MSD87. Aizdedzes spoļu vadība

Šoreiz - apskatīsim, vai BMW inženieri ir pamanījuši un novērsuši galveno iemeslu, kādēļ tik bieži iziet no ierindas N43/N53 sērijas dzinēju aizdedzes spoles un MSD80 vadības bloku spoļu vadības slēdži. Jā, MSD81 un MSD87 ir uzstādīti jaudīgāki slēdži ar overvoltage protection - to failure ir retāka, bet, piemēram, MSD81 problēmas ar aizdedzes spoļu īso kalpošanas laiku nebija mazinājušās (tātad - slēdžu nomaiņa problēmas cēloni nerisina).

Pieslēdzu osciloskopu pie MSD87 (F10/N53) aizdedzes spoles:
Lieliski - nekādu izmaiņu kopš MSD80/81! Maksimālais spriegums sasniedz ap 320V, kas precīzi atbilst jaudas slēdžu aizsardzības slieksnim. Sasniedzot šo spriegumu, jaudas slēdzis mēģina sevi ''aizsargāt'' - tas mēģina atvērties. Rezultātā sākas attēlā redzamā signāla viļņošanās (sīkāks apraksts MSD80 sadaļā).
Nav šaubu - arī F sērijas īpašniekiem aizdedzes spoles ir un būs mūžīgas galvassāpes. Risinājums? Jāuzstāda snubbers.
Turklāt, sprieguma pieaugšanas ātrums ir ievērojams (tas nav ierobežots): ap 50..80V/us, kas garantē augstu traucējumu līmeni visā auto elektrosistēmā un risku tikt sabojātai vadu izolācijai (E sērijai šādas problēmas reizēm tika novērotas).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām