Wess select. Part 2
Šoreiz atļaušos izlaist sadaļu, kāpēc vispār bija Part 2. Kāpēc man bija pāris vairāku stundu garas sarunas, kurās klausījos melus, bezgalīgus runas plūdus un atrunas. Savu viedokli esmu izteicis - aizvest ko jaunāku par ''dizeļ M57'' uz šo kantori - jūsu lielākā kļūda. Pat aizvedot jūsu mīļo dīzeli, rēķinieties: kādas kļūdas gadījumā meistars melos menedžerim, menedžeris - jums un servisa vadītājam; servisa vadītājs - jums, vadībai. Tā ir šī uzņēmuma darba pamatsastāvdaļa. Pat pieķerti neskaitāmos melos, tikai turpinās ''aizrunāt ausis'' - nekas konstruktīvs nesekos.
Šoreiz par sadaļu - 3 būtiskas pamatlietas (Wess Select darba metodika, veicot N sērijas benzīna dzinēju remontus), ko var raksturot ar vārdu FAIL. Ilgajās sarunās es šīs pamatlietas mēģināju ieskaidrot servisa centra vadītājam Aleksejam. Diemžēl, nesekmīgi. Šo informāciju publicēju ar mērķi - lai veidojas korektas informācijas bāze, kas noder brīdī, kad jāveic šī dzinēja apkope vai remonts.
1. N sērijas dzinēju HPFP problēmas.
Uz manu iebildi, ka N sērijas dzinējiem HPFP failure rate (pēc manas pieredzes, apsekojot vairākus tūkstošus dzinēju) ir ap 0.1%, Aleksejs pārliecinoši apgalvoja - mēs gan daudz mainam! Kāpēc? Nu kā - ilga startēšana.
FAIL. Ilga startēšana NAV HPFP defekta sekas. Tas nav 35 gadus vecs mehāniskas vadības M51 stila dīzelis! Tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēji iedarbojas normālā laikā pat AR PILNĪBĀ NESTRĀDĀJOŠU HPFP. DME redz rail spiedienu un koriģē sprauslu atvēruma laikus tā, lai pie JEBKĀDA HPFP spiediena cilindros būtu korekts degmaisījums. Piemēram, tukšgaitā, pie 200 Bar spiediena: 2 reizes pa 0.2 ms; pie 100 Bar spiediena: 2 reizes pa 0.4 ms; pie 5 Bar spiediena (HPFP pilnīgi atslēgts - totālas avārijas režīms, degvielas spiedienu nodrošina LPFP: bākas sūknis): 5 reizes pa 3.2 ms (darba laikā) vai 1 reize pa 20 ms (starta brīdī). Iemesli ilgai startēšanai ir citi. Piemēram: nekorekti IBS dati (DME testē akumulatora starta strāvu, apraksts šeit) vai eļļas spiediens (startēšanas brīdī netiek sasniegts kritiskais minimums, ļoti izplatīta problēma N43 sērijas dzinējiem, apraksts šeit). Jā, protams, mainot HPFP, pie viena - tiek mainīta eļļa, uz ilgāku laiku atvienots akumulators (pēc tam - IBS sistēma sāk darbu no ''baltas lapas'') un noticis brīnums - problēmas ar ilgu startēšanu (uz laiku) pazudušas. Diemžēl, lieki ''zemē nomesti'' kādi 700..1500 EUR. Vairkā par HPFP niansēm lasiet šeit.
2. Kļūda 3104. Uneven run. Stratified charge.
Krieviskajā tulkojumā ISTA D: ''Prosloinij vprisk topļiva. Nje ravnomernaja rabota''. Šajā situācijā Wess Select speciālisti to traktē kā IESMIDZINĀŠANAS nevienmērību/problēmu. Un kā problēmas risinājumu nozīmē visu sprauslu maiņu. FAIL. Acīmredzot - izlasot vārdu ''topļiva'', viņiem viss ir skaidrs. FAIL vēlreiz. Šajā gadījumā degviela pieminēta tieši un tikai dzinēja režīma raksturošanai. Jo 3104 kļūda tiek ierakstīta TIKAI Stratified charge režīmam.
Šī ir ļoti populāra kļūda. Katra N43/N53 sērijas dzinēja DME agrāk vai vēlāk kļūdu atmiņā šo kļūdu ieraksta.
Šī kļūda tiek noteikta, identificējot misfires pēc spararata griešanās nevienmērības. Ciktāl tas attiecas uz pašu dzinēja darbības nevienmērību, vairāk kā 90% gadījumu tā ir saistīta ar AIZDEDZES problēmām. Attiecīgi - aizdedzes sveces, spoles. Tieši Stratified charge pieprasa maksimālo dzirksteles jaudu, tāpēc šajā režīmā šī aizdedzes kvalitāte (un problēmas ar to) ir īpaši aktuālas.
Taču ļoti bieži 3104 ir nesaistīts ar pašu dzinēja darbību. Šīs kļūdas cēlonis ir arī NEVIENMĒRĪGS CEĻA SEGUMS. Sīkāks apraksts šeit.
Kopējais 3104 iemeslu saraksts atrodams šeit. Sarakstā gan pārlieka jūtība pret nelīdzenu ceļa segumu (šo problēmu BMW AG vairākos piegājienos risināja ar programmatūras palīdzību, lasiet, piem., šeit), gan nekorektas adaptācijas (dēļ NOx sistēmas defektiem), gan problēmas ar aizdedzes spolēm, u.t.t.
Sprauslu defekti - dažos % gadījumu. Un tajos - ir nopietnas problēmas ar degmaisījumu, ir kļūdas par fuel trim, par Lambda zondu signāliem, u.t.t.
Vēl vairāk - BMW AG SB materiālā speciāli atzīmē: ja klientam nav sūdzību par dzinēja nevienmērību, nedarīt NEKO!
Lūk, materiālā viss skaidri uzrakstīts. Protams, vispirms, saskaņā ar ISTA D Repair plan, jāveic programmatūras upgrade: DIRU u.c. servisa procedūras. Sprauslas un sveces maiņa ir PĒDĒJĀ visā darbību sarakstā un TIKAI cilindram, kurš uzrādīts kā misfire avots!
Kļūdas vērtība, uzticot ''remontu'' Wess Select - vismaz 2000 EUR.
Piezīme. Atsevišķām dzinēja modifikācijām (piem., N53B30U0: 325i/525i ar MSD80) pat pēdējā ISTA P piedāvātā programmatūras relīze ir ļoti jūtīga pret nelīdzenu ceļa segumu! Papildus info šeit.
3. Dzinēja re-adaptēšana.
Trešā fundamentālā lieta, ko, diemžēl, nezina nevienā specializētajā BMW apkopes centrā mūsu valstī - kas ir dzinēja re-adaptēšana, kāpēc tā jāveic. FAIL.
Dzinēja re-adaptēšana - specifisku procedūru veikšana korektai visu dzinēja mezglu adaptāciju izveidošanai. Šī darbība (saskaņā ar BMW AG izdotajiem SB) obligāti jāveic katru reizi pēc dzinēja remonta.
BMW AG apraksta, kā šī procedūra veicama. Apraksta gan testa braucienu nepieciešamību, gan to, kādas procedūras jāveic pēc testa brauciena. Tikai pareizi dzēšot vecās un izveidojot (sākotnējas) jaunās adaptācijas, tiek dzēsti citādi nepieejami statusa biti. Šie statusa biti nosaka, kādā režīmā strādā dzinējs - pilnas funkcionalitātes režīms vai kāds no simtiem dažādu avārijas režīmu. Diemžēl, šīs procedūras neviens neievēro. Rezultātā - pat ar ideāli strādājošām visām detaļām dzinēji turpina raustīties, strādāt avārijas režīmos. Turpinās bezgalīga detaļu mainīšana un klientu naudas kāšana. Veidojas mīti par N sērijas dzinējiem kā neremontējamiem. Sīkāk par re-adaptēšanu lasiet šeit.
Šajā gadījumā kļūdas vērtībai nav robežu - sākot ar 1500 EUR par sūkņa; ap 2000 par sprauslu maiņu, un tā - tikai uz priekšu!
Man nav ilūziju, ka Wess Select (un citu mazkvalificētu servisa centru) darbībā kas mainīsies. Es tikai minēju konstruktīvu informāciju, kas varētu noderēt.
Šis posts arī sniedz ieskatu, cik būtiska ir profesionāla diagnostika, dzinēja darbības specifikas un ražotāja informācijas zināšana. Bez šī - nepamatoti izdevumi daudzu tūkstošu EUR apmērā garantēti!
Šoreiz par sadaļu - 3 būtiskas pamatlietas (Wess Select darba metodika, veicot N sērijas benzīna dzinēju remontus), ko var raksturot ar vārdu FAIL. Ilgajās sarunās es šīs pamatlietas mēģināju ieskaidrot servisa centra vadītājam Aleksejam. Diemžēl, nesekmīgi. Šo informāciju publicēju ar mērķi - lai veidojas korektas informācijas bāze, kas noder brīdī, kad jāveic šī dzinēja apkope vai remonts.
1. N sērijas dzinēju HPFP problēmas.
Uz manu iebildi, ka N sērijas dzinējiem HPFP failure rate (pēc manas pieredzes, apsekojot vairākus tūkstošus dzinēju) ir ap 0.1%, Aleksejs pārliecinoši apgalvoja - mēs gan daudz mainam! Kāpēc? Nu kā - ilga startēšana.
FAIL. Ilga startēšana NAV HPFP defekta sekas. Tas nav 35 gadus vecs mehāniskas vadības M51 stila dīzelis! Tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēji iedarbojas normālā laikā pat AR PILNĪBĀ NESTRĀDĀJOŠU HPFP. DME redz rail spiedienu un koriģē sprauslu atvēruma laikus tā, lai pie JEBKĀDA HPFP spiediena cilindros būtu korekts degmaisījums. Piemēram, tukšgaitā, pie 200 Bar spiediena: 2 reizes pa 0.2 ms; pie 100 Bar spiediena: 2 reizes pa 0.4 ms; pie 5 Bar spiediena (HPFP pilnīgi atslēgts - totālas avārijas režīms, degvielas spiedienu nodrošina LPFP: bākas sūknis): 5 reizes pa 3.2 ms (darba laikā) vai 1 reize pa 20 ms (starta brīdī). Iemesli ilgai startēšanai ir citi. Piemēram: nekorekti IBS dati (DME testē akumulatora starta strāvu, apraksts šeit) vai eļļas spiediens (startēšanas brīdī netiek sasniegts kritiskais minimums, ļoti izplatīta problēma N43 sērijas dzinējiem, apraksts šeit). Jā, protams, mainot HPFP, pie viena - tiek mainīta eļļa, uz ilgāku laiku atvienots akumulators (pēc tam - IBS sistēma sāk darbu no ''baltas lapas'') un noticis brīnums - problēmas ar ilgu startēšanu (uz laiku) pazudušas. Diemžēl, lieki ''zemē nomesti'' kādi 700..1500 EUR. Vairkā par HPFP niansēm lasiet šeit.
2. Kļūda 3104. Uneven run. Stratified charge.
Krieviskajā tulkojumā ISTA D: ''Prosloinij vprisk topļiva. Nje ravnomernaja rabota''. Šajā situācijā Wess Select speciālisti to traktē kā IESMIDZINĀŠANAS nevienmērību/problēmu. Un kā problēmas risinājumu nozīmē visu sprauslu maiņu. FAIL. Acīmredzot - izlasot vārdu ''topļiva'', viņiem viss ir skaidrs. FAIL vēlreiz. Šajā gadījumā degviela pieminēta tieši un tikai dzinēja režīma raksturošanai. Jo 3104 kļūda tiek ierakstīta TIKAI Stratified charge režīmam.
Šī ir ļoti populāra kļūda. Katra N43/N53 sērijas dzinēja DME agrāk vai vēlāk kļūdu atmiņā šo kļūdu ieraksta.
Šī kļūda tiek noteikta, identificējot misfires pēc spararata griešanās nevienmērības. Ciktāl tas attiecas uz pašu dzinēja darbības nevienmērību, vairāk kā 90% gadījumu tā ir saistīta ar AIZDEDZES problēmām. Attiecīgi - aizdedzes sveces, spoles. Tieši Stratified charge pieprasa maksimālo dzirksteles jaudu, tāpēc šajā režīmā šī aizdedzes kvalitāte (un problēmas ar to) ir īpaši aktuālas.
Taču ļoti bieži 3104 ir nesaistīts ar pašu dzinēja darbību. Šīs kļūdas cēlonis ir arī NEVIENMĒRĪGS CEĻA SEGUMS. Sīkāks apraksts šeit.
Kopējais 3104 iemeslu saraksts atrodams šeit. Sarakstā gan pārlieka jūtība pret nelīdzenu ceļa segumu (šo problēmu BMW AG vairākos piegājienos risināja ar programmatūras palīdzību, lasiet, piem., šeit), gan nekorektas adaptācijas (dēļ NOx sistēmas defektiem), gan problēmas ar aizdedzes spolēm, u.t.t.
Sprauslu defekti - dažos % gadījumu. Un tajos - ir nopietnas problēmas ar degmaisījumu, ir kļūdas par fuel trim, par Lambda zondu signāliem, u.t.t.
Vēl vairāk - BMW AG SB materiālā speciāli atzīmē: ja klientam nav sūdzību par dzinēja nevienmērību, nedarīt NEKO!
Lūk, materiālā viss skaidri uzrakstīts. Protams, vispirms, saskaņā ar ISTA D Repair plan, jāveic programmatūras upgrade: DIRU u.c. servisa procedūras. Sprauslas un sveces maiņa ir PĒDĒJĀ visā darbību sarakstā un TIKAI cilindram, kurš uzrādīts kā misfire avots!
Kļūdas vērtība, uzticot ''remontu'' Wess Select - vismaz 2000 EUR.
Piezīme. Atsevišķām dzinēja modifikācijām (piem., N53B30U0: 325i/525i ar MSD80) pat pēdējā ISTA P piedāvātā programmatūras relīze ir ļoti jūtīga pret nelīdzenu ceļa segumu! Papildus info šeit.
3. Dzinēja re-adaptēšana.
Trešā fundamentālā lieta, ko, diemžēl, nezina nevienā specializētajā BMW apkopes centrā mūsu valstī - kas ir dzinēja re-adaptēšana, kāpēc tā jāveic. FAIL.
Dzinēja re-adaptēšana - specifisku procedūru veikšana korektai visu dzinēja mezglu adaptāciju izveidošanai. Šī darbība (saskaņā ar BMW AG izdotajiem SB) obligāti jāveic katru reizi pēc dzinēja remonta.
BMW AG apraksta, kā šī procedūra veicama. Apraksta gan testa braucienu nepieciešamību, gan to, kādas procedūras jāveic pēc testa brauciena. Tikai pareizi dzēšot vecās un izveidojot (sākotnējas) jaunās adaptācijas, tiek dzēsti citādi nepieejami statusa biti. Šie statusa biti nosaka, kādā režīmā strādā dzinējs - pilnas funkcionalitātes režīms vai kāds no simtiem dažādu avārijas režīmu. Diemžēl, šīs procedūras neviens neievēro. Rezultātā - pat ar ideāli strādājošām visām detaļām dzinēji turpina raustīties, strādāt avārijas režīmos. Turpinās bezgalīga detaļu mainīšana un klientu naudas kāšana. Veidojas mīti par N sērijas dzinējiem kā neremontējamiem. Sīkāk par re-adaptēšanu lasiet šeit.
Šajā gadījumā kļūdas vērtībai nav robežu - sākot ar 1500 EUR par sūkņa; ap 2000 par sprauslu maiņu, un tā - tikai uz priekšu!
Man nav ilūziju, ka Wess Select (un citu mazkvalificētu servisa centru) darbībā kas mainīsies. Es tikai minēju konstruktīvu informāciju, kas varētu noderēt.
Šis posts arī sniedz ieskatu, cik būtiska ir profesionāla diagnostika, dzinēja darbības specifikas un ražotāja informācijas zināšana. Bez šī - nepamatoti izdevumi daudzu tūkstošu EUR apmērā garantēti!
Komentāri
Ierakstīt komentāru