NOx sistēmas izprogrammēšana

Arvien biežāk pie manis vēršas cilvēki, lūdzot palīdzību viņu auto dzinēju problēmu risināšanai pēc NOx sistēmas ''izprogrammēšanas''. Šādu ''izprogrammēšanu'' piedāvā dažādi čip-tūneri un vienkārši entuziasti.

Ko nozīmē NOx sistēmas izprogrammēšana?
Cilvēki, kas apguvuši, kā ieslēgt NCS programmatūru, pamanījuši config datos ailīti ''NOx system'', un - to ''atslēdz''. ''Speciālisti'', kas māk advancētākus rīkus, padzēš MSD kļūdu karti, lai turpmāk vairs neparādītos kļūdas par NOx sistēmu.

Vai NCS ir paredzēta NOx sistēmas atslēgšana? Protams, nē. Šie konfigurācijas dati paredzēti programmatūras izstrādes un tās testēšanas laikā.
Vai problēmu risina kļūdu padzēšana no kļūdu kartes? Protams, nē. Kļūdas neparādās, bet visas problēmas paliek. Vēl sliktāk - šāda problēmu maskēšana tikai apgrūtina problēmu risināšanu nākotnē.

Kā dzinējs strādā pēc šādiem ''uzlabojumiem''?

Ja NCS (vai jebkādā citā veidā) tiek ''izslēgta'' NOx sistēma, dzinējs neizmanto ne Stratified charge, ne Homogeneous lean režīmus. Dzinējs turpina izmantot tikai Homogēnu režīmu. Šis, kā zināms, ir avārijas režīms N43/N53 sērijas dzinējiem. Pašsaprotami - pieaug degvielas patēriņš.
Neizmantojot Stratified charge, dzinējs neveido virkni adaptāciju, neveic virkni mērījumu. Piemēram, DME vairs nevar izmērīt sprauslu tecēšanu tukšgaitā, tas neveido LTFT. Dzinējs neizlīdzina cilindru darbību tukšgaitā, nestrādā cilindru darbības izlīdzināšana daļējai slodzei.
DME izmanto 5 .. 10 % no visas tā funkcionalitātes.
Agri vai vēlu, dēļ adaptāciju neveidošanas parādās kļūdas par fuel trim, Lambda zondu trim, misfirēm, utml. Šajā brīdī auto īpašnieks sāk mainīt Lambda zondes, sprauslas, HPFP - viss ir bez panākumiem.
Parādās pat it kā ar dzinēju tieši nesaistītas problēmas - automātiskā ātrumkārba slēdzas ar rāvieniem, dzinēja tukšgaita mainās, mainoties tā slodzei (ieslēdzot, izslēdzot elektropatērētājus, AC, grozot stūri), AC ieslēgšana notiek ar sitienu, utml.
Visas problēmas ir identiskas tām, kas rodas, ja NOx sistēma ir bojāta.
Situācija ir pat sliktāka kā vienkāršu NOx sistēmas defektu gadījumā. Ja NOx sistēmas defektu gadījumā atliek to tikai savest kārtībā un dzinējs atsāk darboties teicami, tad pēc šādas ''speciālistu'' rosīšanās situācija ir skarbāka. Vispirms ir jāatjauno stock kodējums, kas var nebūt triviāls uzdevums, ja ir dzēsta kļūdu karte, izmaiņas veiktas ar nezināmu programmatūru, u.t.t.. Protams, ka stock software atjaunošana prasa gan laiku, gan naudu. Un, pašsaprotami, pēc programmatūras atjaunošanas - vēl jāatjauno NOx sistēma. Un, parasti - ir arī veltīgi iztērēti lieli līdzekļi, manot detaļas, kas patiesībā strādāja korekti.

N43/N53 nekādi nevar korekti strādāt bez NOx sistēmas. Jebkura veida tās ''atslēgšana'' ir īsākais ceļš uz lielām problēmām tuvākā vai tālākā nākotnē. Bimmerprofs neiesaka izmantot šādus ''uzlabošanas'' risinājumus. Šis pats ieteikums attiecas uz EGR, kontroles zondu atslēgšanu un citām modifikācijām.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām