisījumu pat pie minimālajām Offset adaptācijām -1.00/-1.50 mg/stk (N43/N53 sērijas dzinēji attiecīgi) un Integratoru minimālajām vērtībām: -30%. Protams, ka šāda dramatiska sprauslu pilēšana nekavējoši un neatgriezeniski bojā auto izplūdi: Lambda zondes, CO un NOx katalizatorus, NOx sensoru. Pēc dzinēja apturēšanas no sprauslām iztecējusī degviela satek dzinēja karterī, šķaida eļļu. Rezultātā dzinējam var rasties (N43 - parasti arī rodas) eļļošanas problēmas.

Kādas ir sekas šādos gadījumos?
Viennozīmīgi - jāmaina sprauslas. Smagākos gadījumos - jāmaina LPFP un visa zemspiediena sistēma (pats LPFP, plastmasas trubas degvielas tvertnē, degvielas filtrs, visi vārstiņi).
Vēlams - pilnīga degvielas sistēmas tīrīšana (vecās degvielas noliešana, degvielas tvertnes un LPFP/HPFP tīrīšana), kā minimums - pilnas degvielas tvertnes uzpildīšana ar tīru degvielu un ''netīrās'' degvielas noliešana no degvielas sistēmas, notecinot 1 .. 2 litrus caur sprauslu izvadiem.
Remonta izdevumi: sākot no 1200 EUR (N43) un 1800 EUR (N53) attiecīgi.

Posta sentence: dzinējiem, kas aprīkoti ar pjezo sprauslām - nekādā gadījumā neizmantojiet NEKĀDAS degvielas piedevas (ne degvielu ''uzlabojošas'', ne dzinēju ''attīrošas'')! 


Komentāri

  1. iesaku izmantot tikai zināmu brandu DUS. Nepildiet degvielu mazās, puspamestās DUS stacijās
    šoreiz par dīzeli: konkrēti zināmām mašīnām, ar nestē pildīto dd. sprauslu korekcijas bija līdz+- 1,8, 1,9 . tiem pašiem motoriem latevas degviela prasīja korekcijas līdz +- 0,4
    esmu lietotājs, ne reklamētājs

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. ar diizelja korekcijaam nav tik vinekaarshi. Tas, ko raada INPA/ISTA, ir tikai viens no daudzumdaudziem sprauslu korekciju parametriem. Tb., raada tikai pamatinjekciju vienu no parametriem. Pilotinjekcijas, post injekciju adaptaacijas un korekcijas, pamainjekciju adaptaaciju komponentes (cik ir pileeshanas komponente, cik reakcijas) - neraada. Taa ir ljoti viekaarshota un nepareiza izpratne ''jo mazaakas korekcijas, jo labaak''. Jaa, ja korekcijas aiziet žaskalaa'', ir probleemas, bet shaadi saliidiznaat - nedriikst. Korekcijas buus atkariigas no 117 citiem parametriem, ibo - korekcijas diizelim liidz 2000 RPM tiek veidotas, balstoties uz cilindru mehaanisko efektivitaati. Taa, savukaart, atkariiga no daudziem faktoriem. Nerunaajot par DDE, kas straadaa limp mode, jo ir izraveeti flapi, EG un/vai DPF. Taadiem dzineejiem korekcijas buus pilniigi nekorektas un nepareizas, jo daudzas sprauslu adaptaaciju kartes vispaar netiek atjaunotas (jo dzineejs neizaiet pilnas funkcionalitaates rezhiimaa).

      Dzēst
  2. nu runa bij par e46 3.0d, e46 2,0d 110kw, e87 2,0d 120kw. šim ir DDE6, bet pjezo spr. nav nevienam

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. jaa, bet pilot un post injecijas ir taapat, flapi, EGR ir taapat, algoritmi, veidojot sprauslu adaptaacijas - liidziigi (pietiekoshi advanceeti).

      Dzēst
    2. pašsaprotami. šeit tikai gribēju atzīmēt degvielas atšķirības (motora darbība pie atslēgtām sprauslu korekcijām) dažādās uzpildes stacijās

      Dzēst
    3. es neticu taadaam Neste probleemaam/iemeslam. Izklausaas peec gaazinieku probleemaam - vinjiem arii sprauslas kalpo 10..20.000km, visu laiku akut kas aizdirshaas, nepaartraukti filtri jaatiira, jaamaina un visu laiku kaut kur ir suudiiga degviela. Patiesiibaa - probleemas ir pavisam citur.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām