''chiperi'' nav vainīgi?

Ko, lūdzu?

Kas tad ir vainīgs, ja pēc ''čipošanas'':
a) nesakrīt pieprasītais un reālais Rail spiediens;
b) nesakrīt paredzētais un reālais gaisa daudzums;
c) nesakrīt paredzētā un reālā Lambda;
d) nesakrīt droseles, EGR, u.c. mezglu paredzētās pozīcijas un adaptācijas tās neizvelk;
e) lai nebūtu kļūdas par visu, kļūdu karte tiek vienkārši padzēsta?
Lai būtu vēl jautrāk, pēc šādiem upgrade:
a) DDE vairs normāli neveido sprauslu pilotadaptācijas;
b) tukšgaitu mēģina uzturēt post factum, nevis korekti - pēc sprauslu adaptāciju kartēm;
c) neupgreido ne pamatinjekciju, ne post injekciju adaptāciju kartes, nespēj veikt normālus sprauslu mērījumus;
d) rezultātā - tukšgaitā pat pie it kā izspiestas līdzīgas mehāniskās efektivitātes ir palielināta paliekošā vibrācija; tukšgaita nav stabila un kvalitatīva, bet peld, mainoties dzinēja slodzei, u.c. apstākļiem;
e) izplūdē gāžas neadekvāts CO/HC daudzums; CO kats tiek nokauts;
f) gaitā (pie lielākiem RPM, kur DDE nespēj post factum nomērīt spararata ātruma izmaiņas) ir pilnīgi nekorekts degmaisījums (cilindru individuālais) un ļoti atšķirīga cilindru mehāniskā efektivitāte (daži cilindri tiek pārslogoti, kopējās plānotās griezes nav);
g) mainīgu apstākļu (tajā skaitā - pilnas pieprasītās griezes: apstākļos, kur DDE strādā pēc kartēm, nevis post factum) režīmā - pilnīgi nekorekta cilindru efektivitāte, jo sprauslu kartes ir pilnīgās auzās;
h) visa šī rezultātā - nepārtrauktā sprauslu vainošana un cīņa ar sekām. Normālas diagnostikas un remonta neiespējamība.
Par dzinēja uzvedību, līdz ir sasniegts kārtējās reģenerācijas skaitītājs - tur vispār nav paredzams, kas sanāks, bet vai tad kādu interesē - ai, kaut kā kodīgāka izplūde, ai, kaut kā bišku vairāk patērē. Patiesībā - izplūde tiek vienkārši iznīcināta.
Un, protams, tādas nelielas neērtības, kā - nav iespējams atjaunot programmatūru (ne tikai DDE, bet arī arī kopējo - Integrācijas līmeni), problēmas ar garantiju. Problēmas gadījumos, kad jāpiešuj kāds jauns modulis, vai kāds bloks jānomaina pret jaunu. Vēl vairāk - nevienam nav noslēpums, ka šie ''chiperi'' sevi neapgrūtina ar Integrācijas pacelšanu pirms čipošanas, attiecīgi - auto kļūst par ''nekustamo'' īpašumu ar vecu un neatjaunojamu programmnodrošinājumu.
Tas ir tikai loģiski, ka pēc šādiem upgreidiem (noglušītiem EGR, flapiem) tiek sabojāta izplūde, kūst virzuļi, utml - tas notiek dēļ nekorekta degmaisījuma un termālā režīma. Liela daļa problēmu - dēļ nekorekti vadītām sprauslām, kuru menedžments ir sabojāts. Un problēmas rodas ne jau tāpēc, ka dzinējam nebūtu rezervju. Bet tāpēc, ka tiek izdemolētas tā pamatsistēmas. Normāli kopti (ar laikā mainītu eļļu) un ''neuzlaboti'' BMW dīzeļi kalpo daudzus simtus tūkstošus km!

KAS TAD IR VAINĪGS, ja ne šie ''chiperi''? Var jau ''ieslēgt tēmu'', sak - ai, mēs te visi vienā laivā, bet... Šoreiz nu gan posta autors ir pārcenties lavierēšanā!

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām