VANOS. Reference pozīcija
VANOS Reference pozīcijas noteikšana notiek identiski gan Siemens, gan Bosch DME. Tūlīt pēc dzinēja ieslēgšanas, pirmajos 20 .. 30 sadales vārpstu (3 .. 4 sekundēs) griešanās ciklos:
a) VANOS solenoīdi ir atslēgti;
b) VANOS mehānismi ir ''atbrīvotā'' pozīcijā, t.i.: sadales vārpstas ir pozīcijā, kādā tās tiek noregulētas;
c) DME mēra sadales pozīciju stāvokli, izmantojot VANOS sensoru signālu.
Visu mērījumu (ja tie bijuši korekti) vidējā vērtība tiek ierakstīta DME atmiņā tekošajai braukšanas sesijai. Sākot jaunu braukšanas sesiju VANOS pozīcijas tiek pārmērītas.
Attēlā: atzīmētas VANOS Reference pozīcijas
DME pieļauj sekojošu Reference pozīcijas nobīdi:
a) +/- 10 grādi Siemens DME, kļūda tiek ierakstīta nekavējoši, ja Reference pozīcija neiekļaujas koridorā;
b) +/- 11 grādi Bosch DME, bet kļūda netiek ierakstīta, ja vērtība neiekļaujas koridorā līdz/virs 3 .. 4 grādiem.
Pēc manas pieredzes: Siemens DME korektāk apstrādā sensoru signālu, Reference pozīcija ir mazāk atkarīga (vai pat nav atkarīga nemaz) no sensora ''jūtības'' un tās izmaiņām. Turpretī Bosch DME noteikto References pozīciju ietekmē sensora ''jūtība'', tai samazinoties (sensoram novecojot), Reference pozīcijai ir tieksme aizpeldēt ''pa kreisi'' (INPA vizualizācija).
Dažas nianses References pozīcijas tēmai:
a) tā kā References pozīcijas noteikšanas laikā VANOS vārsts ir aizvērts, Reference pozīciju NEIETEKMĒ eļļas spiediens (protams, ja vien vārsts netek)!
b) ieslēdziet INPA, atveriet VANOS menu, ieslēdziet dzinēju. Pirmajās sekundēs jūs redzēsiet, kā mainās noteiktā Reference pozīcija. Ja tā mainās vairāk kā +/- 0.2 .. 0.3 grādus, acīmredzot - vai nu VANOS mehānisms ir nolietojies (tam ir angular brīvkustība), vai arī (mazāk ticams) nedaudz tek vārsts jeb sensoram ir palielināts jittering.
c) startējiet dzinēju vairākas reizes. Ja noglabātā Reference pozīcija būtiski (virs +/- 0.2 .. 0.3 grādiem) mainās - jāmeklē problēmas cēlonis. Nestabilas Reference pozīcijas iemesls var būt gan (reizēm) tekošs vārsts, gan (retāk) paša VANOS mehānisma izdilums vai sensora problēmas.
Abu VANOS mezglu (ieplūdes un izplūdes) elementi ir identiski. Tas ļauj viegli noteikt bojāto elementu. Piemēram, ja Reference pozīcija ir nekorekta:
a) ja ir kļūda par sensora signālu - apmainiet abus (ieplūdes un izplūdes) sensorus vietām. Novērojiet, vai arī kļūda ''seko'' līdzi sensoram;
b) ja nav kļūdu par sensoru (tā signālu), bet tieši par Reference pozīciju - samainiet vietām ieplūdes un izplūdes VANOS vārstus. Ja kļūda paliek - acīmredzot, vārsta tecēšana nav pie vainas. Tad jāpārbauda paša VANOS mezgla darbība (iespējams, tas mēdz ieķerties) un sadales vārpstu pozīcijas izslēgtam dzinējam.
a) VANOS solenoīdi ir atslēgti;
b) VANOS mehānismi ir ''atbrīvotā'' pozīcijā, t.i.: sadales vārpstas ir pozīcijā, kādā tās tiek noregulētas;
c) DME mēra sadales pozīciju stāvokli, izmantojot VANOS sensoru signālu.
Visu mērījumu (ja tie bijuši korekti) vidējā vērtība tiek ierakstīta DME atmiņā tekošajai braukšanas sesijai. Sākot jaunu braukšanas sesiju VANOS pozīcijas tiek pārmērītas.
Attēlā: atzīmētas VANOS Reference pozīcijas
DME pieļauj sekojošu Reference pozīcijas nobīdi:
a) +/- 10 grādi Siemens DME, kļūda tiek ierakstīta nekavējoši, ja Reference pozīcija neiekļaujas koridorā;
b) +/- 11 grādi Bosch DME, bet kļūda netiek ierakstīta, ja vērtība neiekļaujas koridorā līdz/virs 3 .. 4 grādiem.
Pēc manas pieredzes: Siemens DME korektāk apstrādā sensoru signālu, Reference pozīcija ir mazāk atkarīga (vai pat nav atkarīga nemaz) no sensora ''jūtības'' un tās izmaiņām. Turpretī Bosch DME noteikto References pozīciju ietekmē sensora ''jūtība'', tai samazinoties (sensoram novecojot), Reference pozīcijai ir tieksme aizpeldēt ''pa kreisi'' (INPA vizualizācija).
Dažas nianses References pozīcijas tēmai:
a) tā kā References pozīcijas noteikšanas laikā VANOS vārsts ir aizvērts, Reference pozīciju NEIETEKMĒ eļļas spiediens (protams, ja vien vārsts netek)!
b) ieslēdziet INPA, atveriet VANOS menu, ieslēdziet dzinēju. Pirmajās sekundēs jūs redzēsiet, kā mainās noteiktā Reference pozīcija. Ja tā mainās vairāk kā +/- 0.2 .. 0.3 grādus, acīmredzot - vai nu VANOS mehānisms ir nolietojies (tam ir angular brīvkustība), vai arī (mazāk ticams) nedaudz tek vārsts jeb sensoram ir palielināts jittering.
c) startējiet dzinēju vairākas reizes. Ja noglabātā Reference pozīcija būtiski (virs +/- 0.2 .. 0.3 grādiem) mainās - jāmeklē problēmas cēlonis. Nestabilas Reference pozīcijas iemesls var būt gan (reizēm) tekošs vārsts, gan (retāk) paša VANOS mehānisma izdilums vai sensora problēmas.
Abu VANOS mezglu (ieplūdes un izplūdes) elementi ir identiski. Tas ļauj viegli noteikt bojāto elementu. Piemēram, ja Reference pozīcija ir nekorekta:
a) ja ir kļūda par sensora signālu - apmainiet abus (ieplūdes un izplūdes) sensorus vietām. Novērojiet, vai arī kļūda ''seko'' līdzi sensoram;
b) ja nav kļūdu par sensoru (tā signālu), bet tieši par Reference pozīciju - samainiet vietām ieplūdes un izplūdes VANOS vārstus. Ja kļūda paliek - acīmredzot, vārsta tecēšana nav pie vainas. Tad jāpārbauda paša VANOS mezgla darbība (iespējams, tas mēdz ieķerties) un sadales vārpstu pozīcijas izslēgtam dzinējam.
Komentāri
Ierakstīt komentāru