F10. Auto kā jauns!

Pie manis vērsās vietējās auto pārpircēju megapoles pārstāvji ar unikālu auto.
F10, diezgan papliku komplektāciju (piem., mazais ekrāns, NAVI nav vispār), bet auto esot (telefona sarunā apgalvoja ''saimnieks'') it kā praktiski mint stāvokli. Auto esot pirkts Latvijā (tātad - izsekojams nobraukums), īpašnieks - sieviete. Esot ļoti kopts, šībrīža nobraukums: 40.000 km. Dzirdot ko šādu, mana pirmā doma bija - jāņem. Jāņem, kamēr citi rindā stāvētāji nav piekāvuši.

Un tagad paskatīsimies auto.
Man nav nekādu konfidencialitātes norunu (tādām arī nebūtu piekritis), tādēļ šoreiz būs arī auto VIN.

Lūk:
Vienīgais ieraksts Online serveros esot par 2 gadus senu apkopīti, kas veikta Wess, pie nobraukuma ap 38.000 km. Vai nav sapņu auto?
Uzreiz jāpiezīmē - izņemot pārkrāsotu priekšējo bamperu, nekas krimināls it kā nav saskatāms - 3 auto konstruktors šis nav.

Bet.
Šāda izskatās auto stūre. Uz pogām - tauku un netīrumu slānis. Ne miņas no nagu atstātiem nobrāzumiem. Nē, te kāds stiprā dzimuma pārstāvis ir nodeldējis stūri. Dzīvojis auto, nepārtraukti ņurcot stūri?

IHKA sēdekļa apsildes poga. Uzraksts ir nodilis. Un atkal - neviena nagu skrāpējuma. Tieši nodilums.

Lūk, beznagu sieviete ir pilnīgi nodeldējusi ventilatora ikoniņu! Izskatās, ka viņai ir bijušas kādas mentālas problēmas! Iedomājieties - cik reižu jāspaida tā podziņa, lai pa 40.000 km to tā nodeldētu!

Sievietes nav sīkumainas.


Vēl šī sieviete nepārtraukti ir kāpusi iekšā/ārā, jo vadītāja durvju aila ir nodeldēta kā 400.000 km nobraukušam auto.

Un šāds izskatās vadītāja durvju rokturis! Jāatzīst, ka sieviete ne tikai ir cītīgi apgriezusi nagus, bet ir bijusi visnotaļ netīrīga!

Un tagad paskatīsimies, ko var atrast par šī auto vēsturi.
Ok, dzesēšanas šķidrumam maiņas intervāls: 2 gadi. 4x dzēsts (nu jau būtu jādzēš 5.to reizi) - atbilst auto vecumam. Man nav ilūziju, ka šķidrums kaut reizi būtu mainīts.
Eļļas maiņa. 4 maiņas, intervālu redziet paši. Līdz 5.maiņas reizei: 1%. Eļļas maiņas atbilst vismaz 150.000 nobraukumam. Pie nosacījuma, ja eļļas maiņas intervāli dzēsti nekavējoši (naiva cerība šajā gadījumā, protams). Un kas vēl jāņem vērā - maiņas intervāls ir mainīts (palielināts), attiecīgi - cilvēks(i), kas auto apkopi, māk ISTA vai līdzīgu tooli.
Vehicle inspection. Default intervāls 50.000 km, ja pareizi atceros. Dzēsts 2X, tad uzlikts 255.000 km (atslēgts). Domāju, matemātika skaidra.
Bremžu kluči jau vienu reizi mainīti, (no)diluši jau otrie, un... Paskatāmies uz auto:
Tik tikko perekupi uzlikuši jaunus (otros vai pat trešos) bremžu diskus un vismaz trešos bremžu klučus visiem riteņiem. Man nav ilūziju - ja diski būtu tikai aprūsējuši vai savērpušies, tie būtu virpoti. Ja lika jaunus, vecie bija nodiluši ''līdz kliņķim'' un veco bremžu kluču atlikums 1% arī atbilst patiesībai! Tiesa gan, šoreiz personāls CBS nav mācējuši.

CO katalizatoru testu skaits atbilst vismaz 150 .. 200.000 km nobraukumam, ja pieņemam, ka pārsvarā auto ir braucis vienmērīgi, ar ātrumu vismaz 50 km/h. Pilsētas režīmam atbilst 200 .. 300.000 km nobraukums.
Piedevām, pass/fail skaitītāju rādījumi ir katastrofāli. Ar ļoti augstu iespējamību - pēc pamatlietu sakārtošanas būs kļūdas par CO katalizatoriem (šim auto to nomaiņa izmaksā 1500 .. 2000 EUR, alternatīvu nav, ja par tādu neuzskata kļūdu padzēšanu un nespēju iziet TA).

Izskatās, ka kādam jau ir bijuši jautājumi par auto izcelsmi.

Lūk, pamatdati par auto, ja kāds vēlas (ne)nopirkt šo eksemplāru:

Protams, ka perekupi veiks auto ķīmisko tīrīšanu, piefrišinās gan stūri, gan durvju ailu. Visiem pircējiem stāstīs par mūsdienu BMW nekvalitatīvo apdari un podziņām, kas nodilst gada laikā. Šis auto no nekopta 200.000+ eksemplāra kļūs par mīlētu, koptu, saudzētu sapņu auto.

Papildinājums: pēc nedēļas zvanīja perekupi un informēja, ka auto palicis pie CSDD vārtiem, jo - nepārtraukti braucot ar tukšu bāku (naudas degvielai viņiem bija žēl), tika nokauts degvielas zemspiediena sūknis. Remonts pa lēto tika uzticēts vietējam ''meistaram''. Skat, cik nedrošus auto ražo BMW! Pie 40.000 nobrūk sūknis!

Un nobeigumā: kā gan Latvijā pirkts auto (ar it kā izsekojamu nobraukumu - mums taču ir ikgadējā TA, kur fiksē odometra rādījumus, ir dīlera apkopes...) izrādās tāds ''tītenis''?
Pirmkārt, lai nav lieki jāsaspringst, garantijas laikā - nevajag veikt apkopes pie dīlera. Kopš esam EU, dīlerim nav tiesību uzspiest apkopes (tāda ir EU prasība).
Otrkārt - katru gadu pirms TA veicam odometra korekciju. F sērijai šī operācija ir ļoti viegli un lēti veicama. Ja auto īpašnieks pats, jeb čomi nodarbojas ar šo ''biznesu'', šī manipulācija nesagādā ne mazākās problēmas un ir nesalīdzināmi izdevīgāka kā auto cenas kritums, pieaugot nobraukumam.
Ir arī opcija - specifiska elektroniska ierīce, ko uzstāda uz datu saziņas kanāla un notiek brīnums - auto nobraukums nepieaug, jeb pieaug nesalīdzināmi lēnāk par normālu.
Stāsta morāle - uzticiet auto pirmspirkšanas pārbaudi speciālistam!

P.S.: Kāda ir atšķirība starp 40.000 un nekopta auto ap 200.000, nobrauktiem pa Latviju? Tie ir divi dažādi auto.
Minēšu tikai dažas detaļas, kas sagādās problēmas otrajā gadījumā:
a) ātrumkārbas ražotājs nosaka, ka eļļa un filtrs kārbā jāmaina ik pēc 120.000 km (jeb 8 gadiem). Attiecīgi, šādam auto - jau bija jābūt 2 eļļas maiņas reizēm. Šim auto - nav mainīta ne reizi. Kādas sekas nemainītai eļļai ātrumkārbā? Ātrumkārbas remonts: ap 1500 .. 2000 EUR;
b) CO katalizatoru problēmas. Kā jau minēts iepriekš: izmaksas virs 1500 EUR;
c) NOx sistēma (tās vidējais resurss: ap 150.000 NOx katalizatoram, ap 30 .. 50.000 sensoram): ap 2500 EUR;
d) sprauslas - 250.00 EUR/gab.;
e) augstspiediena degvielas sūknis: 750 EUR;
f) ja dzinējā laicīgi nav mainīta eļļa - piedeg tā eļļas gredzeni, palielinās eļļas patēriņš, tiek bojāta izplūde. Dzinēja remonts var sasniegt 2 .. 3.000 EUR;
g) ritošā daļa: amortizatori, sviras, gultņi - arī šeit var nākties ieguldīt 1 .. 2.000 EUR;
h) aktīvā stūres statne - ap 1000 EUR, u.t.t.

200.000km ekspluatētā auto pat tikko pēc iegādes var nākties ieguldīt 5.000, varbūt 10.000 EUR - atkarīgs no konkrētā gadījuma.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām