EGR. Neiedarbināms auto
Šodien manā pieredzē gadījās auto: E90, ar N43 sērijas dzinēju. Dzinēju nebija iespējams iedarbināt. Starteris grieza, sprauslu live data rādīja, ka degviela tiek iesmidzināta, Rail pressure: 100 Bar, bet - dzinējs nevēlējās iedarboties.
Beidzot, pēc atkārtotas startēšanas, dzinējs uz brīdi sasniedza tukšgaitas apgriezienus, ar akseleratora pedāli man izdevās noturēt tos 2000 .. 3000 RPM diapazonā. Palēnām atlaižot akseleratora pedāli un RPM krītot, dzinējs sāka raustīties, integratori strauji pieauga (sasniedzot +30%), auto centās noslāpt.
DME kļūdu atmiņā - kļūda par EGR adaptācijām un differential pressure sensora rādījumiem.
Apskatot EGR adaptāciju datus, redzama sekojoša aina:
Jā, skaidrs - ar EGR ir pamatīgas problēmas. Gan maza, gan liela atvēruma adaptācijas ir ārpus pieļaujamajām vērtībām. Acīmredzot, EGR ir iesprūdis pusatvērtā/atvērtā stāvoklī. Likumskarīgi - arī kļūdas par spiediena sensoru, jo ieplūdes trakts vairs nav hermētisks - tajā nav retinājums starta brīdī/maza droseļvārsta atvēruma režīmā.
Šajā postā īsti pastāstīšu, kāpēc šāds EGR defekts ir tik fatāls (kā jau minēju posta sākumā - auto nav iedarbināms).
Auto starta brīdī drosele ir atvērta 5 .. 6 grādu leņķī - to nosaka atspere pašā droselē. Starta brīdī drosele netiek elektroniski vadīta. Šāds risinājums ir paredzēts tieši gadījumiem, kad/ja pati drosele ir bojāta (tai ir visi iespējamie defekti - tās elektromotors nestrādā, vai kāds no pozīcijas sensoriem melo, utml.). Starta brīdī jūs variet izvēlēties jebkādu akseleratora pedāļa pozīciju (vienkāršoti sakot - spaidīt akseleratoru), DME to neklausīs. Šis ir viens no aspektiem, kas apgrūtina auto iedarbināšanu, ja dzinējam ir fundamentālas problēmas ar degmaisījumu - nav iespējama ''gāzes padošana''. No otras puses - jā, protams, šāds risinājums izslēdz aizdedzes sveču aizliešanu, dzinēja pārslodzes tieši starta brīdī.
Otrs aspekts - pats EGR vārsts. EGR vārstam ir liels šķērsgriezuma laukums, jo tas paredzēts daudz lielākai gaisa plūsmai kā tukšgaita (vai pat vēl sliktāk - ap/tikai 200 RPM režīms dzinēja starta brīdī). Pat, ja EGR ir palicis pusatvērtā stāvoklī, tas var radīt (un rada) milzīgu papildus gaisa piesūkšanu - degmaisījums būs ļoti liess, tas neaizdegsies, auto nebūs iedarbināms!
Situāciju vēl sliktāku padara sekojošas nianses - sākot auto iedarbināšanu, pirmajās sekundes daļās (līdz eļļas spiediens sasniedz nepieciešamo vērtību 2.6 Bar un tiek noteikta kloķvārpstas 0 pozīcija), cilindros degviela netiek iesmidzināta. Cilindros nokļūst tikai gaiss, kas tiek izspiests izplūdē. Tālāk jau - izplūdē esošais gaiss caur pusatvērto (bojāto) EGR nokļūst atpakaļ ieplūdes traktā, kur piejaucas degmaisījumam un to ''atšķaida''. Diemžēl, šiem dzinējiem nav pat Valvetronic, kas spētu kā mazināt pārlieku lielo gaisa apjomu.
Beidzot, pēc atkārtotas startēšanas, dzinējs uz brīdi sasniedza tukšgaitas apgriezienus, ar akseleratora pedāli man izdevās noturēt tos 2000 .. 3000 RPM diapazonā. Palēnām atlaižot akseleratora pedāli un RPM krītot, dzinējs sāka raustīties, integratori strauji pieauga (sasniedzot +30%), auto centās noslāpt.
DME kļūdu atmiņā - kļūda par EGR adaptācijām un differential pressure sensora rādījumiem.
Apskatot EGR adaptāciju datus, redzama sekojoša aina:
Jā, skaidrs - ar EGR ir pamatīgas problēmas. Gan maza, gan liela atvēruma adaptācijas ir ārpus pieļaujamajām vērtībām. Acīmredzot, EGR ir iesprūdis pusatvērtā/atvērtā stāvoklī. Likumskarīgi - arī kļūdas par spiediena sensoru, jo ieplūdes trakts vairs nav hermētisks - tajā nav retinājums starta brīdī/maza droseļvārsta atvēruma režīmā.
Šajā postā īsti pastāstīšu, kāpēc šāds EGR defekts ir tik fatāls (kā jau minēju posta sākumā - auto nav iedarbināms).
Auto starta brīdī drosele ir atvērta 5 .. 6 grādu leņķī - to nosaka atspere pašā droselē. Starta brīdī drosele netiek elektroniski vadīta. Šāds risinājums ir paredzēts tieši gadījumiem, kad/ja pati drosele ir bojāta (tai ir visi iespējamie defekti - tās elektromotors nestrādā, vai kāds no pozīcijas sensoriem melo, utml.). Starta brīdī jūs variet izvēlēties jebkādu akseleratora pedāļa pozīciju (vienkāršoti sakot - spaidīt akseleratoru), DME to neklausīs. Šis ir viens no aspektiem, kas apgrūtina auto iedarbināšanu, ja dzinējam ir fundamentālas problēmas ar degmaisījumu - nav iespējama ''gāzes padošana''. No otras puses - jā, protams, šāds risinājums izslēdz aizdedzes sveču aizliešanu, dzinēja pārslodzes tieši starta brīdī.
Otrs aspekts - pats EGR vārsts. EGR vārstam ir liels šķērsgriezuma laukums, jo tas paredzēts daudz lielākai gaisa plūsmai kā tukšgaita (vai pat vēl sliktāk - ap/tikai 200 RPM režīms dzinēja starta brīdī). Pat, ja EGR ir palicis pusatvērtā stāvoklī, tas var radīt (un rada) milzīgu papildus gaisa piesūkšanu - degmaisījums būs ļoti liess, tas neaizdegsies, auto nebūs iedarbināms!
Situāciju vēl sliktāku padara sekojošas nianses - sākot auto iedarbināšanu, pirmajās sekundes daļās (līdz eļļas spiediens sasniedz nepieciešamo vērtību 2.6 Bar un tiek noteikta kloķvārpstas 0 pozīcija), cilindros degviela netiek iesmidzināta. Cilindros nokļūst tikai gaiss, kas tiek izspiests izplūdē. Tālāk jau - izplūdē esošais gaiss caur pusatvērto (bojāto) EGR nokļūst atpakaļ ieplūdes traktā, kur piejaucas degmaisījumam un to ''atšķaida''. Diemžēl, šiem dzinējiem nav pat Valvetronic, kas spētu kā mazināt pārlieku lielo gaisa apjomu.
Komentāri
Ierakstīt komentāru