MSD87. Sprauslu managements. Tukšgaita
Man gadījās brīvs brīdis un es nolēmu paskatīties - vai, izstrādājot F sēriju ar MSD87 DME, BMW inženieri ir izdarījuši secinājumus kopš MSD80 (N43/N53) un izlabojuši nepilnības. Protams, izpratne par nepilnībām var atšķirtites. Tādēļ precizēšu - nepilnības manā skatījumā.
Pieslēdzoties pie sprauslas, tukšgaitā, Homogēnā režīmā, var novērot sekojošu bildi:
Skaidrs: MSD87 sprauslu vadības hardware arhitektūra nav mainīta. High-side switch ir kopējs visai bankai; low-side switch ir katrai sprauslai savs. Kā jau minēju MSD80 darbības aprakstā, šāds risinājums ļauj ekonomēt gan MCU resursus (timerus un ADC), gan hardware elementus (OPampus), kā arī - novērš hardware elementu parametru atsķirības ietekmi uz katru no sprauslām.
Lūk, attēlā atzīmēju - uz kura cilindra sprauslu attiecas katrs no impulsiem (osciloskops pieslēgts pie pirmā cilindra sprauslas, tā ir ''aktīvā''):
Aktīvās sprauslas signāls:
Savukārt - ja sprauslu atvērt nevajag, signāls uz tās izvadiem izskatās šāds:
Interesanta ir cita nianse: Homogēnā režīmā tiek izmantots tikai viens iesmidzināšanas impulss.
Jā, manā ieskatā - tas ir pareizāk kā MSD80. Impulss ir 1.5..2 reizes garāks (ap 350..400us) - samazinās sprauslu reakcijas parametru atšķirības ietekme. Attiecīgi - varam sagaidīt mazākas problēmas ar paliekošu vibrāciju tukšgaitā.
Otra nianse: Homogēna režīma tukšgaitas uzturēšanas algoritms ir pārstrādāts. Nu tas ļoti atgādina Stratified charge (MSD80) - reakcija uz cilindru mehāniskās efektivitātes izmaiņām ir ātra. Acīmredzot - BMW inženieri ir izdarījuši secinājumus. Nu Homogēna režīma tukšgaita ir tikpat stabila kā agrāk Stratified charge. To labi var redzēt Rough run menu. Un jā, arī just - ne mazākās vibrācijas, pieskaroties auto stūrei.
INPA laipni piedāvā aplūkot sprauslām piemērotās reference+idle un individuālās momentānās korekcijas ../F5/F9
Jāatzīst - BMW nav veģetējis, progress šajā jomā ir acīmredzams!
Pieslēdzoties pie sprauslas, tukšgaitā, Homogēnā režīmā, var novērot sekojošu bildi:
Skaidrs: MSD87 sprauslu vadības hardware arhitektūra nav mainīta. High-side switch ir kopējs visai bankai; low-side switch ir katrai sprauslai savs. Kā jau minēju MSD80 darbības aprakstā, šāds risinājums ļauj ekonomēt gan MCU resursus (timerus un ADC), gan hardware elementus (OPampus), kā arī - novērš hardware elementu parametru atsķirības ietekmi uz katru no sprauslām.
Lūk, attēlā atzīmēju - uz kura cilindra sprauslu attiecas katrs no impulsiem (osciloskops pieslēgts pie pirmā cilindra sprauslas, tā ir ''aktīvā''):
Aktīvās sprauslas signāls:
Savukārt - ja sprauslu atvērt nevajag, signāls uz tās izvadiem izskatās šāds:
Interesanta ir cita nianse: Homogēnā režīmā tiek izmantots tikai viens iesmidzināšanas impulss.
Jā, manā ieskatā - tas ir pareizāk kā MSD80. Impulss ir 1.5..2 reizes garāks (ap 350..400us) - samazinās sprauslu reakcijas parametru atšķirības ietekme. Attiecīgi - varam sagaidīt mazākas problēmas ar paliekošu vibrāciju tukšgaitā.
Otra nianse: Homogēna režīma tukšgaitas uzturēšanas algoritms ir pārstrādāts. Nu tas ļoti atgādina Stratified charge (MSD80) - reakcija uz cilindru mehāniskās efektivitātes izmaiņām ir ātra. Acīmredzot - BMW inženieri ir izdarījuši secinājumus. Nu Homogēna režīma tukšgaita ir tikpat stabila kā agrāk Stratified charge. To labi var redzēt Rough run menu. Un jā, arī just - ne mazākās vibrācijas, pieskaroties auto stūrei.
INPA laipni piedāvā aplūkot sprauslām piemērotās reference+idle un individuālās momentānās korekcijas ../F5/F9
Jāatzīst - BMW nav veģetējis, progress šajā jomā ir acīmredzams!
Komentāri
Ierakstīt komentāru