Modificēts odometrs
Odometrs veic auto nobraukuma uzskaiti un attēlošanu. Odometra modificēšana - ļoti izplatīta darbība lietotu auto tirgū. BMW nav izņēmums. Tipiski odometra rādījumus samazina, lai palielinātu auto vērtību, to padarītu ''svaigāku''. Daudz retāka ir odometru tīšana ''uz priekšu''. Šo izvēlas tie, kuru auto tiek ekspluatēts valstīs, kur ir mazāki nodokļi auto ar lielāku nobraukumu. Vēl tēma ir populāra komercauto, lai varētu zagt degvielu.
Nesen mans draugs caur BMW Online sistēmu pārbaudīja BMW F sērijas dīzeļauto un izrādījās ka 42 no 44 vietējā tirgū pārdošanā izliktajiem auto (jeb ap 95 %) ir ar būtiski modificētiem odometra rādījumiem.
Šoreiz nedaudz par populārāko veidu - odometra tīšana atpakaļ. Un tieši par to, kā kā ietekmē DME diagnostiku.
Protams, ka ražotājs nesniedz nekādu info par to, kā tas cīnās pret odometra modificēšanu, tāpēc - atliek vien vadīties pēc netiešām pazīmēm. Acīmredzot, gan Siemens (MS/MSV/MSD), gan Bosch (ME/MEV/MEVD) DME atsevišķās atmiņas šūnās dublē odometra rādījumus. Ja kādu darbību rezultātā jaunāka (pārrakstāmā) odometra rādījumu vērtība ir mazāka par veco (acīmredzot, notiek manipulācijas ar odometra rādījumu), DME pārtrauc ierakstīt odometra rādījumu kļūdas atribūtos. Izvadot kļūdu sarakstu apskatei, visām kļūdām tiks attēlots tekošais odometra rādījums.
Vēl interesantāk ir ar sporādiskām kļūdām un History list Siemens DME. Sporādisku kļūdu pierakstā (Error list Bosch DME un Freeze frame Siemens DME) un Siemens History list normālā situācijā piefiksē pirmā, priekšpēdējā un pēdējā notikuma odometra rādījumus. Kā nojaušat - modificēta odometra gadījumā visi šie rādījumi būs identiski - info par patieso nobraukumu nebūs pieejams.
Daži piemēri:
Lūk, DME atmiņā noglabātas 12(!) kļūdas. Visām odometra rādījums: vienāds. Visām sporādiskajām kļūdām visu notikumu odometra rādījums - vienāds. Jūsu uzmanībai izdrukāju pirmās 4 lapas - ticiet man, situācija ir identiska arī atlikušajām kļūdām. Pievērsiet uzmanību - vienas kļūdas katra individuālā notikuma citi parametri atšķiras. Piemēram: 3.cilindra misfire problēma:
Jā, pieņemsim, ka borta spriegums un RPM varētu mainīties ļoti īsā brīdī, bet arī dzinēja temperatūra ir būtiski atšķirīga. Dzinējam ir liela siltuminerce - lai tā temperatūra mainītos par 10 oC, jāpaiet pietiekoši ilgam laikam. Tātad, spriežot pēc RPM - auto ir braucis, dzinēja temperatūra ir būtiski mainījusies, bet - odometra rādījumi: nē? Turklāt, ne Siemens, ne Bosch sporādiskās kļūdas nereģistrē ar intensitāti ''viens ieraksts vienā sekundē''. Man nav ne mazāko šaubu, ka odometra rādījumi netiek piefiksēti!
Lūk, History list izdruka MSD81 DME. Kā tas ir iespējams, ka pēdējā, priekšpēdējā un pirmā notikuma odometra rādījums ir identisks? Un visām kļūdām (atkal) figurē tikai viens (tekošais) auto nobraukums?
Visos gadījumos, kad šādu simptomu gadījumā esmu veicis dziļāku izmeklēšanu, ir atklājusies odometra modificēšana. Jā, reti gadās situācija, kad, piemēram, ir mainīts DME un tas ir instalēts no cita auto. Bet, kā mēs zinam - DME ir jāsasinhronizē ar CAS. Tas nav ''plug and play'' gadījums. Parasti - cilvēki, kas veic šādas (pietiekoši sarežģītas) procedūras, sakārto arī odometra rādījumus blokos. Iepriekšminētās problēmas, diemžēl, 99 % gadījumu liecina par lētu un neprofesionālu odometra rādījuma koriģēšanu auto vēsturē.
Auto patiesais nobraukums lai paliek uz tā koriģetāju sirdsapziņas. Manu kā diagnostikas veicēja darbu stipri apgrūtina odometra datu neesamība. Kura kļūda kad ir ierakstīta? Tā ir jauna, jeb veca kļūda, ierakstīta pirms jeb pēc pēdējā remonta? Šie ir jautājumi, uz kuriem šādos gadījumos atbildes parasti nav.
Lūk, kā izskatās korektas odometra vērtības Bosch un Siemens DME:
Nesen mans draugs caur BMW Online sistēmu pārbaudīja BMW F sērijas dīzeļauto un izrādījās ka 42 no 44 vietējā tirgū pārdošanā izliktajiem auto (jeb ap 95 %) ir ar būtiski modificētiem odometra rādījumiem.
Šoreiz nedaudz par populārāko veidu - odometra tīšana atpakaļ. Un tieši par to, kā kā ietekmē DME diagnostiku.
Protams, ka ražotājs nesniedz nekādu info par to, kā tas cīnās pret odometra modificēšanu, tāpēc - atliek vien vadīties pēc netiešām pazīmēm. Acīmredzot, gan Siemens (MS/MSV/MSD), gan Bosch (ME/MEV/MEVD) DME atsevišķās atmiņas šūnās dublē odometra rādījumus. Ja kādu darbību rezultātā jaunāka (pārrakstāmā) odometra rādījumu vērtība ir mazāka par veco (acīmredzot, notiek manipulācijas ar odometra rādījumu), DME pārtrauc ierakstīt odometra rādījumu kļūdas atribūtos. Izvadot kļūdu sarakstu apskatei, visām kļūdām tiks attēlots tekošais odometra rādījums.
Vēl interesantāk ir ar sporādiskām kļūdām un History list Siemens DME. Sporādisku kļūdu pierakstā (Error list Bosch DME un Freeze frame Siemens DME) un Siemens History list normālā situācijā piefiksē pirmā, priekšpēdējā un pēdējā notikuma odometra rādījumus. Kā nojaušat - modificēta odometra gadījumā visi šie rādījumi būs identiski - info par patieso nobraukumu nebūs pieejams.
Daži piemēri:
Lūk, DME atmiņā noglabātas 12(!) kļūdas. Visām odometra rādījums: vienāds. Visām sporādiskajām kļūdām visu notikumu odometra rādījums - vienāds. Jūsu uzmanībai izdrukāju pirmās 4 lapas - ticiet man, situācija ir identiska arī atlikušajām kļūdām. Pievērsiet uzmanību - vienas kļūdas katra individuālā notikuma citi parametri atšķiras. Piemēram: 3.cilindra misfire problēma:
Jā, pieņemsim, ka borta spriegums un RPM varētu mainīties ļoti īsā brīdī, bet arī dzinēja temperatūra ir būtiski atšķirīga. Dzinējam ir liela siltuminerce - lai tā temperatūra mainītos par 10 oC, jāpaiet pietiekoši ilgam laikam. Tātad, spriežot pēc RPM - auto ir braucis, dzinēja temperatūra ir būtiski mainījusies, bet - odometra rādījumi: nē? Turklāt, ne Siemens, ne Bosch sporādiskās kļūdas nereģistrē ar intensitāti ''viens ieraksts vienā sekundē''. Man nav ne mazāko šaubu, ka odometra rādījumi netiek piefiksēti!
Lūk, History list izdruka MSD81 DME. Kā tas ir iespējams, ka pēdējā, priekšpēdējā un pirmā notikuma odometra rādījums ir identisks? Un visām kļūdām (atkal) figurē tikai viens (tekošais) auto nobraukums?
Visos gadījumos, kad šādu simptomu gadījumā esmu veicis dziļāku izmeklēšanu, ir atklājusies odometra modificēšana. Jā, reti gadās situācija, kad, piemēram, ir mainīts DME un tas ir instalēts no cita auto. Bet, kā mēs zinam - DME ir jāsasinhronizē ar CAS. Tas nav ''plug and play'' gadījums. Parasti - cilvēki, kas veic šādas (pietiekoši sarežģītas) procedūras, sakārto arī odometra rādījumus blokos. Iepriekšminētās problēmas, diemžēl, 99 % gadījumu liecina par lētu un neprofesionālu odometra rādījuma koriģēšanu auto vēsturē.
Auto patiesais nobraukums lai paliek uz tā koriģetāju sirdsapziņas. Manu kā diagnostikas veicēja darbu stipri apgrūtina odometra datu neesamība. Kura kļūda kad ir ierakstīta? Tā ir jauna, jeb veca kļūda, ierakstīta pirms jeb pēc pēdējā remonta? Šie ir jautājumi, uz kuriem šādos gadījumos atbildes parasti nav.
Lūk, kā izskatās korektas odometra vērtības Bosch un Siemens DME:
Komentāri
Ierakstīt komentāru