Kā izmantot Lambda zondu testa moduli
Lambda zondu testa modulis sastopams kopš MSV70 DME paaudzes, tas atrodams ../F9 grupā.
Arī MSD80 sērijas DME šis modulis ir pieejams, tiesa gan - tikai N53 sērijas dzinējiem. Iemesls tam ir vienkāršs - šis modulis paredz 4 zondu vadību un to sajauktu pieslēgumu pārbaudi. Kā zināms, N43 sērijas dzinējiem ir tikai 2 vai 3 Lambda zondes. Attiecīgi - testa modulis nevar normāli funkcionēt.
Kā strādāt ar Lambda zondu testa moduli?
a) ieslēdzam un uzsildam dzinēju;
b) pārliecinamies, ka visas Lambda zondes tiek apsildītas, atveram ..F5/F6
abas augšējās menu rindas: zondu apsilde. Ja zondes tiek apsildītas, visu bar rādījumiem jābūt 30 .. 70% robežās. Ja zondes neapsilda - turpināt sildīt dzinēju. Ja pat uzsildītam dzinējam nesākas zondu apsilde, risināt problēmu (nepabeigtas adaptācijas; nekorekts sprauslu kodējums, utml);
c) atveram Lambda zondu testa moduli ../F9/F3;
d) nospiežam F1, lai sāktu testa sekvenci.
Lūk, piemērs, kā izskatās korekta testa bloka darbība.
Uzmanību! Svarīgi ir ne tikai dati testa blokam beidzoties, bet tieši dati bloka darbības laikā! Tādēļ - novērojiet zondu rādījumus, tiem jāatbilst zemākredzamajam video!
Ko dara šis testa modulis?
1. posms (video: 0:03 .. 0:26). DME bagātina maisījumu par 10% 1.majā bankā, bet 2.ajā bankā - par 10% samazina degvielas izmidzināšanu. Šajā posmā:
a) 1.mās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda ap 0.90 (+/-0.02), bet otrās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda 1.10 (+/-0.02);
b) 1.mās bankas kontroles zondei jāapstiprina bagāts maisījums, tās spriegumam jābūt >0.80V, bet otrās bankas kontroles zondei jāapstiprina liess maisījums, tās spriegumam jābūt <0.10V.
2. posms (video 0:27 .. 0:50). DME bagātina maisījumu par 10% 2.ajā bankā, bet 1.ajā bankā - par 10% samazina degvielas izmidzināšanu. Šajā posmā:
a) 1.mās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda ap 1.10 (+/-0.02), bet otrās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda 0.90 (+/-0.02);
b) 1.mās bankas kontroles zondei jāapstiprina liess maisījums, tās spriegumam jābūt <0.10V, bet otrās bankas kontroles zondei jāapstiprina trekns maisījums, tās spriegumam jābūt >0.80V.
Šis testa modulis ļauj identificēt visa veida Lambda zondu problēmas, piemēram:
a) platjoslas zondu nekorektus rādījumus (piem., dēļ bojāta trim rezistora to štekerī);
b) vietām sajauktas platjoslas zondes (viegli izdarāms, jo zondu štekeri ir vienādi);
c) vietām sajauktas kontroles zondes (izdarāms, kaut zondu štekeri atšķiras. Zondes iespējams sajaukt vietām, ja maina abas kontroles zondes un iekrūvē 2.jai bankai paredzēto zondi 1.mās bankas zondes vietā un otrādi);
d) aizsērējušas un bojātas (spriegumu ģenerēt nespējīgas) kontroles zondes.
Arī MSD80 sērijas DME šis modulis ir pieejams, tiesa gan - tikai N53 sērijas dzinējiem. Iemesls tam ir vienkāršs - šis modulis paredz 4 zondu vadību un to sajauktu pieslēgumu pārbaudi. Kā zināms, N43 sērijas dzinējiem ir tikai 2 vai 3 Lambda zondes. Attiecīgi - testa modulis nevar normāli funkcionēt.
Kā strādāt ar Lambda zondu testa moduli?
a) ieslēdzam un uzsildam dzinēju;
b) pārliecinamies, ka visas Lambda zondes tiek apsildītas, atveram ..F5/F6
abas augšējās menu rindas: zondu apsilde. Ja zondes tiek apsildītas, visu bar rādījumiem jābūt 30 .. 70% robežās. Ja zondes neapsilda - turpināt sildīt dzinēju. Ja pat uzsildītam dzinējam nesākas zondu apsilde, risināt problēmu (nepabeigtas adaptācijas; nekorekts sprauslu kodējums, utml);
c) atveram Lambda zondu testa moduli ../F9/F3;
d) nospiežam F1, lai sāktu testa sekvenci.
Lūk, piemērs, kā izskatās korekta testa bloka darbība.
Uzmanību! Svarīgi ir ne tikai dati testa blokam beidzoties, bet tieši dati bloka darbības laikā! Tādēļ - novērojiet zondu rādījumus, tiem jāatbilst zemākredzamajam video!
Ko dara šis testa modulis?
1. posms (video: 0:03 .. 0:26). DME bagātina maisījumu par 10% 1.majā bankā, bet 2.ajā bankā - par 10% samazina degvielas izmidzināšanu. Šajā posmā:
a) 1.mās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda ap 0.90 (+/-0.02), bet otrās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda 1.10 (+/-0.02);
b) 1.mās bankas kontroles zondei jāapstiprina bagāts maisījums, tās spriegumam jābūt >0.80V, bet otrās bankas kontroles zondei jāapstiprina liess maisījums, tās spriegumam jābūt <0.10V.
2. posms (video 0:27 .. 0:50). DME bagātina maisījumu par 10% 2.ajā bankā, bet 1.ajā bankā - par 10% samazina degvielas izmidzināšanu. Šajā posmā:
a) 1.mās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda ap 1.10 (+/-0.02), bet otrās bankas platjoslas zondei jārāda Lambda 0.90 (+/-0.02);
b) 1.mās bankas kontroles zondei jāapstiprina liess maisījums, tās spriegumam jābūt <0.10V, bet otrās bankas kontroles zondei jāapstiprina trekns maisījums, tās spriegumam jābūt >0.80V.
Šis testa modulis ļauj identificēt visa veida Lambda zondu problēmas, piemēram:
a) platjoslas zondu nekorektus rādījumus (piem., dēļ bojāta trim rezistora to štekerī);
b) vietām sajauktas platjoslas zondes (viegli izdarāms, jo zondu štekeri ir vienādi);
c) vietām sajauktas kontroles zondes (izdarāms, kaut zondu štekeri atšķiras. Zondes iespējams sajaukt vietām, ja maina abas kontroles zondes un iekrūvē 2.jai bankai paredzēto zondi 1.mās bankas zondes vietā un otrādi);
d) aizsērējušas un bojātas (spriegumu ģenerēt nespējīgas) kontroles zondes.
Komentāri
Ierakstīt komentāru