Auksts dzinējs. Hiccup

Šoreiz par nepatīkamu simptomu, ar kuru ir saskārušies daudzi N53 sērijas dzinēju lietotāji. Droši zināms, ka problēma ir plaši izplatīta N53 sērijas dzinējiem, par N43 sērijas dzinējiem nav apstiprinājuma.

Problēmas apraksts:
pēc auksta dzinēja iedarbināšanas, aptuveni pēc 30 ..40 sekundēm tas noraustās.

Šī problēma var būt izteiktāka, mazāk izteikta, ja ar auto sāk braukt - noraustīšanās nav novērota.

Lūk video, kā izskatās ne īpaši izteikts šīs problēmas piemērs (video 46. sekunde):
Dzinēja tukšgaita noraustās, tālāk dzinējs turpina strādāt, it kā ''nekas nebūtu noticis''. Lieki piebilst - nekādas kļūdas DME atmiņā netiek ierakstītas.

Un tagad paskatīsimies, kas notiek ar degmaisījumu problēmas brīdī (video tika ierakstīts vienlaicīgi ar augstāk redzamo video):

Vienīgais notikums, kas notiek aptuvenā hiccup brīdī, ir - kontroles zondu uzsildes sākums. Tajā pat laikā - visu laiku degmaisījums ir korekts (Lambda ap 1.00), Integratori ir stabili. Nekā tāda, kas liecinātu par visu banku degmaisījuma problēmām.
Lai situāciju padarītu vēl interesantāku:
a) DME atmiņā nav kļūdu;
b) dzinējs ir readaptēts;
c) dzinējs izmanto Stratified charge;
d) learnbits ../F5/Shift+F6/F2 uzrāda korekti pabeigtas adaptācijas;
e) Banku temperatūras atkarīgās adaptācijas ../F5/Shift+F5/F4 - korektas;
f) paliekoša vibrācija nav novērojama, Rough run ../F5/F7 uzrāda korektu cilindru mehānisko efektivitāti, tātad - arī katra cilindra degmaisījums ir korekts;
g) gan offset tipa, gan multpilkatīvā tipa LTFT - korektas.

Papildus - visas saistītās sistēmas: droseles, Tank ventilation valve, EGR - visu adaptācijas ir korektas.
Dzinējam nav novēroti masveidīgi misfires, šis hiccup notiek vienu reizi, konkrētā laikā kopš dzinēja iedarbināšanas.

Man nav ne mazāko šaubu - šis ir software bug. Viens no daudzajiem. Skumji, bet šo situāciju korekti labot nevar, jo pēdējās MSD80/81 software relīzes ir datētas ar aptuveni 8 gadu senu pagātni.

Gadījumi, kad šādi, piedevām - spēcīgi hiccup var būt pamatoti (attiecas arī uz N43):
a) problēmas ar eļļas spiedienu: ja DME konstatē nespēju uzturēt pieprasīto eļļas spiedienu pietiekoši ilgi (vairākas sekundes), tiek ieslēgts avārijas režīms, kurā eļļas sūknis attīsta maksimālo eļļas spiedienu līdz nākošajai braukšanas sesijai. Avārijas režīma ieslēgšanās brīdī ir spēcīgs hiccup; DME atmiņā tiek ierakstīta kļūda par eļļas spiedienu (statisks);
b) problēmas ar degvielas spiedienu. Ja HPFP ilgāku laiku (5+ sekundes) nespēj uzturēt pieprasīto spiedienu, HPFP tiek atslēgts. Pārejot avārijas režīmā ar 5 Bar spiedienu (ko nodrošina LPFP), būs jūtams hiccup. DME atmiņā tiks ierakstīta kļūda par HPFP spiedienu (statisks);
c) problēmas ar akumulatora SOC/SOH datiem. Ja akumulators pēc nomaiņas nav korekti piereģistrēts, jeb nav piereģistrēts vispār, IBS sistēmas SOH rāda negatīvu vērtību - IBS sistēma nestrādā korekti: var būt regulāri hiccup, jo feilo ģeneratora vadības algoritmi un borta spriegums brīžiem krīt zem pieļaujamās normas;
d) virkne iemeslu (piem., pilnīgs sistēmas crash dēļ kādas tekošas sprauslas, HPFP pārspiediena vārsta problēmām, u.c. defektiem), kas izsauc DME Internal reset. Šī kļūda tiek ierakstīta tikai Info list un ir redzama tikai ar INPA (..F4/F2/F3). Šajā gadījumā būs pilnīgi nekorekts degmaisījums raustīšanās brīdī, parasti tiek ierakstītas kļūdas, piem., par HPFP - spiediena kritums vai plaussibility (arī šīs kļūdas var tikt ierakstītas tieši/tikai Info sarakstā).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām