F10/11. Stratified charge atslēgts. Ko darīt?

Iespējams, ka jūs pamanījāt kādus aizdomīgus simptomus, kas varētu liecināt par to, ka ar dzinēju ir kādas problēmas - pieaudzis degvielas patēriņš, dzinējs kļuvis ''lempīgs'', tukšgaita kļuvusi nestabilāka, braucot jūtamas vibrācijas.
Iespējams, ka jūs veicāt Stratified charge pārbaudi, kā aprakstīts šeit.
Ja esiet nonācis līdz šim bloga ierakstam, visticamākais - jūs konstatējāt, ka dzinējs neizmanto Stratified charge. Šajā bloga ierakstā minēšu, kā rīkoties, lai noskaidrotu, kur problēma noslēpusies. Es apzināti lietoju vārdu ''noslēpusies'', jo F sērijas DME ļoti daudzas problēmas slēpj - neieraksta kļūdas; BMW ir atslēdzis piekļuvi daudziem datiem, kas šo sarežģīto dzinēju diagnostiku padara apgrūtinātu.

Piezīme: zemāk aprakstītās procedūras ir aktuālas, ja auto ir instalēts OEM NOx sensors.


Problēmas diagnostikai nepieciešami sekojoši rīki:
a) ISTA D/+
b) INPA for F series; MSD87 loader 3.700

Protams, ja DME atmiņā ir ierakstītas kļūdas (pat, it kā nesaistītas - par eļļas vai degvielas spiedienu, EGR, utml.), problēmas jānovērš! Šiem DME nav mazsvarīgu problēmu. Tādēļ pāreju pie scenārija - DME atmiņā kļūdu nav, bet līdz darba temperatūrai uzsildīts dzinējs Stratified charge neizmanto.

1. Pāradaptējiet dzinēju. Procedūras apraksts šeit.
Piezīme: izmantojiet tieši ISTA D/+ adaptāciju dzēšanai! Tas ir svarīgi! ISTA D/+ dzēš visu sistēmu adaptāciju learnbits, izņemot NOx katalizatora piesārņojumu.

Pārbaudiet, vai Stratified charge ir atjaunots. Ja Stratified charge ir atjaunots, bet pēc zināma laika (5 .. 15 .. 25 minūtes) vai nākošajās braukšanas sesijās uz ilgāku laiku (vairāk kā 5 .. 10 minūtes) tiek atslēgts, ar lielu iespējamību:
NOx sensoram ir slēpts defekts, kura rezultātā tas nespēj veikt paštestu. Problēmas apraksts šeit.
Diemžēl, ne INPA, ne ISTA D/+ neļauj piekļūt sensora live data, lai 100% pārliecinātos par problēmu. Risinājums: NOx sensora nomaiņa.

Ja Stratified charge tomēr nav atjaunots, problēmas iemesls: piesārņots NOx katalizators jeb samazināta tā veiktspēja. Diemžēl, nevienā no šiem gadījumiem DME kļūdas netiek ierakstītas (piesārņojuma gadījumā - nav pat paredzēta atbilstoša kļūda kļūdu kartē).

2. Mēģiniet veikt NOx katalizatora attīrīšanu. Procedūras apraksts šeit.
Ja desulfatēšanas sesija sekmīgi sākas un NOx katalizatora piesārņojuma līmenis krītās, tā ir laba ziņa. Vismaz šajā braukšanas sesijā NOx sensors sūta datus.
Pēc desulfatēšanas sesijas - pārstartējiet dzinēju un pārbaudiet atkārtoti, vai dzinējs ir atjaunojis Stratified charge.
Ja dzinējs Stratified charge neieslēdz, jeb pēc īsa brīža (minūtes līdz desmiti minūšu laikā) to atslēdz uz ilgāku laiku, jeb nākošajās braukšanas sesijās problēmas ar Stratified charge turpinās - acīmredzot, NOx sensors strādā nestabili un datu sūtīšanu periodiski pārtrauc.
Piezīme: īslaicīgs Stratified pārtraukums (līdz 5 .. 10 minūtēm) ir normāls. Šo pārtraukumu laikā dzinējs veic specifiskas servisa procedūras (Lambda zondu trim, LTFT veidošanu, TEV, EGR u.c. sistēmu testus). Taču, ja Stratified charge neatjaunojas pēc 5 .. 10 min - šeit ir problēma.

Ja desulfatēšanas sesija nesākas, novērtējiet NOx katalizatora piesārņojumu.
a) ja piesārņojums ir virs 1000mg, pilnīgi noteikti - NOx sensoram ir slēptais defekts, tas jāmaina;
b) ja piesārņojums ir 500 .. 1000mg, atkārtojiet desulfatēšanas sesiju, paaugstiniet ātrumu līdz 130 .. 140km/h. Ja arī šāds ātrums neizprovocē sesijas sākšanos - acīmredzot, NOx sensors ir bojāts;
c) ja piesārņojums ir zem 500mg, iespējami scenāriji - NOx sensors ir bojāts, jeb - NOx katalizatora veiktspēja ir ļoti zema (tas ir bojāts).
Nesekmīgas desulfatēšanas sesijas gadījumā variet veikt pēdējo soli.

3. Nodzēsiet NOx katalizatora piesārņojumu. Procedūras apraksts šeit.
Uzmanību: šī procedūra ir bīstama, jo var pasliktināt NOx katalizatora tehnisko stāvokli. NOx katalizators tiks nevis reāli attīrīts no sēra, bet tieši pretēji - papildus piesārņots. Šo procedūru jāveic tikai ārkārtas gadījumos un pēc iespējas reti. Šī procedūra NAV problēmas risinājums, bet gan tikai veids, lai pārliecinātos, ka problēmas cēlonis ir NOx sistēma.

Pēc NOx katalizatora piesārņojuma dzēšanas:
a) ja Stratified charge ir atjaunots (vismaz uz dažām motorstundām) - NOx katalizators ir zaudējis savu veiktspēju. Risinājums: nomaiņa pret jaunu vai NOXEM instalēšana;
b) Stratified charge tiek atjaunots uz relatīvi īsu brīdi, jeb parādās/pazūd periodiski (pazūd ilgāk kā 5 .. 10 minūtes) - NOx sensoram ir slēpts defekts. Risinājums: sensora nomaiņa.

Piezīme: ja Stratified charge ir atslēgts ilgāku laiku dēļ NOx sistēmas komponentu problēmām, piemēram, NOx sensoram ir kāds defekts (neatkarīgi no tā: slēpts, jeb tāds, par kuru ir ierakstītas kļūdas), jeb arī NOx katalizators ir piesārņots ar sēru: šajā laikā NOx katalizators netiek attīrīts (ne reģenerēts, ne desulfatēts) un relatīvi ātri zaudē atlikušo veiktspēju. Tādēļ, ja vēlaties saglabāt NOx sistēmu OEM izpildījumā, ir kritiski svarīgi uzturēt to (un visu auto dzinēja vadību) tādā tehniskā stāvoklī, lai dzinējs regulāri izmanto Stratified charge.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām