Misfire counters (papildinājums)

Kad apskatīti (long-term un short-term) misfire skaitītāji, jāpieņem lēmums: ko darīt.
Šajā postā - iespējamie scenāriji.


Es pieņemu, ka pamatproblēmas ar dzinēja darbību ir novērstas - DME atmiņā nav kļūdu; adaptācijas un citi live data uzrāda korektas vērtības. Taču, dzinēja darbība ir nevienmērīga, ir apskatīti misfire skaitītāji; tie uzrāda, ka problēma ar degvielas aizdedzināšanu pastāv.

Ja palielinātu misfire skaitu uzrāda visi vai gandrīz visi cilindri:
1. jāpārbauda aizdedzes sveces. Jaunās paaudzes (tiešās iesmidzināšanas) dzinējiem sveces jāmaina diezgan bieži. Piemēram, N43/N53 sērijas dzinējiem sveces kalpo ap 20..30.000 km, ne vairāk;
2. ja sveces instalētas nesen, jeb nesen dzinējs atguvis spēju strādāt Stratified charge (un problēmas sākās tieši pēc Stratified charge atjaunošanas) - pārbaudiet instalētās sveces! Bosch savā katalogā kļūdaini ierakstījis, ka ražo N43/N53 sērijas dzinējiem derīgas sveces. NGK savā katalogā arī ir norādījis neatbilstošanas sveces (norādījis, ka N52 sērijas dzinēja sveces der N43/N53 sērijas dzinējiem). Izmantojiet OEM sveču kodus, nepērciet lētus analogus!
3. ja dzinējs ilgstoši ekspluatēts ar nolietotām svecēm (to gaisa sprauga - palielināta), var būt bojātas arī aizdedzes spoles - tām šādā gadījumā (ja sveču gaisa sprauga ir palielināta) ir daudz lielāka slodze.

Ja palielinātu misfire daudzumu uzrāda viens/divi cilindri:
1. problēmu novēršanu sāciet ar cilindru, kas uzrāda vislielākās problēmas. Ņemiet vērā - kāda viena cilindra misfire gadījumā dzinēja darbība var būt tik nevienmērīga, ka DME pašdiagnostika reizēm kļūdaini identificē arī kādu ''saistīto'' cilindru. Saistīts ir cilindrs, kurš firing order seko bojātajam (tam, kuram patiešām ir misfires). Piemēram, N53 series dzinējam 5. cilindra misfire gadījumā var būt arī noteikti falši misfire arī 3. cilindrā (jo firing order ir: 1/5/3/6/2/4, t.i.: 3.cilindrs aizdedzina degvielu tieši pēc 5.tā cilindra);
2. ja līdzīgu (t.i.: misfire skaitītāj atšķiras, taču ne tik būtiski, lai varētu teikt - problēmas ir tikai vienā cilindrā) misfire daudzumu uzrāda divi ''secīgie'' (by firing order) cilindri, problēmas novēršanu sāciet ar pirmo (by firing order). Piemēram, ja līdzvērtīgas problēmas ir 2. un 6. cilindriem, problēmas novēršanu sāciet ar 6.to cilindru (jo firing order ir: 1/5/3/6/2/4 un 6.tais cilindrs ir ''pirms'' 2. cilindra);
3. kad izvēlēts cilindrs, kurš ir visvainīgākais, noņemiet dzinēja dekoratīvo vāku un veiciet zemākaprakstītās darbības. Protams, var rīkoties, kā iesaka dīleris vai ISTA - mainīt visas aizdedzes sveces, spoles, sprauslas, taču - vai viena bojāta svece (spole) ir tā vērta, lai mainītu 11 vai 17 labi strādājošas detaļas un nepamatoti iztērētu vairāk kā 2000 EUR? Manuprāt, nav.

 Iespējamie palielināta misfire daudzuma cēloņi:
1. aizdedzes svece;
2. aizdedzes spole;
3. sprausla.

Es atmetu dzinēja bojājumus - vārstu nenoslēgšanās, dzinēja bloka vai virzuļgrupas liels izdilums, utml. Šādas problēmas var identificēt, pārbaudot cilindru kompresiju. Turklāt - šādu bojājumu gadījumā vajadzētu būt nekorektām attiecīgā cilindra sprauslas adaptācijām un nekorektai mehāniskajai efektivitātei.

Kā rīkoties:
1. Sešu cilindru dzinējam - samainiet ''bojātā'' cilindra aizdedzes spoli ar blakus esošo (by placement) cilindru. Piemēram, ja problēma ir 5. cilindrā, samainiet aizdedzes spoli ar 6.to vai 4.to cilindru. Kāpēc tieši ar blakus esošo? Jo blakus esošais (by placement) cilindrs nekad nebūs ''saistītais'', t.i.: nekad nebūs nākošais pēc firing order. Četru cilindru dzinējam - izvēlietites cilindru, kurš nav nākošais pēc firing order. Piemēram, ja problēma ir 3. cilindrā, NEizvēlieties 4.to cilindru detaļu maiņai (jo firing order ir 1/3/4/2 un 4.tais cilindrs ir nākošais pēc 3.šā by firing order);
2. pabrauciet vairākas, vismaz 10..15 minūšu garas izbraukumu sesijas. Nolasiet misfire skaitītājus atkārtoti. Pārbaudiet, vai problēma palikusi tajā pašā cilindrā, jeb ''aizceļojusi'' uz ''jauno'' cilindru. Ņemiet vērā, ka long-term skaitītāji satur informāciju par daudzām (pat virs 10) pēdējām braukšanas sesijām. Tādēļ rūpīgi jāskata short-term skaitītāji. Long-term skaitītāji rādīs ilgtermiņa tendences. Ja ''vecā'' cilindra long-term skaitītājs ir samazinājies, savukārt, ''jaunā'' cilindrs - pieaudzis: nav ne mazāko šaubu - problēmas cēlonis atrasts;
2. ja spoles maiņa nelīdzēja, nākošais solis - samainiet aizdedzes sveces ar blakus esošo cilindru. Tālākā rīcība - identiska iepriekš minētajai;
3. ja nelīdz arī aizdedzes sveces nomaiņa, samainiet sprauslu ar blakus esošo cilindru. Arī šoreiz - rīcība kā iepriekš minēts. Laika ekonomijas nolūkā - variet nepiekodēt sprauslas un neveikt citas servisa procedūras (dzinēja re-adaptēšana). Pat, ja degmaisījums nebūs ideāls, tas nedrīkst būt iemesls, lai būtu daudz misfire gadījumu.

Kāds no iepriekšminētajiem 3 soļiem noteikti ļaus identificēt bojāto detaļu. Kad tā noteikta un nomainīta, veiciet vēl pāris izbraukuma sesijas, lai pārliecinātos, ka dzinējs strādā korekti.
Ja atlicis vēl kāds cilindrs ar misfire problēmām - atkārtojiet šim cilindram iepriekšminētās testa procedūras.

Pēc misfire problēmu novēršanas noteikti veiciet dzinēja re-adaptēšanu!

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām