Eksperiments. Pirmais keiss
Kad es gāju skolā, man bija jālasa obligātā literatūra. Piemēram, Jānis Jaunsudrabiņš. Viņš un vēl pāris kadri mācēja sarakstīt pāris lapaspuses gana garlaicīga teksta tā, ka tās izlasot, sākums jau aizmirsās. Un galvenais - pietiekoši nekonkrēti. Ja, piemēram, J. Jaunsudrabiņu saņemtu gūstā, pēc tiem pastāstiem īsto vieto neatšifrēt. Jo viss tik nekonkrēti, plūstoši - kā klubā Essential sūdīgā kompānijā. Seja sāp, kājas sāp, bet īsti ne kādas telefona numurs, ne uzvaras garša. Paģiras - vienīgā konkrētā sajūta.
Diemžēl, līdzīgas sajūtas man ir šobrīd.
Bet, sākšu no sākuma.
Diagnostikas tips: vīrs ar datoru. Kaut gan - cilvēks reklamējas pāris specializētajos BMW forumos, pirms laika figurēja arī auto remontu serviss.
Cenu kategorija: lēta.
Lokācija: Rīga.
Diagnostikas veicējs - jauns, simpātisks puisis.
Ar diagnostikas veicēju sazinājos forumā, viņš teica, ka pakalpojums ''Maksā 10e, apskatos kādas ķibeles norāda dators pats, un tāpat kādus mērījumus rāda atsevišķi devēji, kad piemēram ir nelīdzena dzineja darbība, paaugstināts pateriņš utt.''. Izklausās gana cerīgi - ne tikai kļūdas apskata, bet arī live data!
Norunātajā laikā un vietā satiekamies.
Diagnostikas aprīkojums: Standard tools (INPA ieskaitot), ISTA nemanīju.
Diemžēl, OBD dongle (auto drošības sistēmas satāvdaļu) diagnostikas veicējs neatpazina. Ar tekstu ''ņem šo, to tev vajadzēs'' iedevu to rokās, bet cilvēks nevis to piesprauda OBD vada galā, bet nolika uz viduskonsoles.
Otra liga gadījās, kad INPA vecais MSD80 1.001 loader (nevis 2.023) atvērās vāciski. Tas it kā ir loģiski, pēdējo loader skriptus neviens īsti nav sasprindzis iztulkot. Diemžēl, šajā brīdī diagnostika bedzās nesākusies, jo cilvēks bija pilnīgi bezpalīdzīgs.
Es gan teikšu - dodiet to INPA kaut armēniski. Menu secība ir ļoti līdzīga konkrētajai dzinēju grupai, pāris svešvārdsu taču var kaut ar google translate saprast. Pēc mērvienībām, range var saprast, kādi dati tiek attēloti. Labi, galu galā - veram vaļā visus menu pēc kārtas, kamēr ieraugam to, ko vajag. Tikai divi bloku ražotāji - Bosch un Siemens, variāciju nav mega daudz. Ok, protams, N53 ir 117 papildus menu, kas nav citiem, bet kaut pamatlietas: kļūdas, degvielas maisījums - nemainās!
Respektīvi - diagnostikas veicējs nemācēja ne bloku identifiāciju, ne kopējo kļūdu nolasīšanu, ne INPA menu pamatlietas.
Solīdi atvainojies, diagnostikas veicējs aizgāja.
Es braucu prom, bet vienā brīdī iedomājos - ja nu tiešām cilvēks ir speciālists, un tieši vācu valoda pievīla? Nebūtu korekti veidot pastāstu, balstoties uz tik pieticīgu informāciju. Nolēmu izteikt priekšlikumu: man ir INPA, es zinu, kurā menu kas tiek attēlots, zinu, kādi dati ir katrā bar, varu katra bar nozīmi iztulkot. Diagnostikas speca uzdevums - paskaidrot, kādiem jābūt konkrētajiem datiem, noteikt, vai tie ir korekti.
Nē, tā esot ''čakarīgi'', un INPA pati rādot robežvērtības. Pēc tām viss esot skaidrs.
Tad mēģināju izvilkt info, kādiem būtu jābūt Lambda zondu rādījumiem. Šajā brīdī sākas J.Jaunsudrabiņa cienīga daiļrade.
''...zondēm jāskatās, lai daudz maz vienādi rādījumi savstarpējiun lai rādījumi ir stabili, teiksim tukšgaitā... Tie konkrētie cipari ir ļoti individuāli, tāpat kā zondes ir dažādas, u.t.t. ...INPA var labi skatīties to kopskatu reizē ar pārējiem rādījumiem...''
Šāda dzeja turpinājās.
Beigās diagnostikas veicējs atzina - esot gaidījis M54 sērijas dzinēju.
Piedāvāju M54 diagnostikas veikšanu (protams, samaksājot speciālista noteiktu naudas summu) - man viens tāds ir pieejams nekavējoši. Diemžēl, diagnostikas speciālists atteicās ar mani turpmāk sadarboties.
Es neko neteiktu, ja čalis godīgi atzītu - es veicu pirmos soļus. Bet, forumos jau 5 gadus reklamē sava servisa pakalpojumus. Es novērtētu, ja čalis sakostu zobus, sak - jā eju līdz galam. Skatam to M54! Es novērtētu drosmi. Es nenovērtēju nekonkrētos runas plūdus, jo man ir skaidrs - sajēgas, kā strādā pamatlietas, viņam nav. Nu, nezin cilvēks.
Jā, pavisam lētā ''gala'' diagnostika. Bet, kādi būs zaudējumi, kad/ja šāds ''speciālists'' ''noteiks'' bojātu zondi? 100..200 naudas + darbs + laiks par vienību. Vai bieži tiek noteiktas ''bojātas'' zondes? diemžēl, jā. Un cik gan daudz citu detaļu ir, ko ''diagnosticēt''...
Upgrade.
28. februārī cilvēks interneta vietnēs sāka reklamēt Siemens MS42/43 DME čipošanu.
Ilgi nebija jāgaida. Dienu vēlāk, 1.martā puika ar mani sazinājās. Pirmais klienta auto bija nokauts.
Pēc kārtēja re-flash auto nebija iedarbināms. INPA rādot mistisku kļūdu par kaut kādu EWS. ''Speciālists'' man prasīja, vai vaina esot pašā INPA.
Jā, šis speciālists ir sazvanāms par tel.: 26129437
Ja nu kāds vēlas piedzīvojumus.
Diemžēl, līdzīgas sajūtas man ir šobrīd.
Bet, sākšu no sākuma.
Diagnostikas tips: vīrs ar datoru. Kaut gan - cilvēks reklamējas pāris specializētajos BMW forumos, pirms laika figurēja arī auto remontu serviss.
Cenu kategorija: lēta.
Lokācija: Rīga.
Diagnostikas veicējs - jauns, simpātisks puisis.
Ar diagnostikas veicēju sazinājos forumā, viņš teica, ka pakalpojums ''Maksā 10e, apskatos kādas ķibeles norāda dators pats, un tāpat kādus mērījumus rāda atsevišķi devēji, kad piemēram ir nelīdzena dzineja darbība, paaugstināts pateriņš utt.''. Izklausās gana cerīgi - ne tikai kļūdas apskata, bet arī live data!
Norunātajā laikā un vietā satiekamies.
Diagnostikas aprīkojums: Standard tools (INPA ieskaitot), ISTA nemanīju.
Diemžēl, OBD dongle (auto drošības sistēmas satāvdaļu) diagnostikas veicējs neatpazina. Ar tekstu ''ņem šo, to tev vajadzēs'' iedevu to rokās, bet cilvēks nevis to piesprauda OBD vada galā, bet nolika uz viduskonsoles.
Otra liga gadījās, kad INPA vecais MSD80 1.001 loader (nevis 2.023) atvērās vāciski. Tas it kā ir loģiski, pēdējo loader skriptus neviens īsti nav sasprindzis iztulkot. Diemžēl, šajā brīdī diagnostika bedzās nesākusies, jo cilvēks bija pilnīgi bezpalīdzīgs.
Es gan teikšu - dodiet to INPA kaut armēniski. Menu secība ir ļoti līdzīga konkrētajai dzinēju grupai, pāris svešvārdsu taču var kaut ar google translate saprast. Pēc mērvienībām, range var saprast, kādi dati tiek attēloti. Labi, galu galā - veram vaļā visus menu pēc kārtas, kamēr ieraugam to, ko vajag. Tikai divi bloku ražotāji - Bosch un Siemens, variāciju nav mega daudz. Ok, protams, N53 ir 117 papildus menu, kas nav citiem, bet kaut pamatlietas: kļūdas, degvielas maisījums - nemainās!
Respektīvi - diagnostikas veicējs nemācēja ne bloku identifiāciju, ne kopējo kļūdu nolasīšanu, ne INPA menu pamatlietas.
Solīdi atvainojies, diagnostikas veicējs aizgāja.
Es braucu prom, bet vienā brīdī iedomājos - ja nu tiešām cilvēks ir speciālists, un tieši vācu valoda pievīla? Nebūtu korekti veidot pastāstu, balstoties uz tik pieticīgu informāciju. Nolēmu izteikt priekšlikumu: man ir INPA, es zinu, kurā menu kas tiek attēlots, zinu, kādi dati ir katrā bar, varu katra bar nozīmi iztulkot. Diagnostikas speca uzdevums - paskaidrot, kādiem jābūt konkrētajiem datiem, noteikt, vai tie ir korekti.
Nē, tā esot ''čakarīgi'', un INPA pati rādot robežvērtības. Pēc tām viss esot skaidrs.
Tad mēģināju izvilkt info, kādiem būtu jābūt Lambda zondu rādījumiem. Šajā brīdī sākas J.Jaunsudrabiņa cienīga daiļrade.
''...zondēm jāskatās, lai daudz maz vienādi rādījumi savstarpējiun lai rādījumi ir stabili, teiksim tukšgaitā... Tie konkrētie cipari ir ļoti individuāli, tāpat kā zondes ir dažādas, u.t.t. ...INPA var labi skatīties to kopskatu reizē ar pārējiem rādījumiem...''
Šāda dzeja turpinājās.
Beigās diagnostikas veicējs atzina - esot gaidījis M54 sērijas dzinēju.
Piedāvāju M54 diagnostikas veikšanu (protams, samaksājot speciālista noteiktu naudas summu) - man viens tāds ir pieejams nekavējoši. Diemžēl, diagnostikas speciālists atteicās ar mani turpmāk sadarboties.
Es neko neteiktu, ja čalis godīgi atzītu - es veicu pirmos soļus. Bet, forumos jau 5 gadus reklamē sava servisa pakalpojumus. Es novērtētu, ja čalis sakostu zobus, sak - jā eju līdz galam. Skatam to M54! Es novērtētu drosmi. Es nenovērtēju nekonkrētos runas plūdus, jo man ir skaidrs - sajēgas, kā strādā pamatlietas, viņam nav. Nu, nezin cilvēks.
Jā, pavisam lētā ''gala'' diagnostika. Bet, kādi būs zaudējumi, kad/ja šāds ''speciālists'' ''noteiks'' bojātu zondi? 100..200 naudas + darbs + laiks par vienību. Vai bieži tiek noteiktas ''bojātas'' zondes? diemžēl, jā. Un cik gan daudz citu detaļu ir, ko ''diagnosticēt''...
Upgrade.
28. februārī cilvēks interneta vietnēs sāka reklamēt Siemens MS42/43 DME čipošanu.
Ilgi nebija jāgaida. Dienu vēlāk, 1.martā puika ar mani sazinājās. Pirmais klienta auto bija nokauts.
Pēc kārtēja re-flash auto nebija iedarbināms. INPA rādot mistisku kļūdu par kaut kādu EWS. ''Speciālists'' man prasīja, vai vaina esot pašā INPA.
Jā, šis speciālists ir sazvanāms par tel.: 26129437
Ja nu kāds vēlas piedzīvojumus.
Niks, vārds diagnostiķim?
AtbildētDzēstČalis šobrīd reklamēties ir beidzis, es ceru, ka beidzot sāks mācīties. Tādēļ atļaušos niku/vārdu pagaidām neminēt.
Dzēsttā kā nu jau šis ''speciālists'' piedāvā MS42/43 bloku ''programmēšanu'', minēšu viņa nickname. BMWpower atrodams kā FFL
AtbildētDzēst