Eļļa? Tikko mainīta!
Ne bez iemesla pieredzējuši meistari iesaka - pēc iegādes veiciet pilnu auto apkopi, neatkarīgi no tā, ko ''saka'' iepriekšējais saimnieks, servisa grāmatiņa vai ieraksti BMW Online datubāzēs. Cilvēki mēdz melot (vai šo to ''aizmirst'' pateikt), servisa grāmatiņas un Online ieraksti bieži tiek viltoti.
Šoreiz tikko iegādāta E90 (N53B30 dzinējs) īpašnieks rīkojās prātīgi. Neskatoties uz to, ka gan ieraksts KOMBI, gan servisa grāmatiņas dati apgalvoja, ka auto tikko pirms iegādes eļļa ir nomainīta, viņš nolēma to darīt atkārtoti. Tiesa gan, jāatzīmē, ka papildus arguments eļļas maiņai bija defektīvā eļļas līmeņa un kvalitāes sensora maiņas nepieciešamība.
Nolejot ''tikko nomainīto'' eļļu, nācās secināt, ka tā noteikti nav mainīta ne nesen, ne pirms 5..10 un pat ne 15.000 km. Tik nolietotu eļļu man vēl nebija gadījies redzēt.
Lūk, attēlos eļļas un filtra stāvokli variet novērtēt arī jūs!
Eļļas filtrs - pilnīgi piesārņots, tā caurlaidība bijusi tik maza, ka tas jau bija sācis deformēties. Filtra apakšējā daļā redzams liels nogulšņu un netīrumu krājums.
Eļļa - pilnīgi melna. Pat ļaujot tai notecēt (vismaz 10 sekundes), tā atstāja izteikti melnu nospiedumu. Eļļai raksturīgā viskozitāte (slīdēšana) uzpilinot šo ''eļļu'' uz pirkstiem nebija sajūtama vispār!
Šoreiz neminēšu autosalonu, no kura klients auto iegadājās. Iemesls ir vienkāršs - šāda ir tipiska situācija, pērkot lietotu auto. Neviens tipveida autosalons (pārpircējs) neveic auto apkopes, un nevienu neinteresē ne servisa grāmatiņu, ne odometra rādījumu datu uzticamība. Precīzāk - jo labāk ''uzfrišināta'' servisa grāmatiņa, jo mazāks odometra rādījums - jo vieglāk auto pārdot.
Vienīgais risinājums cīņā ar šādām situācijām - veikt pilnu apkopi uzreiz pēc auto iegādes.
Šoreiz tikko iegādāta E90 (N53B30 dzinējs) īpašnieks rīkojās prātīgi. Neskatoties uz to, ka gan ieraksts KOMBI, gan servisa grāmatiņas dati apgalvoja, ka auto tikko pirms iegādes eļļa ir nomainīta, viņš nolēma to darīt atkārtoti. Tiesa gan, jāatzīmē, ka papildus arguments eļļas maiņai bija defektīvā eļļas līmeņa un kvalitāes sensora maiņas nepieciešamība.
Nolejot ''tikko nomainīto'' eļļu, nācās secināt, ka tā noteikti nav mainīta ne nesen, ne pirms 5..10 un pat ne 15.000 km. Tik nolietotu eļļu man vēl nebija gadījies redzēt.
Lūk, attēlos eļļas un filtra stāvokli variet novērtēt arī jūs!
Eļļas filtrs - pilnīgi piesārņots, tā caurlaidība bijusi tik maza, ka tas jau bija sācis deformēties. Filtra apakšējā daļā redzams liels nogulšņu un netīrumu krājums.
Eļļa - pilnīgi melna. Pat ļaujot tai notecēt (vismaz 10 sekundes), tā atstāja izteikti melnu nospiedumu. Eļļai raksturīgā viskozitāte (slīdēšana) uzpilinot šo ''eļļu'' uz pirkstiem nebija sajūtama vispār!
Šoreiz neminēšu autosalonu, no kura klients auto iegadājās. Iemesls ir vienkāršs - šāda ir tipiska situācija, pērkot lietotu auto. Neviens tipveida autosalons (pārpircējs) neveic auto apkopes, un nevienu neinteresē ne servisa grāmatiņu, ne odometra rādījumu datu uzticamība. Precīzāk - jo labāk ''uzfrišināta'' servisa grāmatiņa, jo mazāks odometra rādījums - jo vieglāk auto pārdot.
Vienīgais risinājums cīņā ar šādām situācijām - veikt pilnu apkopi uzreiz pēc auto iegādes.
Komentāri
Ierakstīt komentāru