F12 650i. Neatrisināmas problēmas
Šodienas pacients: F12, 650i ar N63 sērijas benzīna dzinēju. Skaists un labi aprīkots kabriolets. BMW lepnākais auto, līdz iznāca jaunā 8.tā sērija.
Konkrētais auto ir viesojies pie dīlera ar sūdzībām par dzinēja darbības raustīšanos. Garantijas ietvaros esot veikti darbi par aptuveni 4500..5000 EUR, dīlerim problēmu atrisināt nav izdevies. Auto ir tieši tikpat skumjā stāvoklī, kā remontus uzsākot. Dīleris auto ir atdevis atpakaļ klientam.
Iedarbinot auto, pat uzsilis tas raustās. Pat tukšgaitā. Ik pēc pāris sekundēm kāds cilindrs atsaka. Raustīšanās ir pamatīga, nav jēgas braukt testa braucienā, lai meklētu problēmu - problēma ir labi jūtama. Auto nav lietojams.
Paskatīsim, ko rāda ISTA (diagnostikas rīks, kas ir piejams dīlerim). Lūk, problēma ar turbīnu dzesēšanu.
Piezīme: lai risinātu turbīnu pārkaršanas problēmas, tās tiek dzesētas gan ar eļļu, gan dzesēšanas šķidrumu. Dzeses šķidrumam ir paredzēts pa LIN seriālo interfeisu vadāms sūknis. Lūk, ar šo sūkni ir problēmas (kādā brīdī tas ir uzrādījis ļoti mazu patērējamo strāvu - var būt gan problēmas ar dzesēšanas kontūru, gan sūkni). Jā, apskatot sūkni, redzams, ka kāds ir sitis pa to - acīmredzot, arī šādi var mēģināt to remontēt. Bet, kā izskatās, sišana nav līdzējusi, citus paņēmienus remonta ''speci'' nav spējuši izdomāt.
Jā, pilnīgi noteikti - sišana varētu risināt visas problēmas elektroniski vadāmam motoram! Pie šīs problēmas vēl atgriezīsimies nedaudz vēlāk.
Vai ir kas redzams saistībā ar dzinēja raustīšanos? Jā, ir! Lūk, problēmas esot 2.ajā un 7.ajā cilindros.
Un - esot problēmas arī citos cilindros!
Izvēloties Repair plan, šī problēma tiek nozīmēta ar augstu prioritāti, nosaukta par ''Misfiring detection'' un ISTA piedāvā remonta aktivitātes. Skaidrs, ka misfiring tipiski izraisa aizdedzes problēmas, dīleris tiek aicināts mainīt sveces un aizdedzes spoles. It kā vienkārši, vai ne? Bet - paskatīsim situāciju nopietnāk. Paskatīsim, vai dīleris ir sekojis ISTA rīkojumiem un veicis remontu.
Nākošajā solī izmantosim aprīkojumu, kas nav pieejams dīlerim - ELM327 adapteri.
Piezīme: šim DME dīlerim ir pieejami ''Misfire counters'', ko var redzēt ar ISTA. Jā, tikai viens skaitītājs katram cilindram, bet - dati ir pieejami! Protams, ja vien prot šos datus izmantot...
Lūk, ko saka misfire skaitītāji. Sekojošais screenshot veikts pēc aptuveni 5 minūšu ilgas tukšgaitas sesijas.
Kā redzam, nopietnas problēmas ar misfire ir vismaz 3(!) cilindriem! Nekorekts degmaisījums?
ISTA live data rāda sekojošus datus:
platjoslas zondu spriegums abās bankās: 1.98 .. 2.02V;
Lambda abās bankās: 0.99 .. 1.01;
kontroles zondu spriegums: 0.70 .. 0.80V;
adaptācijas abās bankās apstiprinātas un korektas.
Secinājums: banku (vidējais) degmaisījums ir korekts!
Nekorekts degmaisījuma sadalījums pa cilindriem dēļ VVT? Atveram Rough run datus.
Visu cilindru mehāniskā efektivitāte -0.02 .. +0.02ms. Tātad - arī katra cilindra degmaisījums ir korekts!
Korekts degmaisījums, bet nepārtraukti misfires? Mana pieredze saka - remonts jāsāk ar aizdedzes sveču pārbaudi. Ir ļoti maza iespējamība, ka notikusi masveida aizdedzes spoļu ''infekcija''.
Sākam ar 8.to cilindru.
Redzams, ka svece ir kalpojusi diezgan ievērojamu laiku. Tās air gap ir izdedzis krietni lielāks kā jaunai svecei. Vēl zināma dīvainība - OEM svecei ir cita temperatūras klase, tās dielekriķis ir manāmi garāks kā iepriekš izmantotajai svecei.
Viltojums? Kas to zina...
Lūk, piemēram, 7.tā cilndra svece. Ko tādu es redzu pirmo reizi! Jābrīnās, kā tāda svece vispār spēja strādāt!
Lūk, 2.cilindra svece. Pilnīgs murgs!
5.tā cilindra svece neizskatās daudz labāk...
Šajā brīdī man ir jautājums - kādu ''remontu'' ir veicis dīleris? Skaidrs ir viens - aizdedzes sveces nav pat apskatītas!
Atmiņā nāk dīlera servisa centra vadītāja atbilde uz manu jautājumu, cik bieži jāmaina aizdedzes sveces BMW benzīna dzinējiem: ''nav jāmaina''. Kad pārjautāju, vai neesmu ko pārpratis, viņš precizēja: ''nu, ja dzinējs riktīgi raustās...''. Kungi, šī ir tā raustīšanās reize, un pat šoreiz jūs neesiet sveces pat apskatījuši?
Ar aizdedzes spolēm ir vēl interesantāk. Visos cilindros, izņemot 2., ir instalētas Bosch aizdedzes spoles. Formāli šim auto Bosch nekad nav piedāvātas, bet ir paredzētas vecāku auto N63 sērijas auto. Man pret Bosch nav nekādu pretenziju - tās ir augstas kvalitātes spoles.
2.ajā cilindrā ir uzstādīta Eldor firmas ražotā aizdedzes spole. Eldor ir aizvietojis Delphi pēdējos pāris gados, tātad - šī spole ir mainīta relatīvi nesen. Acīmredzot, dīlera ''remonts'' ir aprobežojies ar 2.rā cilindra aizdedzes spoles maiņu. Visticamākais - nomainīja aizdedzes spoli un.. Nekādu uzlabojumu nemanīja. Jā, ''aizmestā'' svece varēja būt pie vainas. Bet, ir vēl viens iemesls, kāpēc šis dīlera mēģinājums feiloja. Par to turpinājumā.
N63 sērijas dzinēja firing order: 1/5/4/8/6/3/7/2
Redziet ko aizdomīgu? 2.ais un 7.tais cilindri ir secīgi! Misfire brīdī dzinēja spararts noraustās un pēc inerces ''iesvārstās'' - DME ir kritni ''jāpiepūlas'', lai saprastu, kas izraisīja šo darbības nevienmērību. Ja dzinējam ir nopietnas problēmas ar 7.to cilindru, DME var reizēm kļūdaini identificēt arī nākošo pēc firing order (t.i.: 2.ro) kā misfiring.
Ja dīleris būtu nomainījis sveces un spoles abos ISTA norādītajos cilindros, iespējams - problēmas lielā mērā būtu mazinājušās (protams, pie nosacījuma, ka misfiring izraisa spoles problēma). Taču, eksperiments ar 2. cilindra aizdedzes spoli bija lemts neveiksmei. Diemžēl. 7.tais cilindrs turpināja misfirot un DME turpināja identificēt arī 2.ro cilindru kā bojātu.
Pirmajā posmā tika nomainītas aizdedzes sveces. Lūk, situācija pēc 10 minūšu izbraukuma sesijas:
Kā redzam, spēcīgi dominē 7.tais cilindrs. 2.rā cilindra problēmas - ar kārtu mazākas. DME, labu gribēdams, identificēja sliktāko cilindru katrā bankā, diemžēl - šoreiz šis aspekts pievīla dīlera ''speciālistus'' tik ļoti, ka tie atzina šo auto par nesaremontējamu.
Nākošais posms: aizdedzes spoles maiņa 7.tajā cilindrā.
Pēc spoles nomaiņas 7.tajā cilindrā nācās secināt, ka problēma joprojām pastāv. Lūk, dati pēc dažu minūšu izbraukuma:
Lūk, aktuālajā sesijā: 7.cilindram ir 50 misfiring eventi, kamēr pārējiem - tikai daži. Zīmīgi, ka 2. cilindram ir 0(!) eventu.
Interesanti, ka pēc sveces maiņas tukšgaitā 7.cilindrs strādā ļoti korekti, attiecīgi - dzinēja mehāniskas problēmas šķiet maz ticamas. Nākošais solis - sprauslas maiņa ar blakus cilindru, lai 100% pārliecinātos par sprauslas problēmām un neveiktu nepamatotus pirkumus.
Un vēl - neskatoties uz to, ka pēdējās pāris tekošajās sesijās 2. cilindra problēmas bija 0 misfires (cilindrs strādāja ideāli), DME ietiepīgi turpināja no jauna ierakstīt kļūdas arī par šo cilindru. Acīmredzot, šiem DME kļūdu ierakstīšanai izmanto ilgtermiņa (starpsesiju) misfire skaitītājus. Tas ir jāņem vērā - tātad: lai novērtētu šo misfiring kļūdu patiesumu, jānodzēš (kaut vai - izmantojot Start/Stop pogu) ilgtermiņa skaitītāji. Citādi var gadīties cīnīties ar fake kļūdām.
Nelielai atpūtai no misfiring problēmām. Veicot auto apskati, kolēģis saklausīja dzesēšanas sekundārā kontūra sūkņa darba troksni (secinājums - sūknis strādā!) un nolēma paskatīties, vai kļūdas aprakstā minētais ''dry run'' neatbilst patiesībai. Lūk, attēls no šī kontūra izplešanās trauka:
kontūrā NAV dzesēšanas šķidrums! Tātad - dīleris ne tikai nav apskatījies tehnoloģisko šķidrumu līmeņus (un nav tos papildinājis), bet pat nav reaģējis uz ''dry run'' kļūdu! Pieņemu, ka tehniskajam personālam varētu būt problēmas ar angļu valodas pamatzināšanām, bet ISTA ir pieejama arī krievu valodā. Jeb - ''īsti speci'' nemāk nevienu valodu?
Atgriežoties pie misfiring tēmas - pēc sveces un aizdedzes spoles maiņas, 7. cilindrā joprojām ir misfire problēmas. Acīmredzot, sprausla nekorekti izsmidzina degvielu. Izsmidzinātās degvielas daudzums atbilst vajadzīgajam, bet var pieņemt, ka degviela tiek izsmidzināta nekorektā leņķī un aizlej sveci.
Tika nolemts samainīt vietām 7. un 8. cilindra sprauslas, lai gūtu 100% apstiprinājumu tam, ka pie vainas ir sprausla.
Pēc sprauslu apmainīšanas un 2 minūšu izbraukuma sesijas:
Lūk, aktuālajā sesijā:
7. cilindram 4 misfire eventi;
8. cilindram: 80 eventi.
Problēma no 7. cilindra ir pārceļojusi uz 8.cilindru. Esam guvuši 100% apstiprinājumu, ka bojāta ir (bijusī) 7.cilindra sprausla. Risinājums - sprauslas maiņa.
Un tad - visu sprauslu piekodēšana, dzinēja re-adaptēšana. Kāpēc jākodē visas sprauslas? Jo tās izrādījās nepiekodētas. Jā, saprotu, ka sprauslas kāds (acīmredzot, cits dīleris, jo auto bija garantija) ir mainījis senāk, auto ''dzimtenē'' USA, bet - pēdējo remontu laikā lokālais dīleris šo problēmu ne pamanīja, ne novērsa...
Posta nobeigumā dažas piezīmes.
1. visi minētie remonta soļi: sveču pārbaude un maiņa; aizdedzes spoļu maiņa vai samainīšana starp blakus cilindriem, visbeidzot - sprauslu maiņa starp cilindriem, ir aprakstīta ISTA Repair plan. Tas ir dīlera pienākums šādi rīkoties. Jā, dīlerim ir nelielas problēmas ar misfire skaitītāju nolasīšanu, bet, ja dīleris būtu sekojis ISTA norādēm un strādājis ar 2. un 7. cilindriem, auto būtu saremontēts (klients, tiesa, pārmaksātu par vienu spraulu - 2. cilindra);
2. nav tā, ka šiem dzinējiem misfire skaitītāji nav pieejami. Ar ISTA ir redzami kopējie misfire skaitītāji. Lai tos izmantotu:
a) jāpieraksta esošie skaitītāji;
b) jāveic izbraukuma sesija;
c) jānolasa jaunās skaitītāju vērtības, jāizrēķina skaitītāju delta.
3. Jaunākajās ISTA+ versijās, Expert mode, pēc sveču attīrīšanas testa bloka, ISTA piedāvā misfiring datu log un grafikus. Te jāpiemin, ka šo datu analīze tiek veikta pilnīgi bezjēdzīgi, grafiki - maksimāli nesaprotami, bet - ja labi papūlās, vainīgo (to, kam ir problēmas ar misfirēm) cilindru atrast var. Jā, kopējais šī testa bloka novērtējums ir: FAIL, bet pats bloks ir pelnījis atsevišķu bloga ierakstu.
Visbeidzot gribu piebilst - šis nav pirmais posts par dīleru vai sertificētu servisa centru neprofesionālu darbību vai pat tādu rīcību, kas robežojas ar krāpšanu. Bet šis gadījums ir unikāls ar to, ka dīleris nespēj ne pārbaudīt un, ja nepieciešams, papildināt tehnoloģiskos šķidrumus, ne saprot pavisam elementāru problēmu sakarības, ne veic apkopes pamatdarbus (aizdedzes sveču maiņa, piemēram).
p.s. lūk, misfire skaititāji pēc 8.tā cilindra sprauslas maiņas:
Kā redzam, 8.tajam cilindram ir tikai 1 misfire events - visas problēmas ir pazudušas!
Nu dominē 6.tais cilindrs, tam fiksēti 7 eventi. 6.tais cilindrs tiks pie jaunas aizdedzes spoles.
Konkrētais auto ir viesojies pie dīlera ar sūdzībām par dzinēja darbības raustīšanos. Garantijas ietvaros esot veikti darbi par aptuveni 4500..5000 EUR, dīlerim problēmu atrisināt nav izdevies. Auto ir tieši tikpat skumjā stāvoklī, kā remontus uzsākot. Dīleris auto ir atdevis atpakaļ klientam.
Iedarbinot auto, pat uzsilis tas raustās. Pat tukšgaitā. Ik pēc pāris sekundēm kāds cilindrs atsaka. Raustīšanās ir pamatīga, nav jēgas braukt testa braucienā, lai meklētu problēmu - problēma ir labi jūtama. Auto nav lietojams.
Paskatīsim, ko rāda ISTA (diagnostikas rīks, kas ir piejams dīlerim). Lūk, problēma ar turbīnu dzesēšanu.
Piezīme: lai risinātu turbīnu pārkaršanas problēmas, tās tiek dzesētas gan ar eļļu, gan dzesēšanas šķidrumu. Dzeses šķidrumam ir paredzēts pa LIN seriālo interfeisu vadāms sūknis. Lūk, ar šo sūkni ir problēmas (kādā brīdī tas ir uzrādījis ļoti mazu patērējamo strāvu - var būt gan problēmas ar dzesēšanas kontūru, gan sūkni). Jā, apskatot sūkni, redzams, ka kāds ir sitis pa to - acīmredzot, arī šādi var mēģināt to remontēt. Bet, kā izskatās, sišana nav līdzējusi, citus paņēmienus remonta ''speci'' nav spējuši izdomāt.
Jā, pilnīgi noteikti - sišana varētu risināt visas problēmas elektroniski vadāmam motoram! Pie šīs problēmas vēl atgriezīsimies nedaudz vēlāk.
Vai ir kas redzams saistībā ar dzinēja raustīšanos? Jā, ir! Lūk, problēmas esot 2.ajā un 7.ajā cilindros.
Un - esot problēmas arī citos cilindros!
Izvēloties Repair plan, šī problēma tiek nozīmēta ar augstu prioritāti, nosaukta par ''Misfiring detection'' un ISTA piedāvā remonta aktivitātes. Skaidrs, ka misfiring tipiski izraisa aizdedzes problēmas, dīleris tiek aicināts mainīt sveces un aizdedzes spoles. It kā vienkārši, vai ne? Bet - paskatīsim situāciju nopietnāk. Paskatīsim, vai dīleris ir sekojis ISTA rīkojumiem un veicis remontu.
Nākošajā solī izmantosim aprīkojumu, kas nav pieejams dīlerim - ELM327 adapteri.
Piezīme: šim DME dīlerim ir pieejami ''Misfire counters'', ko var redzēt ar ISTA. Jā, tikai viens skaitītājs katram cilindram, bet - dati ir pieejami! Protams, ja vien prot šos datus izmantot...
Lūk, ko saka misfire skaitītāji. Sekojošais screenshot veikts pēc aptuveni 5 minūšu ilgas tukšgaitas sesijas.
Kā redzam, nopietnas problēmas ar misfire ir vismaz 3(!) cilindriem! Nekorekts degmaisījums?
ISTA live data rāda sekojošus datus:
platjoslas zondu spriegums abās bankās: 1.98 .. 2.02V;
Lambda abās bankās: 0.99 .. 1.01;
kontroles zondu spriegums: 0.70 .. 0.80V;
adaptācijas abās bankās apstiprinātas un korektas.
Secinājums: banku (vidējais) degmaisījums ir korekts!
Nekorekts degmaisījuma sadalījums pa cilindriem dēļ VVT? Atveram Rough run datus.
Visu cilindru mehāniskā efektivitāte -0.02 .. +0.02ms. Tātad - arī katra cilindra degmaisījums ir korekts!
Korekts degmaisījums, bet nepārtraukti misfires? Mana pieredze saka - remonts jāsāk ar aizdedzes sveču pārbaudi. Ir ļoti maza iespējamība, ka notikusi masveida aizdedzes spoļu ''infekcija''.
Sākam ar 8.to cilindru.
Redzams, ka svece ir kalpojusi diezgan ievērojamu laiku. Tās air gap ir izdedzis krietni lielāks kā jaunai svecei. Vēl zināma dīvainība - OEM svecei ir cita temperatūras klase, tās dielekriķis ir manāmi garāks kā iepriekš izmantotajai svecei.
Viltojums? Kas to zina...
Lūk, piemēram, 7.tā cilndra svece. Ko tādu es redzu pirmo reizi! Jābrīnās, kā tāda svece vispār spēja strādāt!
Lūk, 2.cilindra svece. Pilnīgs murgs!
5.tā cilindra svece neizskatās daudz labāk...
Šajā brīdī man ir jautājums - kādu ''remontu'' ir veicis dīleris? Skaidrs ir viens - aizdedzes sveces nav pat apskatītas!
Atmiņā nāk dīlera servisa centra vadītāja atbilde uz manu jautājumu, cik bieži jāmaina aizdedzes sveces BMW benzīna dzinējiem: ''nav jāmaina''. Kad pārjautāju, vai neesmu ko pārpratis, viņš precizēja: ''nu, ja dzinējs riktīgi raustās...''. Kungi, šī ir tā raustīšanās reize, un pat šoreiz jūs neesiet sveces pat apskatījuši?
Ar aizdedzes spolēm ir vēl interesantāk. Visos cilindros, izņemot 2., ir instalētas Bosch aizdedzes spoles. Formāli šim auto Bosch nekad nav piedāvātas, bet ir paredzētas vecāku auto N63 sērijas auto. Man pret Bosch nav nekādu pretenziju - tās ir augstas kvalitātes spoles.
2.ajā cilindrā ir uzstādīta Eldor firmas ražotā aizdedzes spole. Eldor ir aizvietojis Delphi pēdējos pāris gados, tātad - šī spole ir mainīta relatīvi nesen. Acīmredzot, dīlera ''remonts'' ir aprobežojies ar 2.rā cilindra aizdedzes spoles maiņu. Visticamākais - nomainīja aizdedzes spoli un.. Nekādu uzlabojumu nemanīja. Jā, ''aizmestā'' svece varēja būt pie vainas. Bet, ir vēl viens iemesls, kāpēc šis dīlera mēģinājums feiloja. Par to turpinājumā.
N63 sērijas dzinēja firing order: 1/5/4/8/6/3/7/2
Redziet ko aizdomīgu? 2.ais un 7.tais cilindri ir secīgi! Misfire brīdī dzinēja spararts noraustās un pēc inerces ''iesvārstās'' - DME ir kritni ''jāpiepūlas'', lai saprastu, kas izraisīja šo darbības nevienmērību. Ja dzinējam ir nopietnas problēmas ar 7.to cilindru, DME var reizēm kļūdaini identificēt arī nākošo pēc firing order (t.i.: 2.ro) kā misfiring.
Ja dīleris būtu nomainījis sveces un spoles abos ISTA norādītajos cilindros, iespējams - problēmas lielā mērā būtu mazinājušās (protams, pie nosacījuma, ka misfiring izraisa spoles problēma). Taču, eksperiments ar 2. cilindra aizdedzes spoli bija lemts neveiksmei. Diemžēl. 7.tais cilindrs turpināja misfirot un DME turpināja identificēt arī 2.ro cilindru kā bojātu.
Pirmajā posmā tika nomainītas aizdedzes sveces. Lūk, situācija pēc 10 minūšu izbraukuma sesijas:
Kā redzam, spēcīgi dominē 7.tais cilindrs. 2.rā cilindra problēmas - ar kārtu mazākas. DME, labu gribēdams, identificēja sliktāko cilindru katrā bankā, diemžēl - šoreiz šis aspekts pievīla dīlera ''speciālistus'' tik ļoti, ka tie atzina šo auto par nesaremontējamu.
Nākošais posms: aizdedzes spoles maiņa 7.tajā cilindrā.
Pēc spoles nomaiņas 7.tajā cilindrā nācās secināt, ka problēma joprojām pastāv. Lūk, dati pēc dažu minūšu izbraukuma:
Lūk, aktuālajā sesijā: 7.cilindram ir 50 misfiring eventi, kamēr pārējiem - tikai daži. Zīmīgi, ka 2. cilindram ir 0(!) eventu.
Interesanti, ka pēc sveces maiņas tukšgaitā 7.cilindrs strādā ļoti korekti, attiecīgi - dzinēja mehāniskas problēmas šķiet maz ticamas. Nākošais solis - sprauslas maiņa ar blakus cilindru, lai 100% pārliecinātos par sprauslas problēmām un neveiktu nepamatotus pirkumus.
Un vēl - neskatoties uz to, ka pēdējās pāris tekošajās sesijās 2. cilindra problēmas bija 0 misfires (cilindrs strādāja ideāli), DME ietiepīgi turpināja no jauna ierakstīt kļūdas arī par šo cilindru. Acīmredzot, šiem DME kļūdu ierakstīšanai izmanto ilgtermiņa (starpsesiju) misfire skaitītājus. Tas ir jāņem vērā - tātad: lai novērtētu šo misfiring kļūdu patiesumu, jānodzēš (kaut vai - izmantojot Start/Stop pogu) ilgtermiņa skaitītāji. Citādi var gadīties cīnīties ar fake kļūdām.
Nelielai atpūtai no misfiring problēmām. Veicot auto apskati, kolēģis saklausīja dzesēšanas sekundārā kontūra sūkņa darba troksni (secinājums - sūknis strādā!) un nolēma paskatīties, vai kļūdas aprakstā minētais ''dry run'' neatbilst patiesībai. Lūk, attēls no šī kontūra izplešanās trauka:
kontūrā NAV dzesēšanas šķidrums! Tātad - dīleris ne tikai nav apskatījies tehnoloģisko šķidrumu līmeņus (un nav tos papildinājis), bet pat nav reaģējis uz ''dry run'' kļūdu! Pieņemu, ka tehniskajam personālam varētu būt problēmas ar angļu valodas pamatzināšanām, bet ISTA ir pieejama arī krievu valodā. Jeb - ''īsti speci'' nemāk nevienu valodu?
Atgriežoties pie misfiring tēmas - pēc sveces un aizdedzes spoles maiņas, 7. cilindrā joprojām ir misfire problēmas. Acīmredzot, sprausla nekorekti izsmidzina degvielu. Izsmidzinātās degvielas daudzums atbilst vajadzīgajam, bet var pieņemt, ka degviela tiek izsmidzināta nekorektā leņķī un aizlej sveci.
Tika nolemts samainīt vietām 7. un 8. cilindra sprauslas, lai gūtu 100% apstiprinājumu tam, ka pie vainas ir sprausla.
Pēc sprauslu apmainīšanas un 2 minūšu izbraukuma sesijas:
Lūk, aktuālajā sesijā:
7. cilindram 4 misfire eventi;
8. cilindram: 80 eventi.
Problēma no 7. cilindra ir pārceļojusi uz 8.cilindru. Esam guvuši 100% apstiprinājumu, ka bojāta ir (bijusī) 7.cilindra sprausla. Risinājums - sprauslas maiņa.
Un tad - visu sprauslu piekodēšana, dzinēja re-adaptēšana. Kāpēc jākodē visas sprauslas? Jo tās izrādījās nepiekodētas. Jā, saprotu, ka sprauslas kāds (acīmredzot, cits dīleris, jo auto bija garantija) ir mainījis senāk, auto ''dzimtenē'' USA, bet - pēdējo remontu laikā lokālais dīleris šo problēmu ne pamanīja, ne novērsa...
Posta nobeigumā dažas piezīmes.
1. visi minētie remonta soļi: sveču pārbaude un maiņa; aizdedzes spoļu maiņa vai samainīšana starp blakus cilindriem, visbeidzot - sprauslu maiņa starp cilindriem, ir aprakstīta ISTA Repair plan. Tas ir dīlera pienākums šādi rīkoties. Jā, dīlerim ir nelielas problēmas ar misfire skaitītāju nolasīšanu, bet, ja dīleris būtu sekojis ISTA norādēm un strādājis ar 2. un 7. cilindriem, auto būtu saremontēts (klients, tiesa, pārmaksātu par vienu spraulu - 2. cilindra);
2. nav tā, ka šiem dzinējiem misfire skaitītāji nav pieejami. Ar ISTA ir redzami kopējie misfire skaitītāji. Lai tos izmantotu:
a) jāpieraksta esošie skaitītāji;
b) jāveic izbraukuma sesija;
c) jānolasa jaunās skaitītāju vērtības, jāizrēķina skaitītāju delta.
3. Jaunākajās ISTA+ versijās, Expert mode, pēc sveču attīrīšanas testa bloka, ISTA piedāvā misfiring datu log un grafikus. Te jāpiemin, ka šo datu analīze tiek veikta pilnīgi bezjēdzīgi, grafiki - maksimāli nesaprotami, bet - ja labi papūlās, vainīgo (to, kam ir problēmas ar misfirēm) cilindru atrast var. Jā, kopējais šī testa bloka novērtējums ir: FAIL, bet pats bloks ir pelnījis atsevišķu bloga ierakstu.
Visbeidzot gribu piebilst - šis nav pirmais posts par dīleru vai sertificētu servisa centru neprofesionālu darbību vai pat tādu rīcību, kas robežojas ar krāpšanu. Bet šis gadījums ir unikāls ar to, ka dīleris nespēj ne pārbaudīt un, ja nepieciešams, papildināt tehnoloģiskos šķidrumus, ne saprot pavisam elementāru problēmu sakarības, ne veic apkopes pamatdarbus (aizdedzes sveču maiņa, piemēram).
p.s. lūk, misfire skaititāji pēc 8.tā cilindra sprauslas maiņas:
Kā redzam, 8.tajam cilindram ir tikai 1 misfire events - visas problēmas ir pazudušas!
Nu dominē 6.tais cilindrs, tam fiksēti 7 eventi. 6.tais cilindrs tiks pie jaunas aizdedzes spoles.
Sveiki! Kā ar Jums sazināties?
AtbildētDzēstŠo komentāru ir noņēmis autors.
DzēstSveiki! Piemeeram: kaspars.sprogis.mail@gmail.com
Dzēst