Kļūdaina lēmuma cena 10.000 EUR

Pāris dienas atpakaļ saņēmu palīgā saucienu no N53B30 U0 dzinēja lietotāja. Auto, E90 LCI, 325i.
Reizēm esot novērojama vibrācija, jaudas zudums pie lielākiem apgriezieniem. Bet, spriežot pēc apraksta - nekas traģisks.

Un tad es ieraudzīju live data...

Lūk, pilnīgs crash 2.ajā bankā. DME palielinājis degmaisījumu par 30%, bet bagāta maisījuma vietā Lambda esot 2.7! Pilnīgi neadekvāti Lambda zondes dati.
Ir viena problēma - Lambda zonde tikko mainīta, bet situācija nav uzlabojusies.

Lūk, kļūdu paziņojums:
Interesanti, ka nav kļūdu par platjoslas Lambda zondi (kaut vai trim kļūdas).

Tāpat nav kļūdu par NOx sistēmu, kaut tā neizrāda nekādas dzīvības zīmes. Vēl vairāk, piemēram, NOx katalizatora menu:
redzams, ka NOx katalizatora sulfatēšanās netiek rēķināta (saindēšanās 0 mg), tajā pat laikā sulfatēšanās temperatūra rāda ko pilnīgi pretēju - ļoti, ļoti sen (izskatās, ka kādus 50.000km vai pat vairāk atpakaļ)  jau ir pienācis laiks sulfatēšanās sesijai.

Piedevām, MSD, neskatoties uz pilnīgu crash 2.ajā bankā,
ir sācis sprauslu ķīmiskos testus (kas gan ir nofeilojuši). Tas ir pilnīgā pretrunā ar MSD darbības pamatloģiku.

Lūk, dzinējs nav spējis izveidot pamatadaptācijas Stratified charge (acīmredzot, nekad nav strādājis šajā režīmā), arī cilindru individuālās adaptācijas - nav pabeigtas.

Lūk - sprauslu atvēruma laiki. DME palielinājis 2.ās bankas sprauslu atvērumu laikus gandrīz 2 reizes! Tajā pat laikā - tas ''nesaprot'', ka patiesībā ''melo'' zonde, nevis maisījums ir liess!

Lai situācija būtu vēl interesantāka, piebildīšu, ka dzinējam nesen ir nomainītas sprauslas, spoles un sveces. Bez rezultātiem.


Tātad - dzinējs smidzina dubultu degvielas devu 4.;5.;6. cilindros, pie tam - pats DME šo problēmu ''nesaprot'', nelīdz ne zondes, ne sprauslu maiņa. Ņemot vērā to, ka auto īpašnieks ilgāku laiku brauc ar šādu DME, CO katalizators pilnīgi noteikti ir bojāts - man nav lieku ilūziju.

Lūk, kāds izskatījās diagnostikas reports:

Praktiski visi parametri - nekorekti, ārpus pieļaujamajām robežām!


Kas noticis šim dzinējam?
Laiku atpakaļ, kad sākās problēmas ar NOx sistēmu (sensoru), auto īpašnieks (iespējams - pat iepriekšējais) nolēma nevis risināt problēmas ar NOx sistēmu, bet - ''uzlabot'' DME programmatūru.
Variantus, kuros NOx sistēma ir ''atslēgta'', izmantojot NCS, esmu redzējis simtiem. Sekas - vibrējošs dzinējs, kuram raksturīgi misfires, palielināts degvielas patēriņš, apgrūtināti cold start - ikdiena. Šeit vīri lietai klāt ķērušies nopietnāk.

Pēc brīža, kad DME sāka ierakstīt kļūdas par CO katalizatoru veiktspēju (normāla blakne pēc šādām manipulācijām - CO katalizatori tiek pārslogoti, jo cilindru degmaisījums ir nekorekts, Lambda zondu trim - nekorekts, papildus - ir misfires), DME ''uzlabotāji'' nolēma problēmu ''risināt'', atslēdzot kontroles zondes. Šoreiz atslēgta nevis zondu apsilde (zondes izņemtas no DME konfigurācijas) - tipisks paņēmiens, bet atslēgta to datu apstrāde.
Šo operāciju kopums noveda pie redzamajām sekām - DME pilnīgi nekorekti notrimēja platjoslas zondi, strādā ar pilnīgi neadekvātu degmaisījumu.
Dzinējs vibrē, nepārtraukti ir misfires 4.;5.;6. cilindros.

Kāds ir stāsta kopsavilkums?
Dažu simtu EUR izdevumu vietā auto īpašnieks izvēlējās nedaudz ''lētāku'' risinājumu.

Uz šo brīdi ir nomainītas: sprauslas, spoles, sveces, Lambda zonde - rēķins ap 3000 EUR.
Ir sabojāts NOx katalizators (tā cena virs 2000 EUR).
Ir sabojāts CO katalizators 2.bankai (OEM CO katalizatoru cena virs 2000 EUR).
Jāatjauno DME programmatūra, konfigurācija/kodējums. Izdevumi - simtos EUR; ja tuvumā negadīsies speciālists, kas to spēs izdarīt, oficiālais risinājums: jauns DME, izdevumi ap 1500 EUR.
Un visbeidzot - jārisina jautājums ar NOx sensoru. Šeit izdevumi: 350 .. 550 EUR.
Vēl kādus 500..1000 EUR sastādīs darba un servisa procedūru izmaksas.

Nav grūti aprēķināt, ka, lai atjaunotu normālu dzinēja darbību, kopējie izdevumi sasniegs ap 10.000 EUR.

Diemžēl, šāds ir tipisks rezultāts, kad pie dzinēja vadības bloku modificēšanas ķeras ''čip tūneri''.


Komentāri

  1. Īsti neizpratu kāpēc jāmaina dzinēja ecu. Nepietiks ar vienk original softa atjaunošanu?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. problēma ir apstāklī, ka ārpus Baltijas u.c. advancētajām valstīm pagrūti atrast specifisku operāciju veicējus. Ja kāds ir sačakarējis FR u.c. setingus DME, dīleris var nečakarēties ar Online sesiju (ar ISTA P jau vairs nevarēs atjaunot kodējumu) un ''tupa'' sekot instrukcijai - DME nomaiņa pret jaunu.

      Dzēst
  2. Gribi teikt nav neviena cita ceļa kā tikai salikt visu oem? Normāls čiptūneris vai tad nevar salikt nox un visu parējo off, bet lai motors darbojas normāli un atgāzes ir ok, kaut vai tik ar katalizātoru?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. diemžēl, nē. Stratified charge ir kritiski nepieciešama šiem dzinējiem. Tā, savukārt, nav iespējama, ja NOx sistēma nav kārtībā. Jā, ir NOXEM, kas ļauj nemainīt NOx katalizatoru, bet CO katiem jābūt kārtībā, kontroles zondēm jāstrādā. Piedevām, šim dzinējam ''parasti'' aftermarket kati neder. Desulfatēšanas laikā temperatūra sasniedz 800...900oC tajos. Nē, šiem dzinējiem ''visu off'' risinājums nestrādā. Tie nav 15 gadus veci sportiskie dīzeļi. Starp citu, ja sportiskajiem dīzļiem liktu atgāzu normas iet pēc E4 (kā tie ir ražoti), 90% neizietu TA. Tad ''EGR off/DPF off'' nederētu.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām