Misfire counters. Part 2
Šajā daļā apkopošu situācijas, kuras ir vērts apskatīt sīkāk. Paldies daudziem BMW komūnas dalībniekiem par jautājumiem.
Vairākas reizes esmu saskāries ar BMW lietotāju reportēto: ir jūtama dzinēja raustīšanās (arī tukšgaitā, kad DME misfires noteikt ir visvieglāk), bet misfire skaitītāji esot 0.
Jāņem vērā sekojošas nianses:
a) protams, misfire skaitītāji jāskata pēc braukšanas sesijas, NEIZSLĒDZOT auto dzinēju. Ja dzinējs tiek izlsēgts, aktuālās sesijas misfire skaitītāji tiek nodzēsti, pat atmiņā paliekošie ilgtermiņa skaitītāji var tikt rādīti kā 0;
b) pat ideāli strādājošam dzinējam ilgākā laikā DME saskaita kādu misfire punktu. Tas notiek gan dēļ nelīdzena ceļa, gan straujākas režīmu maiņas brīdī. Pat, ja ne citi apstākļi, jāsaprot - katrs degvielas aizdedzināšanas cikls ir unikāls, katru reizi degviela sadeg savādāk. No miljoniem reižu, kad degviela tiek sadedzināta, noteikti būs kāda reize, kas būs vairāk atšķirīga, to DME var identificēt kā misfire.
Misfire skaitītājus visos apstākļos var rādīt 0 sekojošos gadījumos:
a) DME programmatūrā veiktas izmaiņas. Reizēm, nespējot atrast iemeslu DME kļūdām par misfire (piemēram, instalētas nepareiza model sveces; problēmas ar sprauslām, NOx sistēmu; nepāradaptēts dzinējs, utml.), ''meistari'' mēdz izslēgt misfire detektēšanas algoritmus, izdzēst atbilstošās kļūdas no kļūdu kartes;
b) OBD aprīkojums nenolasa konkrētā DME misfire skaitītājus, jeb vispār neatbalsta OBD mode 6.
Ja tomēr (pēc izbraukuma sesijas, neizslēdzot auto dzinēju) visi misfire skaitītāji ir 0, jāveic sekojošs tests:
a) jānoņem dzinēja dekoratīvais pārsegs;
b) jāieslēdz dzinējs;
c) uz dažām sekundēm jāatvieno kāda cilindra aizdedzes spoles izvads.
Pārbaudiet misfire skaitītājus (neizslēdzot dzinēju). Atbilstošā cilindra aktuālās sesijas skaitītājiem jābūt desmitos vai pat simtos vienību.
Izslēdziet un ieslēdziet dzinēju vēlreiz. Iepriekš ''bojātā'' cilindra aktuālās sesijas skaitītājam jābūt 0, bet starpsesiju skaitītājam jābūt 1/10 no iepriekš piefiksēto misfire gadījumu skaita (piemēram: 5, ja iepriekš tika identificēti 53 misfire gadījumi).
Jā kāda misfire skaitītāju grupa (vai abas) neuzrāda misfire, ir skaidrs, ka vai nu DME, vai OBD arīkojumam ir problēmas ar to (misfire) noteikšanu vai indicēšanu.
DME atmiņā jābūt kļūdām gan par šī cilindra misfire, gan par tā atslēgšanu (dēļ grupveida misfire). Ja šādu kļūdu nav - atjaunojiet DME progammatūru un kodējumu/konfigurāciju uz ražotāja piedāvāto.
Vairākas reizes esmu saskāries ar BMW lietotāju reportēto: ir jūtama dzinēja raustīšanās (arī tukšgaitā, kad DME misfires noteikt ir visvieglāk), bet misfire skaitītāji esot 0.
Jāņem vērā sekojošas nianses:
a) protams, misfire skaitītāji jāskata pēc braukšanas sesijas, NEIZSLĒDZOT auto dzinēju. Ja dzinējs tiek izlsēgts, aktuālās sesijas misfire skaitītāji tiek nodzēsti, pat atmiņā paliekošie ilgtermiņa skaitītāji var tikt rādīti kā 0;
b) pat ideāli strādājošam dzinējam ilgākā laikā DME saskaita kādu misfire punktu. Tas notiek gan dēļ nelīdzena ceļa, gan straujākas režīmu maiņas brīdī. Pat, ja ne citi apstākļi, jāsaprot - katrs degvielas aizdedzināšanas cikls ir unikāls, katru reizi degviela sadeg savādāk. No miljoniem reižu, kad degviela tiek sadedzināta, noteikti būs kāda reize, kas būs vairāk atšķirīga, to DME var identificēt kā misfire.
Misfire skaitītājus visos apstākļos var rādīt 0 sekojošos gadījumos:
a) DME programmatūrā veiktas izmaiņas. Reizēm, nespējot atrast iemeslu DME kļūdām par misfire (piemēram, instalētas nepareiza model sveces; problēmas ar sprauslām, NOx sistēmu; nepāradaptēts dzinējs, utml.), ''meistari'' mēdz izslēgt misfire detektēšanas algoritmus, izdzēst atbilstošās kļūdas no kļūdu kartes;
b) OBD aprīkojums nenolasa konkrētā DME misfire skaitītājus, jeb vispār neatbalsta OBD mode 6.
Ja tomēr (pēc izbraukuma sesijas, neizslēdzot auto dzinēju) visi misfire skaitītāji ir 0, jāveic sekojošs tests:
a) jānoņem dzinēja dekoratīvais pārsegs;
b) jāieslēdz dzinējs;
c) uz dažām sekundēm jāatvieno kāda cilindra aizdedzes spoles izvads.
Pārbaudiet misfire skaitītājus (neizslēdzot dzinēju). Atbilstošā cilindra aktuālās sesijas skaitītājiem jābūt desmitos vai pat simtos vienību.
Izslēdziet un ieslēdziet dzinēju vēlreiz. Iepriekš ''bojātā'' cilindra aktuālās sesijas skaitītājam jābūt 0, bet starpsesiju skaitītājam jābūt 1/10 no iepriekš piefiksēto misfire gadījumu skaita (piemēram: 5, ja iepriekš tika identificēti 53 misfire gadījumi).
Jā kāda misfire skaitītāju grupa (vai abas) neuzrāda misfire, ir skaidrs, ka vai nu DME, vai OBD arīkojumam ir problēmas ar to (misfire) noteikšanu vai indicēšanu.
DME atmiņā jābūt kļūdām gan par šī cilindra misfire, gan par tā atslēgšanu (dēļ grupveida misfire). Ja šādu kļūdu nav - atjaunojiet DME progammatūru un kodējumu/konfigurāciju uz ražotāja piedāvāto.
Komentāri
Ierakstīt komentāru