Zems SOC un neatsaucīgs dzinējs

Zema akumulatora SOC gadījumā iespējama dīvaina dzinēja uzvedība: tas var būt kļuvis neatsaucīgs.
Problēmas simptomi:
  • neitrālajā pārnesumā dzinējs lēnāk kā parasti uzņem apgriezienus;
  • braucot novērojama ļoti lēna reakcija uz akseleratora pedāļa nospiešanu.
Reakcija uz akseleratora pedāļa nospiešanu ir palēnināta par vairākām sekundēm, taču palēnām (šo pāris sekunžu laikā) dzinējs attīsta pilnu griezi (protams, ja vien DSC/DTC sistēma to neierobežo).

Risinājums: uzlādēt akumulatoru bateriju, izmantojot lādētāju, jeb - braucot ilgāku laiku (vairākas stundas). Ja SOH ir zems vai akumulatoru baterija ilgu laiku nav bijusi piereģistrēta - nomainīt to un korekti piereģistrēt, izmantotjot ISTA D/+ (vai ISTA P, ja tiek mainīts akumulatoru baterijas tips vai ietilpība).

Problēmas izskaidrojums.
Situācijā, kad akumulatora SOC ir ļoti zems (zem 40 %), zūd akumulatoru baterijas spēja gan atdot enerģiju, gan to uzņemt. Pieaug akumulatoru baterijas iekšējā pretestība.
Šo iemeslu dēļ jāierobežo ģeneratora jauda (strāva) - pārlieku liela tā jauda (jaudas rezerve) nevis tiks uzkrāta akumulatoru baterijā (kā tas notiek normāla SOC gadījumā), bet, tā kā tai nebūs, kur noplūst - auto borta spriegums strauji pieaugs un var sabojāt auto elektronikas aprīkojumu.
Lai ierobežotu iespējamus īslaicīgus pārspriegumus, ko varētu radīt ģenerators šādā situācijā (akumulatora zems SOC līmenis), tiek ierobežots dzinēja RPM pieauguma ātrums.
Iemesls, kādēļ var rasties šādi īslaicīgi pārspriegumi (jaudas ''pārpalikumi'') strauji augošu RPM gadījumā, ir visnotaļ vienkāršs - ģeneratora ierosmes tinums, kas nosaka ģeneratora ''torque'', ir ar zināmu inerci (tas ir tinums ar lielu induktivitāti - strāvu tajā nevar pārtraukt vienā mirklī). Ja dzinēja RPM pieaug pārāk strauji, pat pilnīga ierosmes tinuma atslēgšana nelīdz - uz īsu brīdi ģeneratora jauda ir palielināta - auto borta spriegums neizbēgami augs virs atļautā.
Protams, ka šis saudzējošais režīms korekti darbojas tikai tad, ja IBS sistēma ir darba kārtībā, akumulators - piereģistrēts, tā dati - korekti. Ja IBS sistēma nedarbojas kā plānots, paaugstinātas borta sprieguma svārstības ir neizbēgamas. Labākajā gadījumā - elektronikas blokos tiks ierakstītas kļūdas par overvoltage, sliktākajā - tie tiks bojāti.
Un nobeigumā - kļūdas par under un overvoltage (zema SOC situācijā) būs ierakstītas arī gadījumā, ja ģenerators ir vesels, bet nekorekti strādā visa pārējā sistēma (piem., IBS sensors - bojāts jeb atslēgts, nepiereģistrēta akumulatora maiņa, nekorekti tā dati, utml.). Nekvalificēti ''speciālisti'', protams, uzreiz mainīs vai remontēs ģeneratoru, taču - tas var nebūt šo problēmu vaininieks.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām