Problēmu ''risinājumi''
Ar dažādiem ''risinājumiem'', mēģinot novērst NOx sistēmu radītās problēmas, saskaros diezgan regulāri.
Gadās gan dzinēji, kas manuāli atstāti Homogēnā režīmā, izmantojot activation menu; gadās dzinēji, kuriem ar NCS vai līdzīgu tooli pamainīta konfigurācija. Gadās dzinēji, kuriem no kļūdu kartes izdzēsta 30E9 kļūda. Lieki piebilst, ka neviens risinājums nerisina problēmas ar dzinēja vibrēšanu tukšgaitā, misfirēm, kļūdām par fuel trim, paaugstinātu CO/HC saturu izplūdē (TA iziet ir neiespējami). Protams, arī degvielas patēriņš ir paaugstināts - dzinējs neizmanto Stratified charge. Dzinēja uzvedība - diezgan gurdena. Aukstie starti - ļoti nekorekti (vibrācijas, raustīšanās).
Šonedēļ sagadījās divi eksotiski gadījumi. Varētu pat teikt - kuriozi.
Pirmais - auto raksturīgi visi iepriekšminētie simptomi, turklāt, kļūdu atmiņā kļūdas par NOx sistēmu. Vienkāršoti - ''pilns komplekts'' problēmu. Pēc emulatora iegādes auto īpašnieks mēģināja sensora un katalizatora maiņu piereģistrēt, izmantojot INSTA D. Un te viņu gaidīja pārsteigums.
Viss ritēja gludi - gan auto identifikācija, gan testi.. Līdz pat pēdējam menu, kurā jāapstiprina specifisko adaptāciju dzēšana.
Kā redzams, pretī izvēlnei nav nekāds teksts! Spiežot jebkuru no izvēlnēm, ISTA D paziņo, ka operāciju nevarēja pabeigt. Nelīdz ne Ignition status pārbaude, ne atkārtota datora sazināšanās ar auto.
Nelīdzēja pat jaunākas ISTA versijas ieinstalēšana.
Manas aizdomas apstiprinājās, kad auto īpašniekam ISTA lūdzu atvērt DME Activation sadaļu. Tajā nebija ne miņas no N43/N53 specifiskajiem parametriem. Secinājums - DME konfigurācija ir modificēta. Kuriozs ir apstāklī, ka pēc mofikācijām visas iespējamās kļūdas bija DME kļūdu atmiņā: visu darbību efekts bija 0.
Otrs gadījums ir vēl eksotiskāks.
Pacients: E90 ar N43 sērijas dzinēju.
Problēmas - nekorekti aukstie starti, vibrēšana, utml.
Veicot ātro apskati nācās secināt: multiplikatīvās LTFT ap -35 % (iespaidīga atšķirība no 0); dzinējs strādā ar 100 Bar HPFP avārijas spiedienu.
HPFP tests apliecināja - arī 175 Bar tukšgaitā nav problēma - tātad: HPFP strādā korekti.
Dīvaini, bet 2. un 3.cilindra mahāniskā efektivitāte bija ap +50 .. 80 % attiecībā pret 1. un 4.cilindru.
../F5/Shift+F6/F1 sprauslu live data uzrādīja, ka 2. un 3. cilidra sprauslas tiek atvērtas aptuveni 2 reizes ilgāk kā 1. un 4. cilindra sprauslas (0.70 ms pretstatā ap 0.35 ms). Kā tas iespējams? DME redz palielinātu mehānisko efektivitāti, bet apzināti ir palielinājis sprauslu atvēruma laikus?
Pilnīgs adaptāciju crash?
Pēc adaptāciju nodzēšanas visu cilindru mehāniskā efektivitāte bija korekta līdz tika sākta platjoslas zondes apsilde. Tad DME bez redzama iemesla sāka izbalansēt cilindrus. Interesantākais, ka šim dzinējam bija tikai viena platjoslas zonde, attiecīgi - šāda ''banku'' izbalansēšana bija neloģiska.
../F5/F6 gan apstiprināja, ka tiek vadītas 2(!) platjoslas zondes!
NOx sensors vajadzīgajā brīdī neieslēdzās, kaut DME atmiņā nebija kļūdas par NOx sistēmu.
../F5/Shift+F6/F2 uzrādīja, ka Stratified charge dzinējs nekad nav strādājis.
../F9/Shift_F3/F1 uzrādīja, ka NOx katalizatora sulfatēšanās ir 0mg, acīmredzot - DME saindēšanos pat nerēķināja! Kā tā?
Bet, interesantākais tikai sekoja. Lūk, kā DME reaģēja uz Info kļūdu saraksta apskati:
Info saraksts netiek uzturēts?
Un kā ar History sarakstu?
Šeit situācija ir vēl interesantāka! Lūk, čupa ar kļūdām, kurām ''pazuduši'' visi atribūti. Turklāt, visām kļūdām ir viens odometra rādījums (gan pirmajai, gan priekšpēdējai, gan pēdējai reģistrēšanas reizei). Kā tas iespējams? Ļoti vienkārši - nekorekti modificēts auto odometrs. Šobrīd reģistrēto kļūdu atribūtos figurē mazāks nobraukums kā patiesībā DME piefiksētais. Un, nav vairs nekādu šaubu, ka DME programmatūra ir modificēta. Un, lai situācija būtu vēl jautrāka - sabojāta pat DME programmatūras konfugurācija (jeb par ''bāzi'' modifikācijām ņemta nekorekta relīze).
Taga dauto īpašnieku sagaida DME programmatūras atjaunošana, NOx sistēmas problēmu risināšanas, diznēja re-adaptēšana. Vairāku gadu garumā neviens nebija spējis noteikt problēmu cēloni, auto īpašnieks jau bija zaudējis cerības uz problēmas identificēšanu...
Gadās gan dzinēji, kas manuāli atstāti Homogēnā režīmā, izmantojot activation menu; gadās dzinēji, kuriem ar NCS vai līdzīgu tooli pamainīta konfigurācija. Gadās dzinēji, kuriem no kļūdu kartes izdzēsta 30E9 kļūda. Lieki piebilst, ka neviens risinājums nerisina problēmas ar dzinēja vibrēšanu tukšgaitā, misfirēm, kļūdām par fuel trim, paaugstinātu CO/HC saturu izplūdē (TA iziet ir neiespējami). Protams, arī degvielas patēriņš ir paaugstināts - dzinējs neizmanto Stratified charge. Dzinēja uzvedība - diezgan gurdena. Aukstie starti - ļoti nekorekti (vibrācijas, raustīšanās).
Šonedēļ sagadījās divi eksotiski gadījumi. Varētu pat teikt - kuriozi.
Pirmais - auto raksturīgi visi iepriekšminētie simptomi, turklāt, kļūdu atmiņā kļūdas par NOx sistēmu. Vienkāršoti - ''pilns komplekts'' problēmu. Pēc emulatora iegādes auto īpašnieks mēģināja sensora un katalizatora maiņu piereģistrēt, izmantojot INSTA D. Un te viņu gaidīja pārsteigums.
Viss ritēja gludi - gan auto identifikācija, gan testi.. Līdz pat pēdējam menu, kurā jāapstiprina specifisko adaptāciju dzēšana.
Kā redzams, pretī izvēlnei nav nekāds teksts! Spiežot jebkuru no izvēlnēm, ISTA D paziņo, ka operāciju nevarēja pabeigt. Nelīdz ne Ignition status pārbaude, ne atkārtota datora sazināšanās ar auto.
Nelīdzēja pat jaunākas ISTA versijas ieinstalēšana.
Manas aizdomas apstiprinājās, kad auto īpašniekam ISTA lūdzu atvērt DME Activation sadaļu. Tajā nebija ne miņas no N43/N53 specifiskajiem parametriem. Secinājums - DME konfigurācija ir modificēta. Kuriozs ir apstāklī, ka pēc mofikācijām visas iespējamās kļūdas bija DME kļūdu atmiņā: visu darbību efekts bija 0.
Otrs gadījums ir vēl eksotiskāks.
Pacients: E90 ar N43 sērijas dzinēju.
Problēmas - nekorekti aukstie starti, vibrēšana, utml.
Veicot ātro apskati nācās secināt: multiplikatīvās LTFT ap -35 % (iespaidīga atšķirība no 0); dzinējs strādā ar 100 Bar HPFP avārijas spiedienu.
HPFP tests apliecināja - arī 175 Bar tukšgaitā nav problēma - tātad: HPFP strādā korekti.
Dīvaini, bet 2. un 3.cilindra mahāniskā efektivitāte bija ap +50 .. 80 % attiecībā pret 1. un 4.cilindru.
../F5/Shift+F6/F1 sprauslu live data uzrādīja, ka 2. un 3. cilidra sprauslas tiek atvērtas aptuveni 2 reizes ilgāk kā 1. un 4. cilindra sprauslas (0.70 ms pretstatā ap 0.35 ms). Kā tas iespējams? DME redz palielinātu mehānisko efektivitāti, bet apzināti ir palielinājis sprauslu atvēruma laikus?
Pilnīgs adaptāciju crash?
Pēc adaptāciju nodzēšanas visu cilindru mehāniskā efektivitāte bija korekta līdz tika sākta platjoslas zondes apsilde. Tad DME bez redzama iemesla sāka izbalansēt cilindrus. Interesantākais, ka šim dzinējam bija tikai viena platjoslas zonde, attiecīgi - šāda ''banku'' izbalansēšana bija neloģiska.
../F5/F6 gan apstiprināja, ka tiek vadītas 2(!) platjoslas zondes!
NOx sensors vajadzīgajā brīdī neieslēdzās, kaut DME atmiņā nebija kļūdas par NOx sistēmu.
../F5/Shift+F6/F2 uzrādīja, ka Stratified charge dzinējs nekad nav strādājis.
../F9/Shift_F3/F1 uzrādīja, ka NOx katalizatora sulfatēšanās ir 0mg, acīmredzot - DME saindēšanos pat nerēķināja! Kā tā?
Bet, interesantākais tikai sekoja. Lūk, kā DME reaģēja uz Info kļūdu saraksta apskati:
Info saraksts netiek uzturēts?
Un kā ar History sarakstu?
Šeit situācija ir vēl interesantāka! Lūk, čupa ar kļūdām, kurām ''pazuduši'' visi atribūti. Turklāt, visām kļūdām ir viens odometra rādījums (gan pirmajai, gan priekšpēdējai, gan pēdējai reģistrēšanas reizei). Kā tas iespējams? Ļoti vienkārši - nekorekti modificēts auto odometrs. Šobrīd reģistrēto kļūdu atribūtos figurē mazāks nobraukums kā patiesībā DME piefiksētais. Un, nav vairs nekādu šaubu, ka DME programmatūra ir modificēta. Un, lai situācija būtu vēl jautrāka - sabojāta pat DME programmatūras konfugurācija (jeb par ''bāzi'' modifikācijām ņemta nekorekta relīze).
Taga dauto īpašnieku sagaida DME programmatūras atjaunošana, NOx sistēmas problēmu risināšanas, diznēja re-adaptēšana. Vairāku gadu garumā neviens nebija spējis noteikt problēmu cēloni, auto īpašnieks jau bija zaudējis cerības uz problēmas identificēšanu...
Komentāri
Ierakstīt komentāru