Sprauslu savietojamība

Šoreiz par tēmu, par kuru saņemu regulārus jautājumus:
a) vai jaunākās relīzes pjezo sprauslas ir savietojamas ar citu (vecāku) relīžu sprauslām;
b) vai jāmaina visas sprauslas, lai to relīze būtu identiska;
c) vai ir būtiski, lai sprauslu relīze būtu jaunākā.

BMW AG nosaka: problēmu gadījumā jānomaina vecās (ar melnu korpusu) sprauslas pret jaunākas paaudzes (ar pelēku korpusu).
Man ne reizi nav gadījies redzēt melnā korpusa sprauslas. Ļoti sen atpakaļ bija atsaukumi, pirmo relīžu (aptuveni: līdz 4. relīzei) sprauslas tika nomainītas auto garantijas laikā. Ja tomēr jūsu auto gadās melna korpusa sprauslas, painteresējieties - varbūt vēl iespējams atsaukums, jeb - vismaz pienākas atlaide jaunu sprauslu iegādei.

Ja jūsu auto ir pelēkā korpusa sprauslas, atcerieties būtisko: visu relīžu sprauslas savstarpēji IR savietojamas! Tātad, jūsu auto var būt sprauslas, kuru relīzes ir atšķirīgas katram cilindram! Kaut vai: 6/7/8/9/10/11! Vēl vairāk - dzinēja darbībā nebūs nekādu negatīvu izmaiņu!

Vairāku simtu klātienē redzētu un diagnosticētu dzinēju ar pjezo sprauslām gadījumos es ne reizi neesmu rūpējies, lai sakristu sprauslu relīzes, vai aicinājis auto īpašniekus mainīt visas sprauslas. Ir mainītas TIKAI problemātiskās sprauslas, ļoti bieži (ne mazāk kā 4 no 5 gadījumiem) dzinējiem pēc remonta ir bijušas dažādu relīžu sprauslas. Mana auto dzinējam ir uzstādītas 3 dažādu relīžu sprauslas: 7/9/11. Un šīs dažādu relīžu sprauslas ir uzstādītas ar vienu mērķi - lai ikdienā apstiprinātu, ka atšķirīgas sprauslu relīzes nav problēma. Lai nebūtu situācija, kad citiem iesaku risinājumus, kurus pats tomēr negribētu izmantot. Nē - esmu prasīgs pret dzinēja darbības kvalitāti. Es jūtu katru misfire, katru vibrāciju. Es jūtu, kad dzinējs darbojas Homogēnā režīmā, kad Stratified charge, kad notiek NOx katalizatora reģenerācija. Un tajā pat laikā - man NAV neviena iemesla teikt - labāk tomēr, lai sprauslām būtu viena relīze...
MSD80 (un citi DME, kas paredzēti pjezo sprauslu vadībai) veic sprauslu darbības mērījumus (mehāniskās un ķīmiskās efektivitātes testus) katrai sprauslai katrā darba režīmā (tukšgaita, maza, vidēja, liela slodze, mazi, vidēji, lieli RPM), daudzos adaptāciju karšu punktos! Katras sprauslas darbības atšķirības no ideālās tiek kompensētas! Šie testi tiek regulāri atkārtoti pat tad, ja dzinēja darbībā viss ir ideāli. Neatkarīgi no sprauslu reālajiem parametriem, ja vien tie iekļaujas atļautajā ''koridorā'', visas tehnoloģiskās atšķirības tiks pilnīgi kompensētas!
Vēl vairāk - šajā postā es veicu vienkāršu eksperimentu, kas apstiprināja: sprauslu parametri ir stabili, nav nekādas atšķirības, vai sprauslas resurss ir 200 vai 200.000 km! Dzinējā, kuram bija pilnīgi jaunas sprauslas, bija uzstādītas visas jaunākās relīzes sprauslas. Otram dzinējam bija dažādu relīžu, dažāda nobraukuma sprauslas. 4 no tām: vismaz ar 300.000 km nolietojumu. Bet, nekādas kvalitatīvas atšķirības adaptācijas datu izkliedē, dzinēja darbības nevienmērībā netika konstatētas!

Tātad - nav nozīmes relīzei, ja vien sprauslas korpuss ir pelēkā krāsā, nav nozīmes sprauslas nolietojumam, ja vien tā strādā korekti! Mainam tikai to sprauslu vai sprauslas, kurām diagnostika (live data) uzrāda problēmas!

Un visbeidzot, dažas būtiskas nianses sekmīgam rezultātam:
a) pēc nomaiņas sprauslas jāpiekodē. Ņemot vērā šeit minēto software bug, kā arī to, ka nav 100% drošības, ka citas, šoreiz nemainītās sprauslas iepriekš ir bijušas korekti piekodētas, es iesaku - katru reizi piekodēt VISAS sprauslas (pat, ja tiek mainīta tikai viena), kodēšanai izmantot ISTA D (nevis INPA vai kādu trešo pušu rīku. INPA nepārbauda sprauslu datu integritāti, Papildus: N43 sērijas dzinējam - sprauslu secība neatbilst izvadītajai uz ekrāna. Par trešo pušu rīkiem - nav nekādas garantijas, ka tie piekodēs sprauslas pareizi); vairāk par piekodēšanu: šeit;
b) pēc sprauslu nomaiņas veikt pareizu dzinēja re-adaptēšanu. Rekomendēju izmantot INPA datu kontrolei, lai labāk redzētu, ka viss norit pēc plāna. Vispirms noadaptēt spararatu, tad izveidot degvielas maisījuma adaptācijas, kā aprakstīts šeit;
c) pievērst īpašu uzmanību Lambda zondu apsildei. Ja tā ''kavējas'' - acīmredzot, DME ir kādas fundamentālas problēmas. Biežākais cēlonis - nekorekti piekodētas sprauslas (datu integritāte - nekorekta).


Un visbeidzot:
Sprauslu adaptāciju dati tukšgaitai/Stratified charge. Ideāli? Tieši tā!
Auto nobraukums? 300.000km
Sprauslas mainītas pirms 220.000km
Sprauslu relīze? 02!

Komentāri

  1. Man ir jautājums - vai Tev ir kāds info par šo motoru apkopēm, remontiem un problēmām šo auto dzimtenē- Vācijā? Kā tur tiek galā ar visu šo, ko esi apkopojis? Vai tur ar liek nepareizās sveces, maina visas sprauslas un spoles, nepareizi diagnosticē utt...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Šo komentāru ir noņēmis autors.

      Dzēst
    2. Oo, tur iet ļoti jautri. Bieži vien vācieši izvēlas pagarināto garantiju. 7 gadu garantija (iespējams, saistīta ar līzinga devēja prasībām) ir normāla lieta. Attiecīgi - lielai daļai no šiem auto tikko beigusies ražotāja garantija. Lielākajai daļai - sprauslas mainītas viesmaz vienu reizi. Dīleri nesaspringst - maina visas, nemeklējot problēmas. Relatīvi daudziem ir mainīti HPFP, jo ir bijušas kļūdas par pazeminātu spiedienu. Neviens nemeklē cēloni - vai pie vainas tekoša sprausla vai pat ''nosēdies'' akumulators. Maina sūkni - un viss. Problēmas sākas brīdī, kad garantija ir beigusies. Tad liela daļa ir izmisušie, kas nezina, ko darīt, jo nomainīts viss pēc kārtas - sprauslas, HPFP, spoles, sveces. Un - rezultāta nav. Ir bijuši gadījumi, kad taisu diagnostikas reportu, cilvēki dod to Vācijas, Nīderlandes, u.c. ''bagāto'' valstu dīlerim, sak - reku, jāmaina šis vai tas. Dīvaini, bet līdz šim ne reizi no dīlera puses pretenzijas nav bijušas. Pat garantijas mašīnām - mainīja, ko teica. Vispārējais līmenis ir vienkārši traģisks.

      Dzēst
    3. Paldies par atbildi.
      Vispār interesanti. Ok- viens, kas varētu būt dīlerim svarīgi - laiks. varbūt nomainīt to un šo būs ātrāk nekā diagnosticēt problēmu, labot un cerēt, ka diagnosticēts pareizi. Ja nē - vēl vairāk zaudēts laiks, kas protams maksā naudu.. Tiešām nezinu, kā darbojas tā ražotāju-dīleru shēma, kurš kuram sūta piķi, kas apmaksā garantijas remontu, vai tikai detaļas vai arī laiku, nezinu.. Vēl - kas notiek ar garantijas laikā mainītajām - it kā beigtajām detaļām, atgriežas BMW vai tikai kā statistika vai kāds reports. Kāda viņu reakcija un rīcība, kāpēc tiek mainītas tik daudz detaļas. Laikam jau baigi nekrata, citādi būtu izstrādājuši vadlīnijas diagnostikai, citādi - ir abarots- ražo, pārdod, maina, pelna...

      Dzēst
    4. tieši tā - tiklīdz maksā klients, BMW vispār paralēli, viņi pelna naudu. Ja pasākums ir garantijas laikā - tupa seko instrukcijām, nodod rez daļas atpakaļ to piegādātājiem. Tie, savukārt, zaudējumus kompensē, pamainot cenas tām pašām rezerves daļām, kad tās pārdod sekundārajā tirgū. Zaudējumos viņi nepaliek. Par visu tā vai citādi maksā ''gala'' patērētājs.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām