CCV pārbaude. Part 3
Kā jau minēju CCV testa 1.daļā - ja CCVV nenoslēdzas, būs palielināts eļļas patēriņš.
Taču vēl kritiskāks bojājums - CCVV nav hermētisks. Šoreiz nedaudz sīkāk tieši par šo problēmu. Iespējamie defekti:
a) membrāna ir sarauta;
b) membrāna nav hermētiska pa tās perimetru.
Lai identificētu šo defektu:
a) jānoņem dzinēja dekoratīvais plastmasas vāks;
b) ar pirkstu jāizspiež/jāatlaiž CCVV ventilācijas caurums.
Lūk, video:
Kas NEDRĪKST notikt, veicot šo procedūru:
a) nedrīkst izmainīties dzinēja darbība;
b) nedrīkst parādīties vai pazust kāds troksnis;
c) nedrīkst būtiski mainīties integratori (MSD80: ../F5/F6).
Attēlā: atzīmēti integratori (MSD80):
Ja ir manāms KAUT VIENS iepriekšminētais simptoms - CCVV nav hermētisks. Tā ir kritiska problēma un jānovērš nekavējoši!
Ja CCVV nav hermētisks:
a) dzinējs raustīsies, slāps nost, būs misfires;
b) offset tipa LTFT būs nekorektas vai vispār netiks apstiprinātas (tās būs 0.00 mg/stk);
c) būs nekorektas sprauslu korekcijas tukšgaitai (un, iespējams, pat Stratified charge).
Atgriežoties pie video - skaidri dzirdams, kā mainās dzinēja troksnis, aizspiežot ventilācijas caurumu. Tā būt nedrīkst! Secinājums - CCVV ir bojāts!
Īpaši dramatiskās situācijās gan offset tipa LTFT, gan integratori būs 0 (dzinējs būs pārslēdzies open loop režīmā) un nemainīsies. Iespējams, dzinēja darbība būs tik nevienmērīga, ka pat īsti nevarēsiet noteikt, vai situācija uzlabojas, nosprostojot CCVV ventilācijas caurumu.
Protams, dūmu tests palīdzēs šādā situācijā. Vēl viena vienkārša metode: atvienojiet un nosprostojiet cauruli, kas no CCV iet uz ieplūdes kolektoru.
Noslēdziet attēlā atzīmēto cauruli. CCV izvadu uz testa laiku var atstāt atvērtu.
Startējiet dzinēju vairākas reizes. Ja dzinēja darbība normalizējas - gaisa piesūkšanas vieta ir identificēta - CCV defekts ir apstiprināts.
Un visbeidzot - pēdējā metode.
Ja jums ir manometrs ar pumpīti:
Pievienojiet pumpi CCV ventilācijas caurumam. Uzpumpējiet spiedienu vai atsūciet gaisu.
Spiedienam/retinājumam ir jāpaliek nemainīgam. Ja kontūrs nav hermētisks - CCVV ir bojāts un jāmaina nekavējoši!
Taču vēl kritiskāks bojājums - CCVV nav hermētisks. Šoreiz nedaudz sīkāk tieši par šo problēmu. Iespējamie defekti:
a) membrāna ir sarauta;
b) membrāna nav hermētiska pa tās perimetru.
Lai identificētu šo defektu:
a) jānoņem dzinēja dekoratīvais plastmasas vāks;
b) ar pirkstu jāizspiež/jāatlaiž CCVV ventilācijas caurums.
Lūk, video:
a) nedrīkst izmainīties dzinēja darbība;
b) nedrīkst parādīties vai pazust kāds troksnis;
c) nedrīkst būtiski mainīties integratori (MSD80: ../F5/F6).
Attēlā: atzīmēti integratori (MSD80):
Ja ir manāms KAUT VIENS iepriekšminētais simptoms - CCVV nav hermētisks. Tā ir kritiska problēma un jānovērš nekavējoši!
Ja CCVV nav hermētisks:
a) dzinējs raustīsies, slāps nost, būs misfires;
b) offset tipa LTFT būs nekorektas vai vispār netiks apstiprinātas (tās būs 0.00 mg/stk);
c) būs nekorektas sprauslu korekcijas tukšgaitai (un, iespējams, pat Stratified charge).
Atgriežoties pie video - skaidri dzirdams, kā mainās dzinēja troksnis, aizspiežot ventilācijas caurumu. Tā būt nedrīkst! Secinājums - CCVV ir bojāts!
Īpaši dramatiskās situācijās gan offset tipa LTFT, gan integratori būs 0 (dzinējs būs pārslēdzies open loop režīmā) un nemainīsies. Iespējams, dzinēja darbība būs tik nevienmērīga, ka pat īsti nevarēsiet noteikt, vai situācija uzlabojas, nosprostojot CCVV ventilācijas caurumu.
Protams, dūmu tests palīdzēs šādā situācijā. Vēl viena vienkārša metode: atvienojiet un nosprostojiet cauruli, kas no CCV iet uz ieplūdes kolektoru.
Noslēdziet attēlā atzīmēto cauruli. CCV izvadu uz testa laiku var atstāt atvērtu.
Startējiet dzinēju vairākas reizes. Ja dzinēja darbība normalizējas - gaisa piesūkšanas vieta ir identificēta - CCV defekts ir apstiprināts.
Un visbeidzot - pēdējā metode.
Ja jums ir manometrs ar pumpīti:
Pievienojiet pumpi CCV ventilācijas caurumam. Uzpumpējiet spiedienu vai atsūciet gaisu.
Spiedienam/retinājumam ir jāpaliek nemainīgam. Ja kontūrs nav hermētisks - CCVV ir bojāts un jāmaina nekavējoši!
Komentāri
Ierakstīt komentāru