MSD87. Aizdedzes spoļu vadība

Šoreiz - apskatīsim, vai BMW inženieri ir pamanījuši un novērsuši galveno iemeslu, kādēļ tik bieži iziet no ierindas N43/N53 sērijas dzinēju aizdedzes spoles un MSD80 vadības bloku spoļu vadības slēdži. Jā, MSD81 un MSD87 ir uzstādīti jaudīgāki slēdži ar overvoltage protection - to failure ir retāka, bet, piemēram, MSD81 problēmas ar aizdedzes spoļu īso kalpošanas laiku nebija mazinājušās (tātad - slēdžu nomaiņa problēmas cēloni nerisina).

Pieslēdzu osciloskopu pie MSD87 (F10/N53) aizdedzes spoles:
Lieliski - nekādu izmaiņu kopš MSD80/81! Maksimālais spriegums sasniedz ap 320V, kas precīzi atbilst jaudas slēdžu aizsardzības slieksnim. Sasniedzot šo spriegumu, jaudas slēdzis mēģina sevi ''aizsargāt'' - tas mēģina atvērties. Rezultātā sākas attēlā redzamā signāla viļņošanās (sīkāks apraksts MSD80 sadaļā).
Nav šaubu - arī F sērijas īpašniekiem aizdedzes spoles ir un būs mūžīgas galvassāpes. Risinājums? Jāuzstāda snubbers.
Turklāt, sprieguma pieaugšanas ātrums ir ievērojams (tas nav ierobežots): ap 50..80V/us, kas garantē augstu traucējumu līmeni visā auto elektrosistēmā un risku tikt sabojātai vadu izolācijai (E sērijai šādas problēmas reizēm tika novērotas).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Lodāmuru performances testi

Lodāmuru performances testi. Duratool

AiXun T380 lodēšanas stacija