Paliekoša vibrācija Homogēnā režīmā. Piemērs

Šoreiz apskatīšu izplatītu situāciju - paliekošas vibrācijas problēmas tukšgaitā.

Ja kāda no sprauslām tek tik ļoti, ka DME nespēj uzturēt degmaisījumu, jeb sākas grupveida misfire un cilidrs tiek atslēgts - skaidrs: skatamies ../F5/F6 (degmaisījums), identificējam banku, kurai ir problēmas. Tālāk jau seko darbs ar 2 vai 3 cilindriem.
Ja tukšgaitā ir jūtama paliekoša vibrācija, skatamies ../F5/Shift+F6/F5, vai kādai sprauslai Stratified charge nav neadekvātas korekcijas.
Ja dzinējs nav pabeidzis cilindru individuālās adaptācijas (ja kādai sprauslai ir nopietnas problēmas - DME šīs adaptācijas nekādi nepabeigs), jeb kādu citu iemeslu dēļ tukšgaitā strādā Homogēnā režīmā (un ir jūtama paliekoša vibrācija), iepriekšminētais menu nelīdzēs - tā dati būs novecojuši un var uzrādīt neatbilstošus rezultātus (piemēram - visas sprauslas strādā korekti).

Ja dzinējs tukšgaitā strādā Homogēnā režīmā, bet jūtama paliekoša vibrācija, vienīgais menu, kurš sniedz info: Rough run (../F5/F7).

Nianses, kas jāņem vērā Homogēna režīma tukšgaitai:
a) degvielai ir daudz laika, lai sajauktos ar gaisu. Attiecīgi - pat slikta atomizācija (degviela netiek izsmidzināta smalkā migliņā) nerada fundamentālas problēmas. Galvenais - izsmidzinātais degvielas daudzums;
b) DME cenšas izlīdzināt degmaisījumu tā, lai bankas ietvaros tas būtu stoihiometrisks (Lambda 1.00). Tas nozīmē - ja kādā no cilindriem būs pārmērīgs degvielas daudzums (tipisks sprauslas defekts - tā pil), pārējos bankas cilindros degmaisījums būs liess.

Abi iepriekšminētie aspekti nozīmē: ja kādā cilindrā tek sprausla (pil tad, kad tai vajadzētu būt aizvērtai - tipisks defekts), cilindros veidojas degmaisījuma disbalanss. Bojātajā cilindrā degmaisījums ir trekns, pārējos bankas cilindros - liess.
Gaisa daudzums visos cilindors ir vienāds - to nosaka droseles atvērums. Iepriekšminētā defekta rezultātā bojātais cilindrs strādās ar labu mehānisko efektivitāti (jo tiks sadedzināts viss skābeklis), bet pārējie bankas cilindri būs ar samazinātu mehānisko efektivitāti (jo tiem pietrūks degvielas, ko sadedzināt).
Tātad - jāmeklē cilindri, kuriem ir palielināta (relatīvi) mehāniskā efektivitāte.

Piemērs. Viens no BMW lietotājiem iesūtīja sekojošu Rough run menu ar sūdzībām par paliekošu vibrāciju tukšgaitā:
Kā interpretēt Rough run datus, sīkāks apraksts šeit.
Šajā gadījumā pacients ir ar N53 sērijas dzinēju, kas nozīmē:
a) cilindru secība: firing order (1/5/3/6/2/4);
b) palielināta cilinda efektivitāte: negatīva bar vērtība;
c) pilnīgi nestrādājošs cilindrs: ap +8 vienības.

Pirmajā brīdī video redzamais izskatās pavisam nesaprotami, vai ne? Katram cilindram - pilnīgi atšķirīga mehāniskā efektivitāte!

Vispirms ''sašķirojam'' cilindrus pa bankām. Pirmās bankas cilindri (pēc Lambda korekcijas) ir ekrāna kreisajā pusē, otras bankas cilindri: pa labi.

Piezīme: N43 sērijas dzinējiem (kuriem ir divas wideband Lambda zondes) pirmajā bankā ir 1. un 4. clindri; otrajā: 2. un 3. cilindri. Izvietojums - analoģisks (pirmā banka: pa kreisi, otrā: pa labi).

Šajā gadījumā:


Apskatot šo video (katru banku atsevišķi), redzam, ka lielākās problēmas ir 1. bankā (ekrāna kreisajā pusē) - 1. bankas cilindru efektivitāte atšķiras dramatiski:
a) 1. cilindram (gan menu: firing order, gan 1. pēc placement) ir būtiski palielināta mehāniskā efektivitāte;
b) 5. cilindram (menu: firing order, 2. pēc placement) ir būtiski samazināta mehāniskā efektivitāte;
c) 3. cilindram  (gan menu: firing order, gan 3. pēc placement) ir relatīvi normāla mehāniskā efektivitāte.
1. un 2. cilindra (pēc placement) mehāniskā efektivitāte atšķiras vairākas reizes!

Tajā pat laikā, visas 1.mās bankas vidējais degmaisījums ir tuvu optimālajam!
Ideāla degmaisījuma gadījumā Homogēnā režīmā bar rādīs 2.00V, kas atbilst Lambda 1.00. Degmaisījums esošajā situācijā ir nedaudz liess, bet atšķirība no ideāla ir neliela - DME ir sekmīgi ''izvilcis'' degmaisījuma vadību bankas ietvaros.
Tātad - tukšgaitā dzinējs strādā Homogēnā režīmā, ar korektu Lambda; Stratified charge neizmanto (viens no iemesliem - ievērojamas problēmas Homogēnā režīmā - acīmredzot, DME nespēj pabeigt cilindru ķīmiskās efektivitātes testus šajā režīmā): ../F5/Shift+F6/F5 menu kā sprauslu aktuālo datu avots izpaliek.

Ja mēs izslēdzam dzinēja mehāniska bojājuma iespēju, apskatot 1. bankas cilindru datus, var izdarīt sekojošus secinājumus:
a) 1. cilindra efektivitāte ir vislielākā - ļoti iespējams, ka tā sprausla tek (pil brīžos, kad tai vajadzētu būt slēgtai);
b) pārējo divu cilindru veiktspēja ir būtiski mazāka.

 
Piezīme: atkarībā no software relīzes, Rough run dati var būt gan ar dažādu ''jūtību'', gan rāda dažādus datus kāda cilindra būtisku problēmu gadījumā. Vecākām software relīzēm - ja kādam cilindram ir būtiski samazināta vai palielināta efektivitāte, pārējie (secīgie, pēc firing order) cilindri diezgan spēcīgi ''viļņojas''. Jaunākās software relīzēs sekojošie (pēc firing order) cilindri ''viļņojas'' daudz mazāk.
Šī viļņošanās ir jāņem vērā - tieši tādēļ problēmu risināšana jāsāk ar cilindru, kurš uzrāda vieslielāko atšķirību no citiem. 

Pēc pirmā cilindra sprauslas maiņas (pat bez dzinēja pāradaptēšanas) pēc īsas izbraukuma sesijas Rough run uzrādīja sekojošus datus:
Lūk - rezultāts tuvu ideālam! Visu cilindru mehāniskā efektivitāte fluktuē ap 0 - bar vērtības maina polaritāti, tātad - DME ir izdevies izlīdzināt cilindru mehānisko efektivitāti tukšgaitā. Bar nobīde no 0 ir aptveni +/-0.250, kas atbilst ap +/-3% mehāniskās efektivitātes atšķirībai no ideālās.
Turkāt, dzinējs strādā Stratified charge - tātad, dzinējam ir izdevies noadaptēt cilindru mehānisko un ķīmisko efektivitāti Homogēnā režīmā: vēl viena laba ziņa. Šajā video dzinējs strādā ar Lambda ap 2.00 (wideband probe spriegums ap 2.50V), sprauslu tukšgaitas korekciju dati Online režīmā tiek mainīti ../F5/Shift+F6/F5 menu. Šis menu ļauj labi novērtēt visas sprauslas (to darbību tukšgaitā), jo satur info par katras sprauslas izsmidzinātās degvielas un atomizācijas kvalitāti.

Nākošais solis: ../F5/Shift+F6/F5 menu datu analīze. Par šo menu sīkāk lasiet šeit.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām