Sprausla. Netipisks defekts

No vienas puses - nekas īpašs, no otras - defekts, kas manā pieredzē gadījās pirmo reizi.

Simptomi:
a) dzinējam strādājot Stratified charge, ir it kā samazināta jauda, dzirdama tikšķēšana no motora telpas, palielinot pieprasīto griezi (iespējams - detonācija kādā no cilindriem);
b) dzinējam strādājot Homogēnā režīmā, pie maziem apgriezieniem - normāla darbība, pie lielākiem - sajūta, ka kāds no cilindriem zaudē efektivitāti.

Parametri, kas ir korekti:
a) cilindru mehāniskā efektivitāte tukšgaitā (../F5/F7) - korekta;
b) degmaisījums: gan korekta Lambda un integratori Homogēnā režimā, gan korekta Lambda Stratified charge - gan tukšgaitā, gan braucot;
c) korektas gan sprauslu multiplikatīvās adaptācijas (../F5/Shift+F6/F1), gan sprauslu ķīmiskie testi (../F5/Shift+F6/F3) - šeit gan manāma līdz +/-5 .. 6% atšķirības 2.jā bankā, bet - viss it kā pieļaujamajās robežās.

Parametri, kas nav korekti:
a) palielināts 6.tās sprauslas atvēršanas laiks Stratified charge režīmā tukšgaitā (../F5/Shift+F6/F1);
b) 6.tā cilindra sprauslas adaptācijas Stratified/tukšgaitā (../F5/Shift+F6/F5)
Kā redzam, MSD80 ir palielinājis iesmidzināmo degvielas daudzumu 6.cilindrā pat par +45 .. 50%, lai cilindrs sasniegtu normālu mehānisko efektivitāti.
Acīmredzot, sprausla izsmidzina puslīdz korektu degvielas daudzumu (jo Lambda un integratori ir korekti Homogēnā režīmā), bet nedara to smalkas migliņas veidā. Sprausla degvielu izlej, degviela ļoti slikti sajaucas ar gaisu (ir slikta atomizācija). Homogēnā režīmā, pie maziem RPM - situācijā, kad ir daudz laika, lai degviela sajauktos ar gaisu - cilindrs strādā puslīdz korekti. Stratified charge - režīmā, kad degviela tiek aizdedzināta uzreiz pēc iesmidzināšanas degkamerā (un laika, lai sajauktos ar degvielu, ir ļoti maz), cilindra veiktspēja dramatiski krītas, jo degviela sadeg slikti.

Sprauslas nomaiņa problēmu atrisināja radikāli. Uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas (pat bez tā pāradaptēšanas), ieslēdzot to Stratified charge, sprauslu adaptācijas normalizējās 5 .. 10 sekunžu laikā.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām