Kādu lādētāju lietot?
Pēc maniem postiem par to, kā feilo Ctek un citi superinteliģentie un dārgie automātiskie lādētāji, diezgan daudzi bloga lasītāji man ir jautājuši - ko darīt? Kādu lādētāju lietot? Vai tiešām jāiztērē vairāk kā 1000 EUR par profesionālo lādētāju?
Šī ir tā reize, kad varu ieteikt - lietojiet pašu vienkāršāko ''old school'' tipa lādētāju! Kaut ko līdzīgu kā attēlā:
Līdzīgus lādētājus ražo milzums dažādu firmu visā pasaulē. Šie lādētāj sastāv no: 120/230VAC/13 .. 15VAC 50/60Hz transformatora un diožu tiltiņa. Un viss, vairāk nekādas sarežģītas elektronikas tajos neatradīsiet!
Minēšu dažas ninases, ko būtu vērts ņemt vērā, iegādājoties šo lādētāju:
a) 12/24V lādētājs būs piemērotāks kā 6/12V, jo būs jaudīgāks;
b) ja iespējams, izvēlieties modeli ar automātisko drošinātāju - atkritīs problēmas ar tā nomaiņu;
c) jebkāda veida ampermetrs - obligāts. Tikai tad, ja lādētājs ir aprīkots ar ampermetru, jūs redzēsiet, vai lādētājs nodod enerģiju jūsu auto. Vēlamā ampermetra skala: virs 5A (optimāli: 6 .. 10A). Jaudīgāks lādētājs būs efektīvāks.
Zemāk apkopošu nianses, kas jāņem vērā, lādējot (uzturot) auto ar šādu lādētāju:
a) lādētāju pievienojiet motortelpā, pie tam paredzētajām spailēm, nevis tieši pie akumulatora. Tikai tad, ja pievienosiet lādētāju pareizi, IBS sistēma zinās, cik daudz enerģijas lādētājs nodevis uzlādes laikā;
b) šim lādētājam nav nekādas automātikas, tādēļ - neatstājiet ilgstoši (ilgāk kā 24 stundas) šo lādētāju pieslēgtu pie auto;
c) ja auto nav aizmidzis, šāds lādētājs nespēs lādēt akumulatoru. Auto nomoda posmā, neskatoties uz to, ka lādētājs piegādās auto enerģiju, tās (enerģijas) patēriņš būs lielāks! Tādēļ - pieslēdziet lādētāju un ļaujiet auto ''iet gulēt''. Kad auto aizmigs, tikai tad sāksies akumulatora uzlāde;
d) katra auto ''pamošanās'' patērēs vairāku stundu laikā veikto uzlādi. Attiecīgi - ja auto pamodīsies ''tikai'' dažas reizes, var sanākt, ka, pat lādējot akumulatoru visu nakti, no rīta rezultāts būs ne īpaši labāks kā vakarā. Tādēļ - nemodiniet auto! Aizslēdziet to (tā auto ātrāk aizies gulēt) un atstājiet lādēties;
e) ja auto aprīkots ar Key less sistēmu, tas pamodīsies, ja skarsieties klāt rokturiem vai tuvināsiet auto atslēgas. Parūpējieties, lai auto mierīgi ''guļ'' uzlādes laikā;
f) akumulatoru bateriju atstājiet pieslēgtu auto. Tā IBS sistēma zinās akumulatora uzlādes stāvokli. akumulatoru ir jēga atvienot tikai tad, ja uz ilgu laiku (vairāk kā mēnesis) dodieties projām. Īsākiem pārtraukumiem akumulatora atvienošana nav ieteicama;
g) ja iespējams, ziemā (ja āra temperatūra ir zem 0 oC) uzlādes laikā auto novietojiet garāžā - jo augstāka temperatūra, jo efektīvāka ir akumulatora ķīmija, tas labāk uzņem enerģiju un efektīvāk strādā.
Atcerieties - lādētāja ampermetra rādījums norāda no lādētāja saņemto enerģiju, nevis strāvu, kas plūst akumulatora ķēdē (runa ir par situāciju, kad akumulators ir pievienots auto). Ja auto ir nomodā, visa enerģija tiks patērēta auto elektronikas uzturēšanai. Vēl vairāk - E60/90 un jaunāki auto nomodā var patērēt 15 .. 20A un pat vairāk - šādu strāvu parasts lādētājs nenodrošinās. Trūkstošā strāva tiks paņemta no akumulatora - tātad: patiesībā akumulators tiks izlādēts, nevis uzlādēts. Rūpējieties, lai auto ''guļ'' visu uzlādes laiku.
Šī ir tā reize, kad varu ieteikt - lietojiet pašu vienkāršāko ''old school'' tipa lādētāju! Kaut ko līdzīgu kā attēlā:
Līdzīgus lādētājus ražo milzums dažādu firmu visā pasaulē. Šie lādētāj sastāv no: 120/230VAC/13 .. 15VAC 50/60Hz transformatora un diožu tiltiņa. Un viss, vairāk nekādas sarežģītas elektronikas tajos neatradīsiet!
Minēšu dažas ninases, ko būtu vērts ņemt vērā, iegādājoties šo lādētāju:
a) 12/24V lādētājs būs piemērotāks kā 6/12V, jo būs jaudīgāks;
b) ja iespējams, izvēlieties modeli ar automātisko drošinātāju - atkritīs problēmas ar tā nomaiņu;
c) jebkāda veida ampermetrs - obligāts. Tikai tad, ja lādētājs ir aprīkots ar ampermetru, jūs redzēsiet, vai lādētājs nodod enerģiju jūsu auto. Vēlamā ampermetra skala: virs 5A (optimāli: 6 .. 10A). Jaudīgāks lādētājs būs efektīvāks.
Zemāk apkopošu nianses, kas jāņem vērā, lādējot (uzturot) auto ar šādu lādētāju:
a) lādētāju pievienojiet motortelpā, pie tam paredzētajām spailēm, nevis tieši pie akumulatora. Tikai tad, ja pievienosiet lādētāju pareizi, IBS sistēma zinās, cik daudz enerģijas lādētājs nodevis uzlādes laikā;
b) šim lādētājam nav nekādas automātikas, tādēļ - neatstājiet ilgstoši (ilgāk kā 24 stundas) šo lādētāju pieslēgtu pie auto;
c) ja auto nav aizmidzis, šāds lādētājs nespēs lādēt akumulatoru. Auto nomoda posmā, neskatoties uz to, ka lādētājs piegādās auto enerģiju, tās (enerģijas) patēriņš būs lielāks! Tādēļ - pieslēdziet lādētāju un ļaujiet auto ''iet gulēt''. Kad auto aizmigs, tikai tad sāksies akumulatora uzlāde;
d) katra auto ''pamošanās'' patērēs vairāku stundu laikā veikto uzlādi. Attiecīgi - ja auto pamodīsies ''tikai'' dažas reizes, var sanākt, ka, pat lādējot akumulatoru visu nakti, no rīta rezultāts būs ne īpaši labāks kā vakarā. Tādēļ - nemodiniet auto! Aizslēdziet to (tā auto ātrāk aizies gulēt) un atstājiet lādēties;
e) ja auto aprīkots ar Key less sistēmu, tas pamodīsies, ja skarsieties klāt rokturiem vai tuvināsiet auto atslēgas. Parūpējieties, lai auto mierīgi ''guļ'' uzlādes laikā;
f) akumulatoru bateriju atstājiet pieslēgtu auto. Tā IBS sistēma zinās akumulatora uzlādes stāvokli. akumulatoru ir jēga atvienot tikai tad, ja uz ilgu laiku (vairāk kā mēnesis) dodieties projām. Īsākiem pārtraukumiem akumulatora atvienošana nav ieteicama;
g) ja iespējams, ziemā (ja āra temperatūra ir zem 0 oC) uzlādes laikā auto novietojiet garāžā - jo augstāka temperatūra, jo efektīvāka ir akumulatora ķīmija, tas labāk uzņem enerģiju un efektīvāk strādā.
Atcerieties - lādētāja ampermetra rādījums norāda no lādētāja saņemto enerģiju, nevis strāvu, kas plūst akumulatora ķēdē (runa ir par situāciju, kad akumulators ir pievienots auto). Ja auto ir nomodā, visa enerģija tiks patērēta auto elektronikas uzturēšanai. Vēl vairāk - E60/90 un jaunāki auto nomodā var patērēt 15 .. 20A un pat vairāk - šādu strāvu parasts lādētājs nenodrošinās. Trūkstošā strāva tiks paņemta no akumulatora - tātad: patiesībā akumulators tiks izlādēts, nevis uzlādēts. Rūpējieties, lai auto ''guļ'' visu uzlādes laiku.
Komentāri
Ierakstīt komentāru