Fake sprauslas. Esiet uzmanīgi!

Viens no mana bloga lasītājiem informēja par savu negatīvo pieredzi.
Pirms kāda laika viņš eBay tirdzniecības vietnē bija iegādājies ''refurbished'' sprauslas savam N53 sērijas dzinējam.
Diemžēl, uzstādot šīs sprauslas, dzinējs normāli darboties nespēja - tas raustījās, iedegās EML simbols KOMBI, pa izplūdi vēlās dūmu mākoņi, smirdēja pēc degvielas.
Situācija, salīdzinot ar viņa ''vecajām'' sprauslām - nesalīdzināmi sliktāka. Auto īpašnieks nekavējoši uzstādīja savas vecās sprauslas atpakaļ, jo ar tām vismaz bija iespējams puslīdz normāli braukt.

Par šādiem gadījumiem un aizdomīgi lētām sprauslām eBay (daļa - it kā lietotas, bet laba stāvoklī; daļa - atjaunotas; daļa - it kā pilnīgi jaunas) biju dzirdējis arī iepriekš, bet šoreiz - nelaimīgais pircējs atsūtīja arī sprauslu attēlus.

Pirms publiskoju attēlus, minēšu dažas nianses:
a) šīs pjezo sprauslas NAV atjaunojamas. Neviens tās pat neizjauc. Pat tās izjaucot, nav tādu mehānisku detaļu, kas būtu atjaunojamas (kā ''parastajām'' sprauslām);
b) sprauslu tīrīšana ietver to parametru mērīšanu (gan noplūdes, gan flowrate dažādiem atvērumiem) gan pirms, gan pēc tīrīšanas; tīrīšanas laikā sprauslas ir jāaktivizē; šķidrums jāvada cauri sprauslai. Šī ir darbietilpīga procedūra, tās veikšanai nepieciešams dārgs aprīkojums. Ja pārdevējs neizsniedz diagnostikas reportu par katru sprauslu, var uzskatīt, ka nekāda tīrīšana nav bijusi!

Un lūk, attēli:





1. sprauslu iepakojums (kartona kastītes) neatbilst oriģinālam. Oriģinālās sprauslas ir iepakotas caurspīdīgas plastmasas kastītēs;
2. sprauslu plastmasas daļa ir melna, nevis pelēka. Melnā krāsā bija krāsotas pirmo paaudžu sprauslas, kuras vēlāk BMW lūdza nomainīt. Nomaiņu dīleri veica bez maksas - tas notika atsaukuma ietvaros. Krāsojums tika mainīts, lai atvieglotu identificēšanu - jaunā vai vecā tipa sprauslas ir uzstādītas dzinējam;
3. uzraksti ir baltā, nevis dzeltenīgā krāsā - kā oriģinālajām sprauslām;
4. sprauslām ir norādīta 11.tā (jaunākā) relīze. Īstās šīs relīzes sprauslas nav melnā krāsā;
5. visām sprauslām ir vienādi kodējuma dati! Kā tas iespējams?



Šoreiz izmanīgi cilvēki ir rīkojušies vienkārši: viņi (jādomā, pa simbolisku naudu) ir tikuši pie liela daudzuma veco relīžu sprauslām, ar kādu šķīdinātāju nomazgājuši vecos uzrakstus un visām uzklājuši jaunu uzrakstu - jaunāko relīzi un vienādus kodējuma datus. Nav šaubu - protams, spraulu reālie parametri nav mērīti, kodējums neatbilst patiesībai. Skaidrs, ka nelielam daudzumam meklēt atbilstošu drukas iekārtu, veidot šablonu - neatmaksājas. Acīmredzot, šie vīri ir sagatavojuši palielu viltoto sprauslu partiju.


Uzmanieties! Nepērciet šīs sprauslas! Tās ir vecu, nolietotu un nestrādājošu sprauslu viltojums!

Lūk, kā izskatās ''īsta'' sprausla:
1. kaut arī sprausla ir ļoti vecas relīzes: 03, tai jau ir pelēks korpuss;
2. uzraksti uz korpusa - dzeltenīgā krāsā;
3. kodējuma dati - unikāli katrai sprauslai (atšķiras no ''maģiskajiem'' 581/203).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām