F10/11. NOx katalizatora nianses
Šajā postā - par dažām ļoti interesantām niansēm, kas raksturīgas tieši MSD87 (N53B30 dzinēja vadības sistēma, kas izmantota F10/11).
BMW inženieri ir izdarījuši secinājumus no N53B30 dzinēju pirmās paaudzes. Kādi ir šie secinājumi?
1. NOx katalizatora saindēšanās ar sēru notiek ļoti bieži (ap 90% auto ar N53/N53 sērijas dzinējiem līdz 100.000km vismaz reizi bija ierakstīta kļūda 30EA - NOx katalizatora piesārņojums. Vairāk kā pusei auto šī kļūda tika ierakstīta regulāri). Ko izdarīja BMW? F sērijas auto likvidēja kļūdu par NOx katalizatora piesārņojumu - un šādi ''atrisināja'' problēmu. Jā, kad NOx katalizators tiek piesārņots, MSD87 pārtrauc Stratified charge izmantošanu, bet - kļūdu DME atmiņā nav!
2. Automatizēja desulfatēšanas sesijas (to prioritāti). Šis gan ir loģisks labojums - kādēļ auto īpašniekam vajadzētu manuāli (speciāli) aktivizēt desulfatēšanas sesiju, ja to var darīt automātiski? Attiecīgi - no ISTA D/+ ir izslēgta desulfatēšanas procedūras aktivizēšana.
3. Tā kā tipveida NOx sistēmas katalizatora kalpošanas laiks nepārsniedz 150.000km, bet bieži vien pat 100.000km, loģisks varētu būt jautājums - kā samazināt reklamāciju skaitu? Vēl jo vairāk - Vācijā, u.c. valstīs visnotaļ populāra ir auto pagarinātā garantija, kas var attiekties arī uz NOx sistēmu. E sērijas auto tika ierakstīta 30E9 kļūda par samazinātu NOx katalizatora veiktspēju, bet kā ir F sērijai? Risinājums ir vienkāršs: neierakstīt kļūdas par samazinātu NOx katalizatora veiktspēju vispār vai darīt to ļoti retos gadījumos. Jā, formāli ir paredzēta kļūda 180401, bet no daudzu desmitu F10/F11, ko esmu diagnosticējis (pat ar nobraukumiem virs 300.000km un 100% auto - problēmas ar NOx sistēmu bija labi redzamas) šo kļūdu neesmu redzējis DME atmiņā ne reizi! Ideāls risinājums!
4. Tā kā apzināti tiek maskētas problēmas ar NOx katalizatoru, radot iespaidu, ka šajā sistēmā problēmu īsti nav, BMW inženieri veikuši arī loģisku uzlabojumu - vairs nav paredzēta NOx katalizatora nomaiņas reģistrēšana. It kā loģiska rīcība (ņemot vērā problēmu ''risināšanas'' veidu), bet - šeit ir dažas nianses, kas jāņem vērā - lasiet tālāk!
5. Lai servisa personāls un entuziasti neuzdotu liekus jautājumus (gan par to, ko nozīmē darba režīms, kāpēc/kad auto izmanto Stratified charge, kāpēc neattīrās NOx katalizators, kāpēc NOx sensors nesūta datus, u.t.t.), ir atrasts ideāls risinājums - šie dati vienkārši nav pieejami! Šādi BMW ir izdevies diezgan labi noslēpt visas problēmas ar NOx sistēmu. Ideāli!
NOx katalizatora desulfatēšana.
F sērijas NOx katalizatora menedžments pamatlietās neatšķiras no E sērijas: ik pēc 10..60 sekundēm NOx katalizators uz dažām sekundēm tiek reģenerēts - attīrīts no uzkrātajiem nitrītiem, ik pēc (maksimums) 1000..4000km (atkarībā no katalizatora veiktspējas) - desulfatēts. Pamatinfo šeit.
Desulfatēšana notiek, braucot ilgāku laiku ar ātrumu 110+km/h. Diemžēl, auto lietotājam nav pieejams nekāds info, kas liecinātu, ka NOx katalizators ir kritiski piesārņots (kā minēts iepriekš, dīlerim nav nekāds info par katalizatora piesārņojumu), ka desulfatēšanas sesija būtu veiksmīgi notikusi, utml.
Vienīgais risinājums: INPA. INPA ir pieejams NOx katalizatora menu: ../F6/F2/F5
Lūk, menu redzams NOx katalizatora piesārņojums (atzīmēts ar sarkanu). Tipiskas vērtības, pie kurām tipiski iestājas kritisks NOx katalizatora piesārņojums (un dzinējs pārtrauc izmantot Stratified charge):
a) ap 1500..2000mg jaunam NOx katalizatoram;
b) ap 500..700mg lietotam (100.000+km) NOx katalizatoram;
c) ap 3000..3500mg NOXEM emulatoram.
Attiecīgi, desulfatēšanas sesijas jāveic ne retāk kā ap 1000..1200km lietotam katalizatoram vai 6000..7000km NOXEM instalēšanas gadījumā.
Tā kā nav pieejama NOx katalizatora reģistrēšanas iespēja, aktuāls kļūst jautājums: kā attīrīt NOx katalizatora piesārņojuma datus, ja tiek izmantots NOXEM, bet nav iespējas veikt desulfatēšanas sesijas?
Piezīme: problēmas veikt reālas desulfatēšanas sesijas daudziem N43/53 sērijas dzinēju lietotājiem ir gan dēļ ātruma ierobežojumiem (daudzās valstīs sodi par aļautā ātruma pārsniegšanu par +20 un vairāk km/h ir ievērojami), dēļ blīvas satiksmes uz maģistrālajiem ceļiem; garu ceļa posmu nepieejamība.
Diemžēl, ISTA D/+ nedzēš NOx katalizatora piesārņojuma datus, ja tiek dzēstas dzinēja adaptācijas.
Vienīgais risinājums: INPA. Lūk, menu pēc adaptāciju dzēšanas (../F6/F3/F2/F6):
Kā redzam, NOx katalizatora piesārņojums ir 0mg, katalizators gatavs nākošajiem 6000+km (protams, ja instalēts NOXEM).
Diemžēl, ja INPA nav pieejama, nav citu veidu kā attīrīt NOx katalizatoru - jāveic reāla desulfatēšanas sesija!
Ja jūsu auto ir instalēts NOXEM, jūs variet izmantot kļūdu 12C401 problēmu (tipiskākā: NOx katalizatora piesārņojums) identificēšanai. Šis ir vienīgais veids, kā gūt informāciju, ka jūsu auto dzinējs strādā avārijas režīmā un neizmanto Stratified charge. Vairāk par šo lasiet šeit.
BMW inženieri ir izdarījuši secinājumus no N53B30 dzinēju pirmās paaudzes. Kādi ir šie secinājumi?
1. NOx katalizatora saindēšanās ar sēru notiek ļoti bieži (ap 90% auto ar N53/N53 sērijas dzinējiem līdz 100.000km vismaz reizi bija ierakstīta kļūda 30EA - NOx katalizatora piesārņojums. Vairāk kā pusei auto šī kļūda tika ierakstīta regulāri). Ko izdarīja BMW? F sērijas auto likvidēja kļūdu par NOx katalizatora piesārņojumu - un šādi ''atrisināja'' problēmu. Jā, kad NOx katalizators tiek piesārņots, MSD87 pārtrauc Stratified charge izmantošanu, bet - kļūdu DME atmiņā nav!
2. Automatizēja desulfatēšanas sesijas (to prioritāti). Šis gan ir loģisks labojums - kādēļ auto īpašniekam vajadzētu manuāli (speciāli) aktivizēt desulfatēšanas sesiju, ja to var darīt automātiski? Attiecīgi - no ISTA D/+ ir izslēgta desulfatēšanas procedūras aktivizēšana.
3. Tā kā tipveida NOx sistēmas katalizatora kalpošanas laiks nepārsniedz 150.000km, bet bieži vien pat 100.000km, loģisks varētu būt jautājums - kā samazināt reklamāciju skaitu? Vēl jo vairāk - Vācijā, u.c. valstīs visnotaļ populāra ir auto pagarinātā garantija, kas var attiekties arī uz NOx sistēmu. E sērijas auto tika ierakstīta 30E9 kļūda par samazinātu NOx katalizatora veiktspēju, bet kā ir F sērijai? Risinājums ir vienkāršs: neierakstīt kļūdas par samazinātu NOx katalizatora veiktspēju vispār vai darīt to ļoti retos gadījumos. Jā, formāli ir paredzēta kļūda 180401, bet no daudzu desmitu F10/F11, ko esmu diagnosticējis (pat ar nobraukumiem virs 300.000km un 100% auto - problēmas ar NOx sistēmu bija labi redzamas) šo kļūdu neesmu redzējis DME atmiņā ne reizi! Ideāls risinājums!
4. Tā kā apzināti tiek maskētas problēmas ar NOx katalizatoru, radot iespaidu, ka šajā sistēmā problēmu īsti nav, BMW inženieri veikuši arī loģisku uzlabojumu - vairs nav paredzēta NOx katalizatora nomaiņas reģistrēšana. It kā loģiska rīcība (ņemot vērā problēmu ''risināšanas'' veidu), bet - šeit ir dažas nianses, kas jāņem vērā - lasiet tālāk!
5. Lai servisa personāls un entuziasti neuzdotu liekus jautājumus (gan par to, ko nozīmē darba režīms, kāpēc/kad auto izmanto Stratified charge, kāpēc neattīrās NOx katalizators, kāpēc NOx sensors nesūta datus, u.t.t.), ir atrasts ideāls risinājums - šie dati vienkārši nav pieejami! Šādi BMW ir izdevies diezgan labi noslēpt visas problēmas ar NOx sistēmu. Ideāli!
NOx katalizatora desulfatēšana.
F sērijas NOx katalizatora menedžments pamatlietās neatšķiras no E sērijas: ik pēc 10..60 sekundēm NOx katalizators uz dažām sekundēm tiek reģenerēts - attīrīts no uzkrātajiem nitrītiem, ik pēc (maksimums) 1000..4000km (atkarībā no katalizatora veiktspējas) - desulfatēts. Pamatinfo šeit.
Desulfatēšana notiek, braucot ilgāku laiku ar ātrumu 110+km/h. Diemžēl, auto lietotājam nav pieejams nekāds info, kas liecinātu, ka NOx katalizators ir kritiski piesārņots (kā minēts iepriekš, dīlerim nav nekāds info par katalizatora piesārņojumu), ka desulfatēšanas sesija būtu veiksmīgi notikusi, utml.
Vienīgais risinājums: INPA. INPA ir pieejams NOx katalizatora menu: ../F6/F2/F5
Lūk, menu redzams NOx katalizatora piesārņojums (atzīmēts ar sarkanu). Tipiskas vērtības, pie kurām tipiski iestājas kritisks NOx katalizatora piesārņojums (un dzinējs pārtrauc izmantot Stratified charge):
a) ap 1500..2000mg jaunam NOx katalizatoram;
b) ap 500..700mg lietotam (100.000+km) NOx katalizatoram;
c) ap 3000..3500mg NOXEM emulatoram.
Attiecīgi, desulfatēšanas sesijas jāveic ne retāk kā ap 1000..1200km lietotam katalizatoram vai 6000..7000km NOXEM instalēšanas gadījumā.
Tā kā nav pieejama NOx katalizatora reģistrēšanas iespēja, aktuāls kļūst jautājums: kā attīrīt NOx katalizatora piesārņojuma datus, ja tiek izmantots NOXEM, bet nav iespējas veikt desulfatēšanas sesijas?
Piezīme: problēmas veikt reālas desulfatēšanas sesijas daudziem N43/53 sērijas dzinēju lietotājiem ir gan dēļ ātruma ierobežojumiem (daudzās valstīs sodi par aļautā ātruma pārsniegšanu par +20 un vairāk km/h ir ievērojami), dēļ blīvas satiksmes uz maģistrālajiem ceļiem; garu ceļa posmu nepieejamība.
Diemžēl, ISTA D/+ nedzēš NOx katalizatora piesārņojuma datus, ja tiek dzēstas dzinēja adaptācijas.
Vienīgais risinājums: INPA. Lūk, menu pēc adaptāciju dzēšanas (../F6/F3/F2/F6):
Kā redzam, NOx katalizatora piesārņojums ir 0mg, katalizators gatavs nākošajiem 6000+km (protams, ja instalēts NOXEM).
Diemžēl, ja INPA nav pieejama, nav citu veidu kā attīrīt NOx katalizatoru - jāveic reāla desulfatēšanas sesija!
Ja jūsu auto ir instalēts NOXEM, jūs variet izmantot kļūdu 12C401 problēmu (tipiskākā: NOx katalizatora piesārņojums) identificēšanai. Šis ir vienīgais veids, kā gūt informāciju, ka jūsu auto dzinējs strādā avārijas režīmā un neizmanto Stratified charge. Vairāk par šo lasiet šeit.
Komentāri
Ierakstīt komentāru