Ctek lādētāji
Pēdējā desmitgadē Ctek automātiskie lādētāji ir kļuvuši par industrijas etalonu.
Šovakar nolēmu veltīt 15 minūtes viņu lādētāju apskatei. Ar domu - arī man pašam noderētu kompakts lādētājs ziemas periodā.
Atmetot lētākos/vienkāršākos variantus, pārgāju pie advancētākajiem modeļiem.
Sāku ar MXS 10. Automātisks, 8 soļu lādētājs.
Nianses, kas man neder:
a) nav iespējas manuāli izvēlēties uzlādes programmas soli. Attiecīgi - ja akumulatoru baterija nav atvienota no auto (tas nav variants, jo tiktu bojāti IBS dati), Ctek nekorekti noteiks akumulatora stāvokli, ja auto nebūs aizgājis gulēt un tā patērētāji būs aktīvi. Tas, savukārt, nozīmē, ka man jāgaida vismaz 30 minūtes pēc auto nolokošanas, līdz tas aizmieg, un tikai tad varu vienot klāt lādētāju. Kā uzvedīsies lādētājs (vai korekti pāries uz nākošajiem uzlādes soļiem), ja tiks pieslēgts, kamēr auto vēl ir nomodā - nav paredzams;
b) uzlādes spriegums ir fiksēts (U mode), nav temperatūr-kompensēts.
Lūk, saskaņā ar datasheet: fiksēts spriegums, sākot no -20 oC.
c) maksimālais uzlādes spriegums ir 14.7 V.
Diemžēl, tas ir par maz aukstajā laikā, ja auto (un akumulators) atrodas ārā.
Jā, Recondition programma derētu (spriegums 15.8 V), bet uzlādes strāva tikai 1.5 A, tās laiks - stipri ierobežots (jā, istabas temperatūrai - viss ir korekti. Bet, ja akumulators jālādē zemās temperatūrās - ''par īsu'').
Šajā programmā, pat ideālā scenārijā, lādējot akumulatoru 5 stundas, SOC pieaugtu par kādiem 7%, ne vairāk.
MXTS 40
Pat vienam no Ctek flagmaņiem MXTS 40 maksimālais uzlādes spriegums ir ierobežots ar 14.8 V. Skumji.
Pat 600 EUR (vai pat vairāk) īsti neatbilst ziemas apstākļu lādētāja prasībām.
Vai ir vairanti? Jā, MXTS 70/50.
Jā, MXTS 70/50 maksimālais uzlādes spriegums ir līdz 15.8 V. Tas jau izklausās labāk!
Cena? Ap 2000 EUR. Diezin vai šāds lādētājs būs katra BMW lietotāja ikdienas produkts...
Šovakar nolēmu veltīt 15 minūtes viņu lādētāju apskatei. Ar domu - arī man pašam noderētu kompakts lādētājs ziemas periodā.
Atmetot lētākos/vienkāršākos variantus, pārgāju pie advancētākajiem modeļiem.
Sāku ar MXS 10. Automātisks, 8 soļu lādētājs.
Nianses, kas man neder:
a) nav iespējas manuāli izvēlēties uzlādes programmas soli. Attiecīgi - ja akumulatoru baterija nav atvienota no auto (tas nav variants, jo tiktu bojāti IBS dati), Ctek nekorekti noteiks akumulatora stāvokli, ja auto nebūs aizgājis gulēt un tā patērētāji būs aktīvi. Tas, savukārt, nozīmē, ka man jāgaida vismaz 30 minūtes pēc auto nolokošanas, līdz tas aizmieg, un tikai tad varu vienot klāt lādētāju. Kā uzvedīsies lādētājs (vai korekti pāries uz nākošajiem uzlādes soļiem), ja tiks pieslēgts, kamēr auto vēl ir nomodā - nav paredzams;
b) uzlādes spriegums ir fiksēts (U mode), nav temperatūr-kompensēts.
Lūk, saskaņā ar datasheet: fiksēts spriegums, sākot no -20 oC.
c) maksimālais uzlādes spriegums ir 14.7 V.
Diemžēl, tas ir par maz aukstajā laikā, ja auto (un akumulators) atrodas ārā.
Jā, Recondition programma derētu (spriegums 15.8 V), bet uzlādes strāva tikai 1.5 A, tās laiks - stipri ierobežots (jā, istabas temperatūrai - viss ir korekti. Bet, ja akumulators jālādē zemās temperatūrās - ''par īsu'').
Šajā programmā, pat ideālā scenārijā, lādējot akumulatoru 5 stundas, SOC pieaugtu par kādiem 7%, ne vairāk.
MXTS 40
Pat vienam no Ctek flagmaņiem MXTS 40 maksimālais uzlādes spriegums ir ierobežots ar 14.8 V. Skumji.
Pat 600 EUR (vai pat vairāk) īsti neatbilst ziemas apstākļu lādētāja prasībām.
Vai ir vairanti? Jā, MXTS 70/50.
Jā, MXTS 70/50 maksimālais uzlādes spriegums ir līdz 15.8 V. Tas jau izklausās labāk!
Cena? Ap 2000 EUR. Diezin vai šāds lādētājs būs katra BMW lietotāja ikdienas produkts...
Komentāri
Ierakstīt komentāru