Pārsteigums pēc iegādes
Daudzi, kas saprot krievu valodu un interesējas par auto, noteikti zina Maksima Šelkova video blogu Youtube. Viņš ir kriminālistikas eksperts un palīdz gan auto iegādē, gan problēmsituāciju risināšanā, ja izrādās, ka nopirktais auto ir zagts, bijis sists vai kā citādi neatbilst pārdevēja solītajam. Domāju, gandrīz visiem rodas iespaids, ka kas tāds iespējams tikai Krievijā. Katrā ziņā - ne pie mums.
Diemžēl, mūsu valstī situācija ir tikai nedaudz labāka. Novērtējot pirktos auto, regulāri nākas redzēt ''brīnumus''. Par vienu tādu gadījumu - šoreiz.
Auto tika piegādāts pircējam kā ideālā kātībā esošs, cenu kategorija: ap 10.000 EUR. Priekš 10 gadīga auto - tas nav maz (ņemot vērā, ka tuvu šai robežai ir jau F10/11 lētākie eksemplāri). Piegādātājs - solīda firma, kas specializējas auto piegādē un it kā uzņemas pilnu atbildību, it kā rūpīgi pārbauda katru auto.
Diemžēl, man nav tiesību izpaust precīzu info par auto, tādēļ minēšu tikai vispārīgos datus: E60, 525i, 2008.gada auto ar N53B30U0 dzinēju. Kā saprotam, 10.000 EUR atbilst pietiekoši dārgam auto. Odometra rādījums: nedaudz virs 115.000km; salons - kopts. Pirmais iespaids, iekāpjot auto - jā, kopts, saudzēts eksemplārs. Izskatās, ka auto braucis nevis īsus attālumus ar mazu vidējo ātrumu, bet saudzīgi lietots, braucot pa autobāni - tā nolietojums ''iekāpšanas/izkāpšanas reizēs'', visu podziņu, kloķīšu, stūres, pedāļu nolietojums - neliels.
Kāpēc auto nonāca uz apskati pie manis? Burtiski - izbraucot no auto salona, KOMBI iedegās EML simbols (Check engine), auto raustījās.
Apskatot kļūdu atmiņu, tajā bija atrodamas:
a) kļūdas par NOx sensoru. Nekas īpašs - šie sensori tipiski kalpo 30 .. 50.000km;
b) 30E9 kļūda. Šis jau ir daudz īpatnējāks simptoms. Jā, NOx katalizatori kalpo ap 150.000km, bet, ja NOx sensors ir bojāts, NOx katalizatora veiktspēja netiek mērīta (dzinējs neizmanto Stratified charge) un 30E9 netiek ierakstīta. Šoreiz nākas konstatēt, ka 30E9 ir ierakstīta jau diezgan sen. NOx katalizators nav kalpojis pat 100.000km? Nedaudz dīvaini. Pat ļoti dīvaini, ņemot vērā auto lietojuma profila pazīmes;
c) kļūdas par HPFP. Pilna buķete - History memory gan 2FCA; 2FDA (tās varētu būt izraisījusi kāda tekoša sprausla), gan 29F2 (spiediens, statiskā vērtība). Kļūdas atribūti uzrādīja korektu patērēto degvielas daudzumu (tātad - sprauslas strādāja korekti, netecēja), bet Rail fiksētais spiediens: zem 170 Bar (200 Bar vietā). Tiešām reāls HPFP bojājums?
Dzinējs tika uzsildīts, pāradaptēts. Visas sprauslas strādā korekti, degmaisījums - korekts.
Lūk, kā izskatās HPFP spiediens tukšgaitā, paspaidot akseleratora pedāli:
Kā redzam, HPFP knapi uztur ap 50 Bar (kaut normāli būtu 200 Bar); pat nedaudz palielinot patērēto degvielas daudzumu, Rail spiediens nokrīt līdz 20 .. 30 Bar un pat līdz low-pressure kontūra spiedienam (5 Bar)! HPFP ir pilnīgi bojāts! Auto, kuram ir ap 100.000 nobraukums? Vairāk kā dīvaini! Tik smagu HPFP crash es nebiju redzējis! HPFP ir ļoti robusts izstrādājums, skaidrs, ka tāds bojājums nevarēja rasties īsā laikā (piem., izdiluma rezultātā). Tik smags bojājums auto ar tik mazu nobraukumu?
Tajā pat laikā: salona stāvoklis ļoti korekts, labi kopts - pilnīga neatbilstība.
HPFP un izplūdes tehniskais stāvoklis neatbilda ne nobraukumam odometrā, ne auto salona stāvoklim. Tas mani darīja aizdomīgu. Es nolēmu apskatīt auto sīkāk.
Kā jau minēju bloga sākumā, auto īpašnieks neļāva izpaust detalizētu info par savu auto, tādēļ centīšos nianses parādīt tā, lai neatklātu īpašas auto pazīmes.
Vienlaikus sniegšu vispārīgāku informāciju, kas varētu jums noderēt, ja esat bruņojušies ar krāsas biezuma mērītāju.
Auto priekšpuses apskate apstiprināja, ka ir mainīts gan dzinēja pārsegs, gan abi tā spārni. Bet, krāsojums ir vienā slānī (elementu maiņu nodod skrūvju vietas un palielināta krāsas biezuma variēšanās), lanžeoni nav bojāti - varētu būt bijuši tikai kosmētiski bojājumi. Tiesa gan arī šī nav gluži tipiska situācija. Pat, ja auto ir relatīvi jauns (garantijas laikā), lakas bojājumu gadījumā dīleris klāj papildus lakas slāni, tas ir redzams (samērāms). Kosmētisku krāsas bojājumu gadījumā - klāj otru krāsas slāni. Arī tas ir labi samērāms. Jā, gan spārni, gan dzinēja pārsegs šiem auto ir no alumīnija (lai samazinātu auto svaru), bojājuma gadījumā tos nešpahtelē, bet gan - maina. Sanāk, ka visa auto priekšpuse ir bijusi apskādēta (tie nav bijuši tikai lakas/krāsas bojājumi). Jeb arī - kāds ļoti ir centies šo auto padarīt ''uzticamu'' un nav pažēlojis līdzekļus, nomanot visu auto priekšpusi. Katrā ziņā - skrūvju vietas ir apstrādātas rūpīgi - tās pat nefotografēju, bez rūpīgas apskates tiešām likās, ka ''viss ir kārtībā''.
Piezīme: šie auto rūpnīcā tiek krāsoti 2 posmos. Pirmajā tiek uzklāta krāsa (ap 80um) - ieskaitot arī iekšējās virsmas (robots uz brīdi ''atver'' durvis, dzinēja pārsegu, bagāžnieku), tad - tiek uzklāta laka (ap 40um, tikai ārējām virsmām). Šoreiz ne-rūpnīcas krāsojumu apstiprināja arī lakas uzklāšana iekšējām virsmām.
Interesantāka situācija bija ar auto aizmugures daļu:
a) blakussēdētāja puse: ap 150 .. 170um biezs krāsojums. Auto ir papildus lakots;
b) šofera puse: ap 240 .. 270um. Acīmredzot - dubults krāsojums. Nē, nekur špahtelējums nebija atrodams. Kosmētisks defekts? Iespējams.
Es pat iedomājos auto pārdevēja pārliecinošo stāstu - ''pie lielveikala, ar iepirkumu ratiņiem apskrāpēja. Bet - remontēja pie dīlera, viņi krāsoja sertificētā kamerā! Viss sataisīts ideāli!''
Ļoti aizdomīgi simptomi:
a) jumta krāsas biezums variējas no 110 .. 120um (kas būtu korekts krāsojuma biezums) līdz 160 .. 170um biezumam vienā stūrī. Šādu krāsojumu neveido BMW rūpnīcas roboti! Tajā pat laikā - tikai viens krāsas slānis? Neloģiski!
Ja pieņemam, ka jumtam ir bijis kāds kosmētisks defekts, pat auto garantijas laikā tiek klāts otrs krāsas slānis virs pirmā, kopējam krāsas biezumam sasniedzot 250+um. Neviens neattīra šādas virsmas ''līdz bleķim'' - tas ir dārgi un apdrošinātāji nepārmaksā par šādu extru.
b) vadītāja puses abu durvju ailu krāsas biezums: ap 160 .. 180um, kaut korekts (rūpnīcas) krāsojums ir ap 80um. Kāpēc lai kāds pārkrāsotu durvju ailas?
c) mainītas abas kreisās puses durvis.
Arī durvju maiņa veikta netipiski. Ir vai nu liktas durvis no cita tādas pašas krāsas auto, jeb arī - jaunas, jo krāsojums ir vienā slāni (bet atkal - krāsas biezums starp elementiem atšķiras vismaz 20 .. 30um tuvākajās vietās), montāžai izmantotas jaunas, nekrāsotas (bet oriģinālās) skrūves. Ja nezina auto montāžas secību rūpnīcā - nekas pat neizskatās aizdomīgi, jo nekrāsotās skrūves nav tipiski ''apmuļļātas'' iepriekš (rūpnīcā) nokrāsotas.
Piezīme: rūpnīcā auto tiek krāsots pēc durvju uzstādīšanas, attiecīgi - durvju eņģu skrūves arī tiek nokrāsotas.
Apskatot C (aizmugures) statni rūpīgāk, tika pamanīta šuve. Tātad - auto ir mainītas detaļas. Pamērot krāsu tieši pie šuves, var atrast pat ap 500um (krāsa + špaktele)
bet jau 1cm attālumā no šuves - tikai dubults krāsojums.
Jāatzīst - ''salaiduši'' smuki, telefonā šuvi nofotografēt neizdevās.
Noņemot durvju gumiju, nākas secināt - punktmetinājums ''pazūd''.
Noņemot salona apšuvumu vadītāja puses C statnei - jā, visa statne ir metināta. No bagāžnieka puses - arī labi redzamas metinājuma šuves.
Lūk, bagāžnieka hermētķis blakussēdētāja pusē:
Lūk, tā pati šuve vadītāja pusē:
Atšķirība labi redzama!
Secinājums: vadītāja puses aizmugurējais spārns ir mainīts! Tātad - bojājums ir bijis pietiekoši nopietns! Bet, vai tikai tas?
Vēlreiz atgādināšu:
a) jumta krāsojums - nevienmērīgs;
b) pārkrāsotas abu (vadītāja puses) durvju ailas;
c) mainītas abas vadītāja puses durvis.
Kas ir noticis šim auto?
Jā, loģiski - aizmugurējo durvju aila bija jāpārkrāso. Bet, kādēļ krāsota priekšējo durvju aila? Pēc krāsojuma ir atjaunotas visas uzlīmes, identifikācijas uzlīmi ieskaitot.
Lai saņemtu identifikācijas uzlīmi (uz tās ir auto VIN), tieši pašam īpašniekam tā jāpasūta pie dīlera - kuram katram to pat neizsniedz!
No rūpnīcas durvju ailas nav pārklātas ar laku, kāda lokāla bojājuma (piem., skramba) gadījumā var viegli piekrāsot bojāto vietu, nebojājot auto ''reputāciju''.
Man nebija akcepts sīkāk izjaukt auto (jo pat pēc atklātās spārna nomaiņas tika nolemts risināt jautājumu par auto atgriešanu), bet esmu par 99% pārliecināts:
a) ir mainīta visa auto kreisā puse: A un B statnes, durvju ailas;
b) auto ir mainīts arī jumts.
Remontdarbu šuves iet pa:
a) jumta reliņu vietas (metinājuma šuves labi noslēpt zem jumta reliņu dekoratīvajām uzlikām);
b) priekšā - metinājuma šuves nosedz priekšējais spārns;
c) aizmugurē - salaiduma vieta ar mainīto aizmugurējo spārnu;
d) auto apakšā - grīda, gar slieksni.
Turklāt, acīmredzot, kreisās puses remonta elements ir ņemts no cita auto, tādēļ to vajadzēja krāsot vēlreiz.
Lūk, it kā nevainīga, neliela krāsas nevienmērība un dubults durvju ailu krāsojums izrādījās auto konstruktors no vismaz 2 (ticamākais - 3+) auto!
Un kas ar auto dzinēju un izplūdi?
Visticamākais, dzinējs (jeb tā agregāti) un izplūde uzlikta no kāda ''pusmiljonu'' nobraukuša auto. Ņemot vērā visbūves remontdarbus, auto (par augstu cenu) iespējams pārdot tikai cilvēkam, kas īsti to nepārbaudīs. Jeb tādam, kas būs bruņots ar krāsas biezuma mērītāju un paļausies uz to. Tādam pircējam ''pie viena'' jāpārdod arī maksimāli lēts spēka agregāts - kāda jēga pārdot labu dzinēju un izplūdi? Labu dzinēju un izplūdi var pārdot (uzstādīt) kādam citam, labākam auto, nopelnot vēl pāris tūkstošus EUR! Un, ja neizdosies pārdot šo auto ''pa dārgo'' - vēl jo vairāk žēl laba motora un dārgas izplūdes!
Nobeigumā - pārbaudot auto datubāzēs, izrādījās, ka pirms pāris gadiem tam fiksēts nopietns negadījums ar remonta tāmi virs 10.000 EUR. Auto bija totalizēts, tā brīža īpašnieks saņēma pilnu tā vērtību. Lūk - nu tas ir atdzimis un pārdots nākošajam īpašniekam. Kā ideāls auto ideālā tehniskā kārtībā. Dārgi. Un vēl - šis posts apgāž mītu par to, ka dārgs auto nevar būt mēsls, savukārt, no 3 auto kopā saliktie noteikti tiek tirgoti ''pa lēto''.
Diemžēl, mūsu valstī situācija ir tikai nedaudz labāka. Novērtējot pirktos auto, regulāri nākas redzēt ''brīnumus''. Par vienu tādu gadījumu - šoreiz.
Auto tika piegādāts pircējam kā ideālā kātībā esošs, cenu kategorija: ap 10.000 EUR. Priekš 10 gadīga auto - tas nav maz (ņemot vērā, ka tuvu šai robežai ir jau F10/11 lētākie eksemplāri). Piegādātājs - solīda firma, kas specializējas auto piegādē un it kā uzņemas pilnu atbildību, it kā rūpīgi pārbauda katru auto.
Diemžēl, man nav tiesību izpaust precīzu info par auto, tādēļ minēšu tikai vispārīgos datus: E60, 525i, 2008.gada auto ar N53B30U0 dzinēju. Kā saprotam, 10.000 EUR atbilst pietiekoši dārgam auto. Odometra rādījums: nedaudz virs 115.000km; salons - kopts. Pirmais iespaids, iekāpjot auto - jā, kopts, saudzēts eksemplārs. Izskatās, ka auto braucis nevis īsus attālumus ar mazu vidējo ātrumu, bet saudzīgi lietots, braucot pa autobāni - tā nolietojums ''iekāpšanas/izkāpšanas reizēs'', visu podziņu, kloķīšu, stūres, pedāļu nolietojums - neliels.
Kāpēc auto nonāca uz apskati pie manis? Burtiski - izbraucot no auto salona, KOMBI iedegās EML simbols (Check engine), auto raustījās.
Apskatot kļūdu atmiņu, tajā bija atrodamas:
a) kļūdas par NOx sensoru. Nekas īpašs - šie sensori tipiski kalpo 30 .. 50.000km;
b) 30E9 kļūda. Šis jau ir daudz īpatnējāks simptoms. Jā, NOx katalizatori kalpo ap 150.000km, bet, ja NOx sensors ir bojāts, NOx katalizatora veiktspēja netiek mērīta (dzinējs neizmanto Stratified charge) un 30E9 netiek ierakstīta. Šoreiz nākas konstatēt, ka 30E9 ir ierakstīta jau diezgan sen. NOx katalizators nav kalpojis pat 100.000km? Nedaudz dīvaini. Pat ļoti dīvaini, ņemot vērā auto lietojuma profila pazīmes;
c) kļūdas par HPFP. Pilna buķete - History memory gan 2FCA; 2FDA (tās varētu būt izraisījusi kāda tekoša sprausla), gan 29F2 (spiediens, statiskā vērtība). Kļūdas atribūti uzrādīja korektu patērēto degvielas daudzumu (tātad - sprauslas strādāja korekti, netecēja), bet Rail fiksētais spiediens: zem 170 Bar (200 Bar vietā). Tiešām reāls HPFP bojājums?
Dzinējs tika uzsildīts, pāradaptēts. Visas sprauslas strādā korekti, degmaisījums - korekts.
Lūk, kā izskatās HPFP spiediens tukšgaitā, paspaidot akseleratora pedāli:
Kā redzam, HPFP knapi uztur ap 50 Bar (kaut normāli būtu 200 Bar); pat nedaudz palielinot patērēto degvielas daudzumu, Rail spiediens nokrīt līdz 20 .. 30 Bar un pat līdz low-pressure kontūra spiedienam (5 Bar)! HPFP ir pilnīgi bojāts! Auto, kuram ir ap 100.000 nobraukums? Vairāk kā dīvaini! Tik smagu HPFP crash es nebiju redzējis! HPFP ir ļoti robusts izstrādājums, skaidrs, ka tāds bojājums nevarēja rasties īsā laikā (piem., izdiluma rezultātā). Tik smags bojājums auto ar tik mazu nobraukumu?
Tajā pat laikā: salona stāvoklis ļoti korekts, labi kopts - pilnīga neatbilstība.
HPFP un izplūdes tehniskais stāvoklis neatbilda ne nobraukumam odometrā, ne auto salona stāvoklim. Tas mani darīja aizdomīgu. Es nolēmu apskatīt auto sīkāk.
Kā jau minēju bloga sākumā, auto īpašnieks neļāva izpaust detalizētu info par savu auto, tādēļ centīšos nianses parādīt tā, lai neatklātu īpašas auto pazīmes.
Vienlaikus sniegšu vispārīgāku informāciju, kas varētu jums noderēt, ja esat bruņojušies ar krāsas biezuma mērītāju.
Auto priekšpuses apskate apstiprināja, ka ir mainīts gan dzinēja pārsegs, gan abi tā spārni. Bet, krāsojums ir vienā slānī (elementu maiņu nodod skrūvju vietas un palielināta krāsas biezuma variēšanās), lanžeoni nav bojāti - varētu būt bijuši tikai kosmētiski bojājumi. Tiesa gan arī šī nav gluži tipiska situācija. Pat, ja auto ir relatīvi jauns (garantijas laikā), lakas bojājumu gadījumā dīleris klāj papildus lakas slāni, tas ir redzams (samērāms). Kosmētisku krāsas bojājumu gadījumā - klāj otru krāsas slāni. Arī tas ir labi samērāms. Jā, gan spārni, gan dzinēja pārsegs šiem auto ir no alumīnija (lai samazinātu auto svaru), bojājuma gadījumā tos nešpahtelē, bet gan - maina. Sanāk, ka visa auto priekšpuse ir bijusi apskādēta (tie nav bijuši tikai lakas/krāsas bojājumi). Jeb arī - kāds ļoti ir centies šo auto padarīt ''uzticamu'' un nav pažēlojis līdzekļus, nomanot visu auto priekšpusi. Katrā ziņā - skrūvju vietas ir apstrādātas rūpīgi - tās pat nefotografēju, bez rūpīgas apskates tiešām likās, ka ''viss ir kārtībā''.
Piezīme: šie auto rūpnīcā tiek krāsoti 2 posmos. Pirmajā tiek uzklāta krāsa (ap 80um) - ieskaitot arī iekšējās virsmas (robots uz brīdi ''atver'' durvis, dzinēja pārsegu, bagāžnieku), tad - tiek uzklāta laka (ap 40um, tikai ārējām virsmām). Šoreiz ne-rūpnīcas krāsojumu apstiprināja arī lakas uzklāšana iekšējām virsmām.
Interesantāka situācija bija ar auto aizmugures daļu:
a) blakussēdētāja puse: ap 150 .. 170um biezs krāsojums. Auto ir papildus lakots;
b) šofera puse: ap 240 .. 270um. Acīmredzot - dubults krāsojums. Nē, nekur špahtelējums nebija atrodams. Kosmētisks defekts? Iespējams.
Es pat iedomājos auto pārdevēja pārliecinošo stāstu - ''pie lielveikala, ar iepirkumu ratiņiem apskrāpēja. Bet - remontēja pie dīlera, viņi krāsoja sertificētā kamerā! Viss sataisīts ideāli!''
Ļoti aizdomīgi simptomi:
a) jumta krāsas biezums variējas no 110 .. 120um (kas būtu korekts krāsojuma biezums) līdz 160 .. 170um biezumam vienā stūrī. Šādu krāsojumu neveido BMW rūpnīcas roboti! Tajā pat laikā - tikai viens krāsas slānis? Neloģiski!
Ja pieņemam, ka jumtam ir bijis kāds kosmētisks defekts, pat auto garantijas laikā tiek klāts otrs krāsas slānis virs pirmā, kopējam krāsas biezumam sasniedzot 250+um. Neviens neattīra šādas virsmas ''līdz bleķim'' - tas ir dārgi un apdrošinātāji nepārmaksā par šādu extru.
b) vadītāja puses abu durvju ailu krāsas biezums: ap 160 .. 180um, kaut korekts (rūpnīcas) krāsojums ir ap 80um. Kāpēc lai kāds pārkrāsotu durvju ailas?
c) mainītas abas kreisās puses durvis.
Arī durvju maiņa veikta netipiski. Ir vai nu liktas durvis no cita tādas pašas krāsas auto, jeb arī - jaunas, jo krāsojums ir vienā slāni (bet atkal - krāsas biezums starp elementiem atšķiras vismaz 20 .. 30um tuvākajās vietās), montāžai izmantotas jaunas, nekrāsotas (bet oriģinālās) skrūves. Ja nezina auto montāžas secību rūpnīcā - nekas pat neizskatās aizdomīgi, jo nekrāsotās skrūves nav tipiski ''apmuļļātas'' iepriekš (rūpnīcā) nokrāsotas.
Piezīme: rūpnīcā auto tiek krāsots pēc durvju uzstādīšanas, attiecīgi - durvju eņģu skrūves arī tiek nokrāsotas.
Apskatot C (aizmugures) statni rūpīgāk, tika pamanīta šuve. Tātad - auto ir mainītas detaļas. Pamērot krāsu tieši pie šuves, var atrast pat ap 500um (krāsa + špaktele)
bet jau 1cm attālumā no šuves - tikai dubults krāsojums.
Jāatzīst - ''salaiduši'' smuki, telefonā šuvi nofotografēt neizdevās.
Noņemot durvju gumiju, nākas secināt - punktmetinājums ''pazūd''.
Noņemot salona apšuvumu vadītāja puses C statnei - jā, visa statne ir metināta. No bagāžnieka puses - arī labi redzamas metinājuma šuves.
Lūk, bagāžnieka hermētķis blakussēdētāja pusē:
Lūk, tā pati šuve vadītāja pusē:
Atšķirība labi redzama!
Secinājums: vadītāja puses aizmugurējais spārns ir mainīts! Tātad - bojājums ir bijis pietiekoši nopietns! Bet, vai tikai tas?
Vēlreiz atgādināšu:
a) jumta krāsojums - nevienmērīgs;
b) pārkrāsotas abu (vadītāja puses) durvju ailas;
c) mainītas abas vadītāja puses durvis.
Kas ir noticis šim auto?
Jā, loģiski - aizmugurējo durvju aila bija jāpārkrāso. Bet, kādēļ krāsota priekšējo durvju aila? Pēc krāsojuma ir atjaunotas visas uzlīmes, identifikācijas uzlīmi ieskaitot.
Lai saņemtu identifikācijas uzlīmi (uz tās ir auto VIN), tieši pašam īpašniekam tā jāpasūta pie dīlera - kuram katram to pat neizsniedz!
No rūpnīcas durvju ailas nav pārklātas ar laku, kāda lokāla bojājuma (piem., skramba) gadījumā var viegli piekrāsot bojāto vietu, nebojājot auto ''reputāciju''.
Man nebija akcepts sīkāk izjaukt auto (jo pat pēc atklātās spārna nomaiņas tika nolemts risināt jautājumu par auto atgriešanu), bet esmu par 99% pārliecināts:
a) ir mainīta visa auto kreisā puse: A un B statnes, durvju ailas;
b) auto ir mainīts arī jumts.
Remontdarbu šuves iet pa:
a) jumta reliņu vietas (metinājuma šuves labi noslēpt zem jumta reliņu dekoratīvajām uzlikām);
b) priekšā - metinājuma šuves nosedz priekšējais spārns;
c) aizmugurē - salaiduma vieta ar mainīto aizmugurējo spārnu;
d) auto apakšā - grīda, gar slieksni.
Turklāt, acīmredzot, kreisās puses remonta elements ir ņemts no cita auto, tādēļ to vajadzēja krāsot vēlreiz.
Lūk, it kā nevainīga, neliela krāsas nevienmērība un dubults durvju ailu krāsojums izrādījās auto konstruktors no vismaz 2 (ticamākais - 3+) auto!
Un kas ar auto dzinēju un izplūdi?
Visticamākais, dzinējs (jeb tā agregāti) un izplūde uzlikta no kāda ''pusmiljonu'' nobraukuša auto. Ņemot vērā visbūves remontdarbus, auto (par augstu cenu) iespējams pārdot tikai cilvēkam, kas īsti to nepārbaudīs. Jeb tādam, kas būs bruņots ar krāsas biezuma mērītāju un paļausies uz to. Tādam pircējam ''pie viena'' jāpārdod arī maksimāli lēts spēka agregāts - kāda jēga pārdot labu dzinēju un izplūdi? Labu dzinēju un izplūdi var pārdot (uzstādīt) kādam citam, labākam auto, nopelnot vēl pāris tūkstošus EUR! Un, ja neizdosies pārdot šo auto ''pa dārgo'' - vēl jo vairāk žēl laba motora un dārgas izplūdes!
Nobeigumā - pārbaudot auto datubāzēs, izrādījās, ka pirms pāris gadiem tam fiksēts nopietns negadījums ar remonta tāmi virs 10.000 EUR. Auto bija totalizēts, tā brīža īpašnieks saņēma pilnu tā vērtību. Lūk - nu tas ir atdzimis un pārdots nākošajam īpašniekam. Kā ideāls auto ideālā tehniskā kārtībā. Dārgi. Un vēl - šis posts apgāž mītu par to, ka dārgs auto nevar būt mēsls, savukārt, no 3 auto kopā saliktie noteikti tiek tirgoti ''pa lēto''.
Komentāri
Ierakstīt komentāru