F07 N55. Long cranking
Šodienas pacients: F07 GT ar N55 sērijas benzīna dzinēju.
Viena no sūdzībām - dzinējs (it īpaši pēc ilgākas stāvēšanas, cold start) ir ilgi jāstartē.
Vairāki specializēti BMW centri bija veikuši ''diagnostiku''. Ieteikumi: nomainīt LPFP, HPFP, sprauslas, starteri, akumulatoru bateriju.
Sākotnējā apskate uzrādīja aktīvas kļūdas par IBS sensoru. Protams, ja auto nepēj monitorēt akumulatora uzlādi, tas (akumulators) netiks korekti izmantots. Nesaprotamu iemeslu dēļ neviens no spcializētajiem servisa centriem šīs problēmas nebija pamanījis.
Jāpiebilst, ka problēmas ar IBS sistēmu var būt periodiskas ilgas startēšanas cēlonis - IBS mēra akumulatora starta strāvu.
Arī tad, ja akumulators netiek pienācīgi uzlādēts, starteris īsti labi negriezīs dzinēju starta brīdī un tā startēšana var būt apgrūtināta.
Šoreiz pēc IBS sensora nomaiņas atjaunojās akumulatora enerģijas rēķināšana, bet ilgas startēšanas problēmas turpinājās.
Nākošais apstāklis, kas var izraisīt ilgu startēšanu: nepietiekams eļļas spiediens.
Pieslēdzu ISTA D. Startējot aukstu dzinēju, es konstatēju, ka starta brīdī eļļas spiediens lēnām kāpj, sasniedzot ap 2000 hPa aptuveni 5 sekunžu laikā, tad dzinējs pēkšņi iedarbojās, bet eļļas spiediens tukšgaitā sasniedza 7000 .. 7500 hPa!
Ko nozīmē šāds (tik liela spiediena) rādījums?
Maksimāli noteiktajā startēšanas laikā (ap 5 sekundes) netika sasniegts noteiktais minimālais eļļas spiediens, tādēļ:
a) beidzoties maksimālajam startēšanas laikam dzinējs (tomēr) tika iedarbināts;
b) DME, saprotot, ka dzinējam ir problēmas ar eļļas spiedienu, atslēdza elektoniski vadāmā eļļas sūkņa vadību, liekot tam darboties ar maksimālo spiedienu.
Šāds aizsardzības mehānisms (ilga startēšana) ir paredzēts visiem N43/53/54/55 sērijas benzīna dzinējiem (kam ir elektriski vadāms eļļas sūknis), lai pasargātu tos no mehāniska bojājuma dēļ nepietiekoša eļļas spiediena.
MSD80 DME šādas problēmas gadījumā ieraksta atbilstošu kļūdu Info list kļūdu sarakstā. Atribūtos redzami dati par starta brīdi: tipiski ap 200 RPM un zem 2000 hPa fiksēts maksimālais eļļas spiediens. Turklāt, Info list ir redzams tikai ar INPA (pat ISTA D/+ šo sarakstu neļauj aplūkot).
Diemžēl, citiem DME nav šāds Info list; Bosch DME šādā situācijā neieraksta nekādu kļūdu.
Tas var likties jocīgi - dzinējam ir tādas eļļas spiediena problēmas, ka visa eļļas spiediena stabilizēšanas sistēma tiek atslēgta, bet - nekādu kļūdu? Jā, tā, diemžēl, ir. Atkārtojot vairākus secīgus cold start, problēma atkārtojās. Ilga startēšana, zems eļļas spiediens, tad - starts un eļļas spiediens ap 7000 hPa. Nepalika ne mazāko šaubu, ka šī problēma nav gadījums.
Piezīme: N43/N53 dzinēji ar MSD80 DME vadību šādā situācijā (ja startēšanas brīdī netiek sasniegts vajadzīgais eļļas spiediens) maksimālā spiediena režīmu uztur tikai īsu brīdi (dažas sekundes) un atjauno elektriski vadāmu eļļas spiediena režīmu, ja tiek sasniegts korekts eļļas spiediens.
Kā rīkoties šādā situācijā (ja ir aizdomas par nepietiekamu eļļas spiedienu kā ilgas startēšanas iemeslu)?
Pieslēdziet ISTA D (ideālā variantā - caur iCOM, jo iCOM nodrošina nedaudz ātrāku datu refresh kā USB savienotājvads).
Veiciet auto identifikāciju, izvēlieties DME moduli un atlasiet jūs interesējošos live data.
Lai nodrošinātu maksimāli ātru datu refreshrate, izvēlieties minimālu datu skaitu. Šajā gadījumā pietiks ar:
a) eļļas spiediens;
b) dzinēja RPM.
Šajā video redzams, kā es vairākas reizes startēju dzinēju, tad izslēdzu to un brītiņu pagaidu.
Dzinējs jau ir daļēji uzsilis, tādēļ iepriekšminētais defekts ir gandrīz noslēpies. Pēc dzinēja iedarbošanās DME stabilizē eļļas spiedienu (target value tukšgaitā ir 2600 hPa) - eļļas spiediena uzturēšanas sitsēma ir ieslēgta. Arī startēšana notiek daudz ātrāk. Un tomēr - ir redzams, kā eļļas spiediens pakāpeniski pieaug aptuveni 2+ sekunžu laikā. N53/54/55 sērijas dzinēju eļļas sūkņi ir ļoti jaudīgi - tiem ir jāspēj uzpmpēt vajadzīgo eļļas spiedienu (ap 2600 hPa) nekavējoši. Esošajā video tas tā nenotiek - eļļas spiediens pieaug negribīgi.
Neapšaubāmi - auto ir nopietnas problēmas ar eļļas spiediena sasniegšanu starta brīdī. Jāpārbauda eļļas sūkņa vadības vārsts, eļļas filtrs, tā back pressure vārsts. Pats eļļas sūknis ir šķietami labā tehniskā stāvoklī, jo jau pie 600 .. 650 RPM spēj sasniegt vairāk kā 7000 hPa lielu spiedienu.
P.S. Arī šajā postā atgādināšu: HPFP nav vainojams ilgā startēšanā! DME redz Rail spiedienu un pārrēķina sprauslu atvērumu laikus atbilstoši aktuālajam Rail spiedienam. Pat vairākas reizes pazemināts Rail spiediens netraucē uzturēt korektu degmaisījumu. Vēl vairāk - pat ar pilnīgi atslēgtu HPFP dzinejs startējas normāli (Rail spiedienu ap 5000 hPa nodrošina LPFP).
Viena no sūdzībām - dzinējs (it īpaši pēc ilgākas stāvēšanas, cold start) ir ilgi jāstartē.
Vairāki specializēti BMW centri bija veikuši ''diagnostiku''. Ieteikumi: nomainīt LPFP, HPFP, sprauslas, starteri, akumulatoru bateriju.
Sākotnējā apskate uzrādīja aktīvas kļūdas par IBS sensoru. Protams, ja auto nepēj monitorēt akumulatora uzlādi, tas (akumulators) netiks korekti izmantots. Nesaprotamu iemeslu dēļ neviens no spcializētajiem servisa centriem šīs problēmas nebija pamanījis.
Jāpiebilst, ka problēmas ar IBS sistēmu var būt periodiskas ilgas startēšanas cēlonis - IBS mēra akumulatora starta strāvu.
Arī tad, ja akumulators netiek pienācīgi uzlādēts, starteris īsti labi negriezīs dzinēju starta brīdī un tā startēšana var būt apgrūtināta.
Šoreiz pēc IBS sensora nomaiņas atjaunojās akumulatora enerģijas rēķināšana, bet ilgas startēšanas problēmas turpinājās.
Nākošais apstāklis, kas var izraisīt ilgu startēšanu: nepietiekams eļļas spiediens.
Pieslēdzu ISTA D. Startējot aukstu dzinēju, es konstatēju, ka starta brīdī eļļas spiediens lēnām kāpj, sasniedzot ap 2000 hPa aptuveni 5 sekunžu laikā, tad dzinējs pēkšņi iedarbojās, bet eļļas spiediens tukšgaitā sasniedza 7000 .. 7500 hPa!
Ko nozīmē šāds (tik liela spiediena) rādījums?
Maksimāli noteiktajā startēšanas laikā (ap 5 sekundes) netika sasniegts noteiktais minimālais eļļas spiediens, tādēļ:
a) beidzoties maksimālajam startēšanas laikam dzinējs (tomēr) tika iedarbināts;
b) DME, saprotot, ka dzinējam ir problēmas ar eļļas spiedienu, atslēdza elektoniski vadāmā eļļas sūkņa vadību, liekot tam darboties ar maksimālo spiedienu.
Šāds aizsardzības mehānisms (ilga startēšana) ir paredzēts visiem N43/53/54/55 sērijas benzīna dzinējiem (kam ir elektriski vadāms eļļas sūknis), lai pasargātu tos no mehāniska bojājuma dēļ nepietiekoša eļļas spiediena.
MSD80 DME šādas problēmas gadījumā ieraksta atbilstošu kļūdu Info list kļūdu sarakstā. Atribūtos redzami dati par starta brīdi: tipiski ap 200 RPM un zem 2000 hPa fiksēts maksimālais eļļas spiediens. Turklāt, Info list ir redzams tikai ar INPA (pat ISTA D/+ šo sarakstu neļauj aplūkot).
Diemžēl, citiem DME nav šāds Info list; Bosch DME šādā situācijā neieraksta nekādu kļūdu.
Tas var likties jocīgi - dzinējam ir tādas eļļas spiediena problēmas, ka visa eļļas spiediena stabilizēšanas sistēma tiek atslēgta, bet - nekādu kļūdu? Jā, tā, diemžēl, ir. Atkārtojot vairākus secīgus cold start, problēma atkārtojās. Ilga startēšana, zems eļļas spiediens, tad - starts un eļļas spiediens ap 7000 hPa. Nepalika ne mazāko šaubu, ka šī problēma nav gadījums.
Piezīme: N43/N53 dzinēji ar MSD80 DME vadību šādā situācijā (ja startēšanas brīdī netiek sasniegts vajadzīgais eļļas spiediens) maksimālā spiediena režīmu uztur tikai īsu brīdi (dažas sekundes) un atjauno elektriski vadāmu eļļas spiediena režīmu, ja tiek sasniegts korekts eļļas spiediens.
Kā rīkoties šādā situācijā (ja ir aizdomas par nepietiekamu eļļas spiedienu kā ilgas startēšanas iemeslu)?
Pieslēdziet ISTA D (ideālā variantā - caur iCOM, jo iCOM nodrošina nedaudz ātrāku datu refresh kā USB savienotājvads).
Veiciet auto identifikāciju, izvēlieties DME moduli un atlasiet jūs interesējošos live data.
Lai nodrošinātu maksimāli ātru datu refreshrate, izvēlieties minimālu datu skaitu. Šajā gadījumā pietiks ar:
a) eļļas spiediens;
b) dzinēja RPM.
Dzinējs jau ir daļēji uzsilis, tādēļ iepriekšminētais defekts ir gandrīz noslēpies. Pēc dzinēja iedarbošanās DME stabilizē eļļas spiedienu (target value tukšgaitā ir 2600 hPa) - eļļas spiediena uzturēšanas sitsēma ir ieslēgta. Arī startēšana notiek daudz ātrāk. Un tomēr - ir redzams, kā eļļas spiediens pakāpeniski pieaug aptuveni 2+ sekunžu laikā. N53/54/55 sērijas dzinēju eļļas sūkņi ir ļoti jaudīgi - tiem ir jāspēj uzpmpēt vajadzīgo eļļas spiedienu (ap 2600 hPa) nekavējoši. Esošajā video tas tā nenotiek - eļļas spiediens pieaug negribīgi.
Neapšaubāmi - auto ir nopietnas problēmas ar eļļas spiediena sasniegšanu starta brīdī. Jāpārbauda eļļas sūkņa vadības vārsts, eļļas filtrs, tā back pressure vārsts. Pats eļļas sūknis ir šķietami labā tehniskā stāvoklī, jo jau pie 600 .. 650 RPM spēj sasniegt vairāk kā 7000 hPa lielu spiedienu.
P.S. Arī šajā postā atgādināšu: HPFP nav vainojams ilgā startēšanā! DME redz Rail spiedienu un pārrēķina sprauslu atvērumu laikus atbilstoši aktuālajam Rail spiedienam. Pat vairākas reizes pazemināts Rail spiediens netraucē uzturēt korektu degmaisījumu. Vēl vairāk - pat ar pilnīgi atslēgtu HPFP dzinejs startējas normāli (Rail spiedienu ap 5000 hPa nodrošina LPFP).
Kā ar tevi var sazināties epasta veidā.?
AtbildētDzēstkaspars.sprogis.mail@gmail.com
Dzēst