Nepatīkams gadījums

Šoreiz tēma visiem skeptiķiem - vai tiešām NOx sistēma ir kritiska, lai N43/N53 sērijas dzinējs sekmīgi izietu TA.
Pacients: E90, N53 sērijas dzinējs.

Lūk, TA apskates protokols: CO pie palielinātiem apgriezieniem ir 0.5% (pieļaujamā norma: 0.2%).
TA apskate - nav izieta.
Interesantas lietas: Lambda - korekta; HC mazs, tas liecina - misfires nav bijušas; tukšgaitā CO - ļoti zems - tātad: sprauslas netek, degmaisījums tiešām ir korekts. TA inspektors korekti esot ilgāk turējis paaugstinātus apgriezienus, mēģinot uzsildīt CO katalizatorus - bez panākumiem.
Ilgstoši paaugstināts CO - tātad, pie vainas nav arī kāds negaidīts misfire.


Konkrētais dzinējs - uzturēts labā kārtībā. Vienīgās kļūdas par NOx sensoru. Attiecīgi - Stratified charge ir izslēgta.

Dzinējs it kā pat strādā tīri apmierinoši (ja neskaita palielinātu degvielas patēriņu). Ko vainot šādā situācijā? Likt mainīt visu pēc kārtas?

Lūk, history sarakstā tipveida aina: MSD nav spējis uzturēt degvielas maisījumu, ir Lambda zondu trim kļūdas:
Degvielas maisījuma menu uzrāda it kā priekšzīmīgu ainu:
a) offset tipa LTFT: ļoti tuvu 0 (tātad - sprauslas, gaisa piesūkšana - viss kārtībā);
b) multiplikatīvās LTFT - nelielas; tātad - spiedieni, gaisa mērīšana, drosele - viss kārtībā;
c) integratori - normas robežās; tātad - nav nekādu sporādisku problēmu;
d) platjoslas zondu reportētās vērtības - korektas.

Rough run dati - korekti. Protams, tika pārbaudīti VANOS - pozīcijas korektas, jittering - mazs; LPFP un HPFP - spiedieni stabili,  zondu aktivitāte - korekta. Visas citas sistēmas - darba kārtībā. Šos datus pat nepubliskoju - ticiet man, nekas interesants. Jā, Rough run reizēm uzrāda nelielu paliekošu nevienmērību, sprauslu live data - izslēgtas sprauslu individuālās adaptācijas, bet - tas ir normāli, ņemot vērā to, ka ir kļūdas par NOx sistēmu. Sprauslas ir teicamā tehniskā stāvoklī - pretenziju nav.

Vienīgā nelielā piebilde - kontroles zondu spriegums nedaudz, nedaudz pazemināts. Šāds spriegums varētu likties dīvains. Un dīvains tas arī ir (kāpēc - apraksts seko zemāk).

Palielinot dzinēja apgriezienus līdz 2000 (problemātiskaia reģions, kurā netika izieta TA):
redzam, ka 2.bankā degmaisījums kļūst nedaudz trekns, bet 1.ajā - kontroles zondes spriegums drusku nokrīt (un kļūst vē dīvaināks).

Lūk, šajā menu redzams, ka virkne adaptāciju nav paveiktas (atzīmētas ar sarkanu). Nav pabeigtas ne auksta dzinēja, ne Stratified charge režīma, ne cilindru individuālās adaptācijas.

Pārbaudot NOx sensoru, nācās secināt:
Brīnumi nenotiek - tas nestrādā, Online mode neieslēdz. Bet, vēl interesantāk - izplūdes temperatūra (labā puse, apakšā) sasniedz netipiski augstas vērtības (attēls nofotografēts, aptuveni minūti uzturot 2000 RPM, auto atradās 0oC temperatūrā, ārā - pagalmā, piedevām - dzinējs pat īsti nebija uzsilis).
Kāds ir iemesls tādai paaugstinātai temperatūrai? Nekorekts cilindru degmaisījums (kaut banku vidējā Lambda ir precīzi 1.00). Viens no cilindriem izplūdē ''izspļauj'' lieku gaisu, otrs - ''lieku'' degvielu. Šis gaiss un degviela sadeg CO katalizatoros, tos pārlieku karsējot.

Un lūk, nejauši uzņemts screenshot, dzinējam strādājot tukšgaitā:
Lūk, kontroles zondu spriegums (piedevām, tāds tas bija vismaz 10 sekundes) ir stipri pazemināts - nekorekts. Kā tā?
Patiesībā - tas ir vidējots zondu spriegums. Īstais signāls atgādina taisnstūri. Šīs problēmas iemesls - nekorekts degmaisījums cilindros: vienā bagātināts, citā - liess. Šīs problēmas cēlonis - dēļ NOx sistēmas problēmām paralizēta MSD adaptāciju veidošana.
Kāpēc nav kļūdu par CO katalizatoriem? Cerams, ka neviens nav modificējis MSD programmatūru (dzēsis kļūdu karti) un kļūdas nav ierakstītas, jo DME nav pabeidzis pamatadaptācijas.
Normālā situācijā MSD šīs pamatadaptācijas pabeidz dažu minūšu laikā, bet - ja NOx sistēma ir bojāta - nepabeigs nekad.
Diemžēl - īsti nav ātru un lētu risinājumu, kā šo situāciju atrisināt. Vienīgais veids, kā MSD atjaunot spēju veidot adaptācijas - atjaunot NOx sistēmu.

Piezīme: MSD veido cilindru individuālās adaptācijas (regulē katra cilindra degmaisījumu, novērtējot tā veiktspēju):
a) tukšgaitā (veicot mehāniskās efektivitātes testus);
b) braucot (veicot ķīmiskās efektivitātes testus).

Tikai pēc NOx sistēmas atjuanošanas MSD atsāks cilindru adaptāciju veidošanu un optimizēs degmaisījumu katrā cilindrā individuāli. Korekts maisījums samazinās slodzi CO katalizatoriem, attiecīgi - arī CO saturu izplūdē.




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām