F10/11. Kā problēmas slēpj BMW

Šajā postā - īsi un konspektīvi par to, kā problēmas ar NOx sistēmu tiek slēptas tās 2.ajā paaudzē (MSD87; F10/11).
Šoreiz posta sākumā minēšu BMW dīleru centriem NEpieejamo informāciju, posta nobeigumā - nianses par INPA (kā zināms, INPA dīleru centri izmantot nedrīkst).
Atsaucēs uz ISTA D/+ izmantoti dati par ISTA versijām līdz 2019.gada augusta relīzei (kaut jau sen nav nekādu upgrade šiem dzinējiem); minētas atšķirības no 1.mās paaudzes DME (MSD80; N43/53 sērijas dzinēji).
Atsauces uz INPA attiecas uz MSD87 for N54 loader 3.700.

1. Tiek slēpta NOx katalizatora piesārņojuma ar sēru problēma. Nav pat paredzēta kļūda šīs problēmas fiksēšanai. Problēma līdz 50 .. 100.000km kaut reizi skar vismaz 90% auto; vismaz pusei auto šī ir fundamentāla problēma. Problēmas ietekmē dzinējs Stratified charge neizmanto;
2. Tiek slēpta problēma ar NOx katalizatora veiktspēju. Kļūda par katalizatora nepietiekamu veiktspēju formāli ir paredzēta, bet reāli praktiski netiek izmantota. Šī problēma skar gandrīz visus auto pie ap 150 .. 200.000km nobraukuma. Pēc 200.000km 99% auto NOx sistēma pārstāj funkcionēt, dzinējs Stratified charge neizmanto, pat, ja tiek izmantots ideālos apstākļos (gari pārbraucieni ar regulāru ātrumu virs 110km/h);
3. Apzināti tiek slēptas problēmas ar NOx sensoru self-calibration problēmām. Šīs ļoti izplatītās problēmas rezultātā sensors neapstiprina gatavību darbam, nesāk sūtiīt Online datus. Rezultātā - Stratified charge brīdi pēc tā ieslēgšanas (5 .. 10min) tiek atslēgts un turpmākā braukšanas sesijā netiek izmantots. Protams, bez jebkādu kļūdu ierakstīšanas. Šī kļūda slēpj NOx sensoru ļoti īsā darbmūža (daži desmit tūkstošu km) problēmas.

Lai neviens neuzdotu ''liekus'' jautājumus:
4. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par dzinēja darba režīmu (Homogēns; Stratified charge);
5. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par NOx katalizatora piesārņojumu;
6. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par NOx sensora statusu (Expecting Dev point; All signals OK; u.t.t.);
7. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par NOx sensora izmērīto NOx saturu un Lambda;
8. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par izplūdes temperatūras rādījumiem.

Lai vēl vairāk apgrūtinātu šo komplicēto dzinēju diagnostiku:
9. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par Offset tipa LTFT;
10. ISTA D/+ vairs nav pieejama informācija par wideband zondu Lambda rādījumiem (ir tikai Voltage);
11. ISTA D/+ nav pieejama informācija par Integrators;
12. ISTA D/+ nestrādā cilindru atslēgšana; nav iespējama citu datu aplūkošana, atslēdzot kādu cilindru;
13. ISTA D/+ nav pieejama informācija par detonācijas (knock) sensoru rādījumiem.

INPA, savukārt, ir problēmas ar:
1. Fuel mixture menu nav redzami Integrators;
2. nestrādā NOx sensora menu;
3. nav piejami sprauslu ķīmisko un cilindru mehāniskās efektivitātes testu dati (tiesa gan - ir pieejami sprauslu korekciju live dati - tas priecē).

Ja nebūtu INPA, situācija būtu tuvu bezcerīgai. Es nesaprotu, kā dīleru centros vispār var ko līdzēt šo dzinēju auto. Precīzāk - es saprotu, kāpēc dīleru centros nespēj neko darīt, ja šie dzinēji nestrādā tā, kā vajadzētu.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām