MSD85 un misfire detection

MSD85 DME tika izmantots N63 sērijas dzinēja vadībai un ir sastopams F01; F02; F03; F07; F12; F13.

Vispirms: oscilogramma - paskatīsim, vai Siemens + BMW AG ir ņēmuši vērā problēmas, kas raksturīgas High energy aizdedzes sistēmai.

Kā redzam - nē, nav ņēmuši vērā. Attēlā - aizdedzes spoles vadības IGBT aizvēršanās brīdis. Dažu us laikā U uz IGBT sasniedz 320V, tranzistors vairākas reizes (aizsardzības režīmā) atkārtoti atveras - darbojas pašaizsardzības režīmā. Rezultātā - liela enerģijas daļa izdalās siltumā (karsējot tranzistoru, nevis veidojot dzirksteli), tranzistors regulāri darbojas pārslodzes apstākļos. Vienīgais aspekts, kas nedaudz uzlabo situāciju: aizdedzes spoļu transformācijas koeficients ir nevis 1:100 (kā N43/N53 sērijas dzinējiem), bet tikai 1:50. Attiecīgi - spriegums sekundārajā tinumā ir 2 reizes mazāks - aizdedzes spoļu pārslodze ir 2 reizes mazāka. Toties low-voltage puses IGBT slēdžu pārslodze - nemainīgi augsta.

Šim DME ir viena jauna un jaudīga feature: tas prot mērīt ignition laiku. It kā nekas īpaši sarežģīts - rezistors no aizdedzes IGBT Collector uz MCU Input, un - lieta darīta. Jā, taču katrs šāds mērījums prasa papildus procesora resursu. Tātad - MCU mēra, cik ilgi katrā cilindrā notiek lokizlāde (dzirkstele ir ''aktīva''). Šis ir ļot efektīvs misfire detection algoritms, kas strādā pat pie lieliem RPM, lielas pieprasītās griezes - jebkuros braukšanas apstākļos. Arī - strauji mainīgos!

Misfire counteru absolūtās vērtības ir pieejamas ar ISTA un pilns komplekts (gan aktuālās sesijas, gan starpsesiju) OBD Mode 6. OBD Mode 6 - nekā jauna un/vai interesanta, viss darbojas kā paredzēts. Tādēļ sīkāk tikai par ISTA redzamajiem misfire counteriem.

Kā izmantot šos counterus?
1. pirms braukšanas sesijas iegaumēt (pierakstīt) katra cilindra misfire counteru vērtību;
2. veikt izbraukuma sesiju;
3. salīdzināt '''jaunās'' un pierakstītās misfire counteru vērtības.

Piemērs.
Pirms izbraukuma sesijas:
 

Pēc izbraukuma sesijas:
 

Rezultāts:

Secinājumi:  Šajā braukšanas sesijā dominē 6.tais cilindrs, tam jāpievērš papildus uzmanība.

Nianses, kas jāņem vērā.
1. ISTA reportētie misfire counters netiek dzēsti starp braukšanas sesijām (nav informācijas, kad un kā tie tiek samazināti/dzēsti). Tas jāņem vērā, remontējot šo DME vadītos dzinējus. Arī pēc sekmīga remonta misfire skaitītāji turpinās uzrādīt lielas (vecā + diff.) vērtības. Tādēļ jārēķina tieši misfire eventu pieaugums aktuālajā sesijā;
2. Ierakstot kļūdas par misfire kādā cilindrā, DME ņem vērā sev vien zināmus internal skaitītājus, kas ietver arī šos ilgtermiņa datus. Attiecīgi, pat pēc sekmīga remonta iepriekš bojātais cilindrs atkārtoti tiks (nepamatoti) atzīmēts kā bojāts pat situācijā, ja tas strādās ideāli (un tam gadīsies tikai daži misfire eventi - mazāk kā pārējiem cilindriem). Tādēļ jāatcerās - jāpārbauda misfire eventu pieaugums, nevis akli jāseko misfire kļūdām DME atmiņā. Pēc remonta jāpāradaptē dzinējs, jāveic vairākas īsas izbraukuma sesijas (lai starpsesiju skaitītāji samazinās līdz patiesākām vērtībām); ja nepamatoti tiek ierakstītas kļūdas par salabotajiem cilindriem - tās jādzēš, nemēģinot remontēt neesošas problēmas.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām